od symphoni » 15 čer 2011, 11:33
Náhodou jsem se dostal k tomuhle stroji koupil jsem ho zahubičku s 12000km po výměně řemenu. Bál jsem se poměru výkon/hmotnost, ale obavy se nenaplnily. Četl jsem zde spoustu příspěvků a kritik na čínské skůtry, můsím však tento stroj pochválit. Opomenu li kvalitu spracování plastů atd. a zaměřím se pouze na motor, jedná se o velice jednoduchou koncepci jednoválcový čtyřtaktní motor se dvěma ventily na válec a karburátorem s podtlakovým šoupátkem a klapkou. Motor má klidný a tichý chod, dobře reaguje na plyn a perfektně spolupracuje s variátorem. Rozjezdy jsou bez škubání a jsou poměrně svižné, nikdy jsem se na křižovatce nebál, že nestihnu vyplnit při průjezdu mezeru mezi auty. Maximální rychlost, kterou jsem byl ze skůtru schopen dostat byla 112km/h (měřeno radarem) na rovinkách mezi 85 - 90km/h a ve dvou osobách 70 - 75 (rovinka). Určitě by to chtělo vychytat konstrukční "mouchy" mám na mysli lícování plastů, přední brzdu, která se při brždění chvěje, zámky sedla, kvalitu elektroinstalace a jiné.
Posez je velice pohodlný jak pro řidiče tak spolujezdce, jedná se přecijenom o tzv. maxi skůtr. Snad by bylo jen vhodné přenastavení zadních tlumičů, které se mi zdají na hrbolech tvrdé. Zavazadlový prostor pod sedadlem je řešen hodně nešikovně, tak tak tam pořídíte dát klasickou helmu. Stroj je vybaven dvěma stojany, hlavním centrálním a policajtem.
Měl jsem možnost jezdit na několika skůtrech Peugeote XR9, Piaggio Hexagon, Honda Lead, Keeway Focus, Yamaha Majesty 250 a Suzuki Burgman 400. Určitě bych tento stoj nezařadil na první místa, ale za ty prachy je to BOMBA. Nízká spotřeba cca 4,5l, dostupnost a cena dílů mě jen utvrzují v názoru, že každej čínskej stroj není špatnej, chce to jen vychytat nedostatky. Při hodnocení od 1 - 10 kde dasýtka je nejlepší bych dal 5. Já jsem docela spokojen.