Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: Yuki nebo kentoya

12 zář 2009, 11:53

Trochu se do toho vložím a snad dám i dobrou radu, protože jsem měl tu čest technicky porovnat už všechny značky co se na našem trhu prodávají. Nebudu zde ukazovat jaká značka je dobrá a jaká špatná, ale pokusím se trochu ujasnit priority výběru.
Povídání a reference o všech značkách najdete na internetu, stačí jen zagooglovat a hnedle je jasno. Čínská produkce chrlí skútry a různé nesmysli a napodobeniny, kradou designy, kupujou snad staré motory a říkají jim licenční, zákazníkům uvádějí že to není Čína, ale Taiwan, protože sami vědí že Taiwan je proti Číně kvalitní výrobce. Pokud jednou čína vyrobí kvalitní skútr s kvalitními plasty a motorem vč rámu který nebude svařený na podlaze nějakého dvorku, pište si že za něj dáte peníze jako za kvalitního značkového skútra. Pokud si nikdo dovolí říct že je to Čína montovaná v Taiwanu, tak je to vůl a nemá všech pět pohromadě, v praxi to totiž je přesně naopak, i Taiwan montuje v Číně a za vší stojí cena. Například Kymco Agility byla nejprve celá Taiwan a montáž v Číně byla provedena nepoznatelně, poznáte to podle uvedení výrobce v OTP, kde se musí napsat kde byl skútr vyroben. To je pravidlo pravdivosti o Made in.
Pokud se mám vyjádřit o výběru vhodné značky viz téma, tak si hoďte mincí, protože je to jedno, jen se zeptejte jestli jim do kontejneru přihodili nějakou mrchu na ND aby jste si užili sezónu.
Vždy když budete přemýšlet na kupem těchto značek, tak doporučuji si přeříkat zajímavé pořekadlo - nejsem tak bohatý abych si kupoval levné věci, protože koupit levně né vždycky znamená ušetřit, v otázce skútra do toho počítám i čas strávený v servisech, náklady na odvoz do servisů a nakonec čas strávený v autě, ale snad nejsme tak blbej národ aby to už lidem nedošlo proboha.
Další rada pro Daelimka - už se konečně probuď, na všech fórech co jsi byl si plácal jen samé hovadiny, máš mlhu před očima a zřejmě nebudeš ani moc technicky zdatnej, nebo to jen ze sebe děláš a chceš tu lidi bavit. Vezmi v potaz že sem občas chodí i lidi co tě neznaj a tvé rady jsou pro ně děsně zavádějící. Pokud ti můžu poradit, vyhni se diskuzím typu technika a na ostatní články odpovídej pouze ano souhlasím, nebo ne nesouhlasím, všeho ostatního se prosím zdrž. :lol:
TGB výrobce je také Taiwan, nemá ale tak špičkový vývoj motorů jako Kymco Daelimku a není to Taiwanská jednička, koukni se sakra na nějaké statistiky ve světě a nekoukej jen do zrcadla. :mrgreen:

Pavel

Re: Yuki nebo kentoya

12 zář 2009, 17:25

Pavle možná je to napsaný trochu s nadsázkou. Pro cenu nechávají montovat kdejaké díly kdejaký výrobci, jen jsi obět neuvedl vše dokonce a zapomněl jsi na běžné kontroly, které jsou prováděny přímo v závodech v číně. prostě dohled nad čínskou výrobou. A je to pořád dokola..........

Re: Yuki nebo kentoya

12 zář 2009, 18:15

Pavel: k tobě se opravdu nebudu vyjadřovat, myslím si, že za tebe to, co jsi nyní napsal, mluví jednoznačně.. :roll:

Re: Yuki nebo kentoya

12 zář 2009, 18:45

Daelimku ty si prostě takový košťátko, viď? Dal bys život za kentoyu a najednou měníš názor že lepší je yuki. Tvůj mozeček pořád nedokáže pochopit, že je to všechno stejný, jen obal vypadá jinak. No řekni, má ten Tvůj život smysl?!

