Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod Oxford » 16 led 2016, 21:29

Ahojte,

lúskam fórum už pár dní, no stále si neviem zodpovedať svoju otázku. Ale začnem po poriadku.

Na skútri mám odjazdené veľmi málo a aj to len na 50-tke. Čiže skúsenosti sú slabučké. Napriek tomu skúter chcem, ale žiadne prdítko, ktoré by som časom tak, či onak vymenil za niečo silnejšie. Čo sa značky a modelu týka, ako názov napovedá, v tom mám jasno. Ale neviem sa rozhodnúť, akú kubatúru. Väčšinu času budem jazdiť asi v meste, v Bratislave, ale určite sa budem presúvať aj medzi mestami (min. 100 km). No veľmi sa mi pozdáva myšlienka aj dlhších výletov, či už okolo SR, ČR, AT, no ani výletu napr. do Chorvátska by som sa nebránil. Rozum mi vraví, že 250 by mi mala stačiť, no srdce vraví 400. :) Je v tomto prípade pre mňa príplatok 1000,- € za 400-vku zbytočný? Treba brať do úvahy, že mám auto, čiže nebudem odkázaný vyslovene len na tento dopravný prostriedok. Chodievate vlastne na skútroch aj po diaľnici alebo sa tomu účelovo vyhýbate? Ide mi o to, aby som v prípade potreby vybehnutia na diaľnicu nebol brzdou premávky, čiže aby som udržal diaľničné tempo cca tých 120-130 km/h (reálnych). Je vôbec toho 250-tka schopná alebo by sa pri takejto rýchlosti už trápila? (Jasné, že by som jej nenakladal takto 200, 300 a viac km, ale dajme tomu, že tých 100 km).

Taktiež ma zaujíma, ako je to s ABS? Je to pre mňa, ako začiatočníka, nevyhnutnosť alebo len príjemný doplnok alebo doplnok, ktorý by som dokázal oželieť?


Za odpovede vám vopred ďakujem.
Oxford

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 14 led 2016, 19:02

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod Badarala » 16 led 2016, 21:45

15ti kilowattový motor rozhodně reálných 130 neudrží, tachometrových krom prudšího kopce asi jo. 250 ccm je o dost lehčí než 400, takže třeba v přecpaném městě lepší, jinak samozřejmě akcelerace 400 ccm hlavně ze střední rychlosti je úplně jinde.
No ABS se může hodit, a dá se jezdit stejně dobře i bez něj :-) Ale s ním se člověk cítí tak nějak líp, především na horším povrchu a úplně nejvíc v noci, když moc nevidíš, co máš na silnici za překvápka.
Možná tady někoho rozzlobím, což bych opravdu nerad :-), ale ve více (skutečných) testech vyplývá ze slov jezdců, že podvozek x-maxe je pro 250 perfekt, ale pro tu 400ccm v rychlostech blížících se maximálce to žádná hitparáda není, což lze jistě říct o většině skútrů, tady to bylo porovnáváno 250 - 400 - Tmax (který je samozřejmě úplně jinde a ani v jeho maximálce nijak neplave).
Badarala

750+
 
Reputace: 312
Příspěvky: 971
Registrován: 27 říj 2013, 23:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza
Tuning / úpravy: běžné doplňky pro každodenní užívání

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod crhy » 16 led 2016, 22:02

To je otázka. Pokud hodláš jezdit dálnice, tak určitě 4kilo. Měl jsem oboje (majesty 400- stejný motor jako nyní max). Bohužel 4kilo je na mé účely zbytečně těžké a když to dvěpade na dálnici rozparádí na 145km/h tachometrových- 130reálných, tak se taky tak dá jet, ale stovky km by jsem určitě nedoporučoval i když by to trápení nejspíše vydržel- jel jsem takto asi 50km.
Takže pokud převážně couračky, tak 250, pokud dálnice, tak 400 a výše.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod tomkob1980 » 16 led 2016, 23:02