Re: Yuki nebo kentoya

12 zář 2009, 20:29

Ano, máte pravdu všichni. Až budou čínské skútry stejně kvalitní jako japonské nabo italské, budou stát stejně nebo více. Je to jako s korejskými auty. Dokud to byly relativně šunky, byly levnější. Dneska, možná po dvaceti letech, co se masově začaly prodávat v Evropě už celkem stojí zato a cenově se nepodbízí. Čínské skútry se výrazněji prodávají možná tak 8 roků, takže za pár roků to bude někde jinde, ale zkuste pochopit, že už dneska tu mají svoje zákazníky, kterým můžou vyhovovat. V jedné takové diskuzi mě pobavil jeden člověk, který tvrdil, že jawa pionýr, to byla pecka a málem ikona spolehlivosti - 60.000km bez jediného problému. Troufám si tvrdit, že většina produkce řádně zastoupených čínských značek strčí co do kvality pionýra do kapsy. Pokud si dobře vzpomínám, tak pionýr nedojel ani z jednoho konce vesnice na druhý, aniž by se v něm jezdec nemusel porýpat. Asi uznáte, že pro majitele 40 roků starého pincka bude i taková yuki nebo kentoya kvalitativní skok, zejména pokud má garáž, nářadí a nemá problém si něco udělat sám. Taky není vyjímkou, že za rok najede tak do 2000km. Pak se řečem o šmejdu leda zasměje.
Nevím přesně, co má Pavel společného s adventure-biker.cz, ale gratuluji, skvěle provedený e-shop s prvotřídním zbožím za solidní ceny.

Re: Yuki nebo kentoya

13 zář 2009, 12:40

Karel23 píše:Ano, máte pravdu všichni. Až budou čínské skútry stejně kvalitní jako japonské nabo italské, budou stát stejně nebo více. Je to jako s korejskými auty. Dokud to byly relativně šunky, byly levnější. Dneska, možná po dvaceti letech, co se masově začaly prodávat v Evropě už celkem stojí zato a cenově se nepodbízí. Čínské skútry se výrazněji prodávají možná tak 8 roků, takže za pár roků to bude někde jinde, ale zkuste pochopit, že už dneska tu mají svoje zákazníky, kterým můžou vyhovovat. V jedné takové diskuzi mě pobavil jeden člověk, který tvrdil, že jawa pionýr, to byla pecka a málem ikona spolehlivosti - 60.000km bez jediného problému. Troufám si tvrdit, že většina produkce řádně zastoupených čínských značek strčí co do kvality pionýra do kapsy. Pokud si dobře vzpomínám, tak pionýr nedojel ani z jednoho konce vesnice na druhý, aniž by se v něm jezdec nemusel porýpat. Asi uznáte, že pro majitele 40 roků starého pincka bude i taková yuki nebo kentoya kvalitativní skok, zejména pokud má garáž, nářadí a nemá problém si něco udělat sám. Taky není vyjímkou, že za rok najede tak do 2000km. Pak se řečem o šmejdu leda zasměje.
Nevím přesně, co má Pavel společného s adventure-biker.cz, ale gratuluji, skvěle provedený e-shop s prvotřídním zbožím za solidní ceny.


Ano, souhlasím, ale no trochu jiná doba a jiné technologie, jiné oleje atd. na dobu pincků jsi byl bůh a na druhou stranu bych barl pincka jako učebnici, prostě kdo ho neměl neumí dnes ani pořádně vyměnit svíčku :D (hlavně mě neberte za slovo).
Jináč e-shop tak trochu vedu já, času je málo, ceny se snažím držet tak trochu u země a zboží k mání je tak destkrát více než je uvedeno. Pro novou sezónu se připravuje nová technologie e-shopu, tak doufám že po stránce designové a funkčnostní už bude v pohodě, teď je pouze ve stavu základního provozu na staré verzi.

PS: Daelimku, nezlob se, vždyt já to s tebou myslím tak nějak dobře, jen nechci aby ses zaplet do nějakého maléru... :lol:

Re: Yuki nebo kentoya

13 zář 2009, 13:02

Tom_F píše:Pavle možná je to napsaný trochu s nadsázkou. Pro cenu nechávají montovat kdejaké díly kdejaký výrobci, jen jsi obět neuvedl vše dokonce a zapomněl jsi na běžné kontroly, které jsou prováděny přímo v závodech v číně. prostě dohled nad čínskou výrobou. A je to pořád dokola..........


Dobrá, jak říkáš tak by to mělo být. Kvalitní značky by to tak měli dělat, většinou ty co v číně vyrábí např NIKE aj. protože bez kontrol to můžou hnedle zabalit, nevěřím ale tomu že na sem dovezené skůtry různých značek někdo v Číně dělá výstupní kontrolu... Já jsem tyto skútry montoval a věř tomu že tamní výstupní kontrolor musel být slepej, nebo dolarem podplacenej, nebo měl asi jen smůlu a šupléru z bambusu, věř tomu že to co chodilo v krabicích nebyl skútr ale... to by bylo pořád dokola.

Dnes jsem se taky zasmál, jel jsem otestovat nového Maxxera 400 ( ATV) a cestou jsem se zastavil v Čínské tržnici. Po zaparkování to vypadalo jako když se slétnou vosy na bonbón a začali otázky typu kolik stat, jak silny, kdo vyroba, atd.. Řekl jsem že Taiwan a oni řekli jo jo staejna kvalita a já říkám, jako jaká kvalita? Čínská kvalita neexistuje a oni samozřejmě pochopili.. Jó Čínští spoluobčané přesně vědí jak to je, a pak přiběhl takovej mrňavej a začal fotit ja vzteklej, tak tomu dávám měsíc až dva a máme tu na tržnicích novou čtyrkolku s názvem Cymko Matxer 425 6x4 i s těma sjetejma pneumatikama a kapkama bláta na blatnících ..

Já si celkově myslím že další debata je zbytečná, až do doby kdy někdo z nás bude moci říct - jó tak tenhle kousek s motorem 300i a plastama z ABS a kvalitním rámem za úchvatnou cenu se jim fakt poved, pak řeknu ano, někomu to docvaklo, nebo někdo ve fabrice v Číně zaplatil víc dolarů než je zvykem a oni mu udělali pořádnýho scoota.

Re: Yuki nebo kentoya

13 zář 2009, 13:14

Souhlasim s tebou Pavle, máš určitě pravdu, máš v tom i víc zkušeností určitě a něco o tom víš.. Ale já si svojí čínu nehanim - je mi úplně fuk jak vznikla, jestli je to něčí kopie nebo jestli to svařovali na dvorku nebo kde.. Hlavně že mi jezdí, zatím bez jediného problému a řekl bych i docela dobře tedko.. Jinak nic nenamítám proti tomu cos tu napsal, ale já to tak nějak neřeším, nemam důvod, narazil sem na dobrej kus asi.. :wink:

Re: Yuki nebo kentoya

13 zář 2009, 19:40

Jasnačka, kdyby ale bylo takhle spokojených lidí alespoň 80% tak to bude jiná. Já tu taky nechci dál nic hanit, jen jsem se snažil říct jak to vidím já, taky by možná do budoucna bylo fér ihned takovou poptávku směřovat do tématu kde se už o tom mluvilo, zatím je toto téma nesmrtelné, jsou všude... :mrgreen:

Jinak držím palce všem co mají Čínu, hlavně ať to jezdí!!

Re: Yuki nebo kentoya

14 zář 2009, 09:59

Tohle stojí za přečtení: http://motochina.cz/view.php?cisloclanku=2009010003

Re: Yuki nebo kentoya

14 zář 2009, 14:08

No a to je přesně ono, to je to, co tu říkám pořád. Jsou lidé, hlupáci, kteří si myslí, že když koupí značkový motocykl, ke kterému se stejně budou chovat jak prasata, tak ten, že vydrží léta. Já, když jsem šel do číny, vlastně do několika čín, věděl jsem zápory a bylo mi jasné, že to bezproblémů nebude. Ale zatím (ťuk,ťuk) se nic vážného nedostavilo a když ano, tak mojí vinou..nikdy jsem tedy neviděl potřebu kupovat 125ccm skútr za 80tis., byť by byl rychlejší, kvalitnější, apod. Mě prostě čína na to město stačí, škrábance neřeším a když by to někdo ukradl, nasralo by mě to, ale už né tolik, jako kdyby mě někdo ukradl kupříkladu Pežota Elystar 125...
Co se týká pana servismana Pavla, největším kunštem je dle mě servisování právě čínských skútrů, kde z ničeho leckdy musíte udělat všechno. Ostatně, když vidím servisáky kupříkladu ve Škodovce, ti mají na všechno tabulky, drahý mašiny a těm se ani mechanici nedá říkat...osobně si myslím, že David Kůrka je pánem na správném místě...

Re: Yuki nebo kentoya

14 zář 2009, 15:05

no je fakt že porovnání servismanů s tabulkama ve škodovce a případnými improvizujícími servismany, kteří dokáží kvalitně opravit a udržovat něco z druhovýroby tak je značné.

Re: Yuki nebo kentoya

14 zář 2009, 15:25

Daelimek píše:No a to je přesně ono, to je to, co tu říkám pořád. Jsou lidé, hlupáci, kteří si myslí, že když koupí značkový motocykl, ke kterému se stejně budou chovat jak prasata, tak ten, že vydrží léta. Já, když jsem šel do číny, vlastně do několika čín, věděl jsem zápory a bylo mi jasné, že to bezproblémů nebude. Ale zatím (ťuk,ťuk) se nic vážného nedostavilo a když ano, tak mojí vinou..nikdy jsem tedy neviděl potřebu kupovat 125ccm skútr za 80tis., byť by byl rychlejší, kvalitnější, apod. Mě prostě čína na to město stačí, škrábance neřeším a když by to někdo ukradl, nasralo by mě to, ale už né tolik, jako kdyby mě někdo ukradl kupříkladu Pežota Elystar 125...
Co se týká pana servismana Pavla, největším kunštem je dle mě servisování právě čínských skútrů, kde z ničeho leckdy musíte udělat všechno. Ostatně, když vidím servisáky kupříkladu ve Škodovce, ti mají na všechno tabulky, drahý mašiny a těm se ani mechanici nedá říkat...osobně si myslím, že David Kůrka je pánem na správném místě...

Jóo jasně jsme hlupáci,kteří se ke svým strojům chovaj jako prasata a čekáme že nám mnoho let vydržej.... Jak můžeš plácat takovýhle debility člověče :roll: .... copak ty nás někoho znáš osobně že můžeš tohle říkat :?: Ty se prostě nemůžeš srovnat s tím,že většina lidí ti tu čínu chválit nebude... :twisted:
Budu mluvit za sebe..... Ke skútrům jsem se dostal náhodou,jsem nováček a motorkám a autům nerozumím natolik abych si je sám opravoval...Když jsem si kupoval svého prvního skútra,tak jsem si ho kupoval proto, abych jezdil a ne abych se dejme tomu učil motorky opravovat.... Myslel jsem si že když to bude nový stroj,tak že to nejakej čas vydrží a rozhodně podle mně ani nikoho jinýho,kdo si kupuje prvního skútra a nic o tom neví ,jen chce jezdit, nenapadne že když si kupuje novou věc se zárukou,že to bude buď muset tahat dva roky po servisech a nebo si to sám opravovat. Vždyť ty sr...... se serou od 300 najetých kilometrů a ty nám tady budeš hustit něco o hloupejch lidech co se neumí starat o své stroje....
:evil: :evil:
Hele klidně si ty číny kupujte mně je to úplně jedno,ale myslím že každej rozumnej člověk,který chce na skútru jezdit( tím myslím hodně jezdit),tak se číny rychle zbaví a koupí nějakou osvědčenou značku,která se skútry zabývá trochu více než piráti....
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 bře 2013, 03:49, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů

Re: Yuki nebo kentoya

14 zář 2009, 15:45

je fakt že používání výrobků od jawy, ať už podle článku slabá a poruchová babeta nebo jawa 350 je kvalitou dle mě podstatně výš než tolik diskutované čínské motorky.

jen co se týká kabelů a elektroniky, ať nikdo nesrovnává čínu s jawou nebo nynějšími značkovými skůtry. příklad za vše: připojené kabely na baterku. čína poloviční průřezy kabelů oproti značkovým skůtrům, jawa v uvozovkách jak za komunistů, prostě kabel a spoj na mraky let dopředu. a takhle by mohl člověk pokračovat. já neříkám že to v průběhu bude na číně vadit ale je to prostě na hraně. podle mě najít naddimenzovanou součástku na čínském skůtru je nadlidský výkon.

pročetl jsem si ten článek pozorně a podle mě je to obchodník jak poleno. hlavně prodat a oslavit dobrý měsíc u okurek s chlebem než uznat že i ten protivný zákazník má pravdu. já dojíždět denně tak se na to chci spolehnout a ne se bát a dávat si rezervy, že když to nepojede tak využiju mhd.

přes eletroniku jsem tu měl pár skůtříků a jen taková OT otázka. Na číně jsem neviděl povrchovou úpravu snad na žádným šroubu. a tím neříkám že to nefunguje, je to stále šrou, jen mě zarazilo že jsem se s tím ještě nesetkal u žádného kusu

Re: Yuki nebo kentoya

14 zář 2009, 18:09

jarafari píše:
Daelimek píše:No a to je přesně ono, to je to, co tu říkám pořád. Jsou lidé, hlupáci, kteří si myslí, že když koupí značkový motocykl, ke kterému se stejně budou chovat jak prasata, tak ten, že vydrží léta. Já, když jsem šel do číny, vlastně do několika čín, věděl jsem zápory a bylo mi jasné, že to bezproblémů nebude. Ale zatím (ťuk,ťuk) se nic vážného nedostavilo a když ano, tak mojí vinou..nikdy jsem tedy neviděl potřebu kupovat 125ccm skútr za 80tis., byť by byl rychlejší, kvalitnější, apod. Mě prostě čína na to město stačí, škrábance neřeším a když by to někdo ukradl, nas.... by mě to, ale už né tolik, jako kdyby mě někdo ukradl kupříkladu Pežota Elystar 125...
Co se týká pana servismana Pavla, největším kunštem je dle mě servisování právě čínských skútrů, kde z ničeho leckdy musíte udělat všechno. Ostatně, když vidím servisáky kupříkladu ve Škodovce, ti mají na všechno tabulky, drahý mašiny a těm se ani mechanici nedá říkat...osobně si myslím, že David Kůrka je pánem na správném místě...

Jóo jasně jsme hlupáci,kteří se ke svým strojům chovaj jako prasata a čekáme že nám mnoho let vydržej.... Jak můžeš plácat takovýhle debility člověče :roll: .... copak ty nás někoho znáš osobně že můžeš tohle říkat :?: Ty se prostě nemůžeš srovnat s tím,že většina lidí ti tu čínu chválit nebude... :twisted:
Budu mluvit za sebe..... Ke skútrům jsem se dostal náhodou,jsem nováček a motorkám a autům nerozumím natolik abych si je sám opravoval...Když jsem si kupoval svého prvního skútra,tak jsem si ho kupoval proto, abych jezdil a ne abych se dejme tomu učil motorky opravovat.... Myslel jsem si že když to bude nový stroj,tak že to nejakej čas vydrží a rozhodně podle mně ani nikoho jinýho,kdo si kupuje prvního skútra a nic o tom neví ,jen chce jezdit, nenapadne že když si kupuje novou věc se zárukou,že to bude buď muset tahat dva roky po servisech a nebo si to sám opravovat. Vždyť ty sr...... se serou od 300 najetých kilometrů a ty nám tady budeš hustit něco o hloupejch lidech co se neumí starat o své stroje....
:evil: :evil:
Hele klidně si ty číny kupujte mně je to úplně jedno,ale myslím že každej rozumnej člověk,který chce na skútru jezdit( tím myslím hodně jezdit),tak se číny rychle zbaví a koupí nějakou osvědčenou značku,která se skútry zabývá trochu více než piráti....


Jak, že je to rčení s potrefenou husou ?? Milý jarafari, nikomu jsem přímo neřekl, že je hlupák, jen jsem souhlasil s článkem, na který tu byl odkaz. Pokud jsi ten článek četl, zjistil bys, že se tam mluvilo o pánovi, který si koupil čínský motocykl a i za tu cenu a obsah (50ccm) si myslel, že to bude trhák, na které bude 20 elt jezdit bez jediné chybičky, či proboha prasknutí žárovky. Ano, najdou se lidé, kteří i díky prasklé žárovce jedou do servisu. Je jasné, že když jsi kupoval čínu za "směšný" peníz, muselo tě napadnout, ostatně asi jako každého člověka, který čínu kupuje, že se nejedná o stroj, podobný Malagutim,Pežotům,Yamahám apod. Vzhledově možná ano, ale zpracováním a výkonem nikoliv. Ano, jsou kusy, které jsou problémové a slabé plečky, ty plečky jsou většinou všechny číny, ale někomu to krucinál stačí. A já osobně nemám důvod se tu přidávat k vlně odporu, protože nemám peníze a ani chuť si koupit kupříkladu takovýto předražený skútr, byť by mé číně natrhnul pr*el, ale který by mě na to moje ježdění byl tak akorát na ho**o ! Z věku, kdy chci být všude nejrychlejší jsem už vyrostl...
Pokud to někdo pochopil, že se snažím někoho urazit, tak se mu hluboce omlouvám... :roll:
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 bře 2013, 03:51, celkově upraveno 2
Důvod: Úprava neslušných výrazů
Odeslat odpověď