X-Maxe 250 jsem měl a přešel jsem na X-Maxe 400, takže mám reálné zkušenosti. Do města se samozřejmě lépe hodí 250. Je lehčí, obratnější, má menší spotřebu a dostatek výkonu. Na větší cestování je ale vhodnější 400. Ne že ta by se do města nehodila, protáhneš se s ní taky všude, ale výkon motoru ve městě nevyužiješ a váha už je opravdu znát. S 250 jsem byl naprosto spokojený. Na skútru jsem jezdil převážně do práce (cca 70 km za den) po silnicích I. třídy, občas II. třídy, včetně města. Výkon mi nechyběl, ale na dálnici jsem se nevypravil. V TP je uvedena max. rychlost 120 km/hod. a myslím si že to odpovídá. Na tachometru jsem sice měl 140 km/hod., ale ten ve vyšších rychlostech dost proměřuje, takže bych to viděl reálně na těch 120 km/hod. (sériové nastavení bez "tuningu"). Dlouhodobou spotřebu jsem měl 3,25 L/100 km. Už když jsem ale pořizoval 250, tak jsem pokukoval po 400. Tehdy to bylo mimo moje finanční možnosti, což se ale časem změnilo. Nakonec mě ježdění na skútru chytlo víc než jsem čekal a hlavně mě lákalo cestování na dálky. Tak jsem pořídil 400. Po roce užívání nemůžu říct křivé slovo. Ovladatelnost výborná, místa hodně (mám 190 cm), motor luxusní, limity podvozku jsem nepoznal. Jediné na co je potřeba si zvyknout je váha, skútr je opradu těžký. Při jízdě to nepoznáš, ale při manipulaci na místě už ano. O výkonové rezervě motoru psát asi ani nemusím, na dálnici bych se s ním nebál vyrazit. Osobně se ale vždy raději snažím naplánovat trasu mimo dálnice, protože cestování po dálnici je o ničem. Za necelých 7 tis. km mám spotřebu 3,66 L/100 km a ne vždy jedu přesně podle předpisů. Rekord jsem měl při návratu z dovolené, kdy jsem měl na jedno natankování spotřebu 3,25 L/100 km. Sice jsem jel plně naložený, ale uznávám, že jsem jel přesně podle předpisů. Pouze pro úplnost doplňuji, že celou dobu přidávám na benzínu VIF. A teď k tvé otázce. Myslím, že by sis měl přesně rozmyslet, jaké cesty budeš na skútru absolvoval. Na město a cesty do 200 km kolem komína bohatě stačí 250, na delší cestování se vyplatí 400. Poslední věc - na tvém místě bych byl velmi opatrný s tím posunem. Z 50 na 400 je to docela skok..:-)
Uživatelský avatar
tomkob1980

250+
 
Reputace: 141
Příspěvky: 352
Registrován: 22 dub 2011, 22:38
Bydliště: Vodňany
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 IRON MAX, Yamaha MT 09 Tracer

Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod dreamer » 16 led 2016, 23:34

Ak mozes ozeliet tu tisicku navyse, tak nic neries a ber 400. Na tu vahu si zvyknes a vykon sa ti zide.

Ak nemas skusenosti s vacsimi motorkami a chces sa citit bezpecnejsie, tak ABS odporucam. Da sa samozrejme jazdit uplne v pohode a bezpecne aj bez neho, ale je to o skusenostiach, efektivne a bezpecne brzdit na moto bez ABS sa treba naucit, najlepsie v moto skole, kde ti vysvetlia principy, ktore si aj v praxi overis a natrenujes. S ABS staci ak dokazes z celej sily stlacit brzdove packy :)
Naposledy upravil dreamer dne 16 led 2016, 23:43, celkově upraveno 1
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod JRM66 » 16 led 2016, 23:40

Hlavne ten prvý mesiac jazdiť prísne predpisovo kým si na ňu zvykneš!
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod M3LUB » 17 led 2016, 09:17

Řešim to samé dilema.. nakonecjsem to rozhodl tak, že vezmu 250 nebo 400. . Je mi to jedno, jen musí být ve skvělém stavu. . A zatím jsem žádnou takovou nesehnal. . Proto jsem se rozhodl vybírat z obou.. pohrávám si s myšlenkou nového stroje, ale s tim ještě vyčkám, , jelikož stavim barák a peníze jsou třeba jindz.. Pokud by někdo z vás věděl o nějakém pěkném skutru yamaha 250, nebo 400 od roku výroby 2010, tak mi Prosím dejte vědět do mailu M3LUB@seznam.cz koukám každý den na inzerce ale třeba někdo z vás objeví něco zajímavého. . Budu rád za každý tip.. Předem děkuji. .
M3LUB

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 10 led 2016, 13:58

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod Oxford » 20 led 2016, 16:48

Ďakujem vám všetkým za odpovede.
Oxford

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 14 led 2016, 19:02

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod PetroS » 20 led 2016, 22:10

M3LUB píše:Řešim to samé dilema.. nakonecjsem to rozhodl tak, že vezmu 250 nebo 400. . Je mi to jedno, jen musí být ve skvělém stavu. . A zatím jsem žádnou takovou nesehnal. . Proto jsem se rozhodl vybírat z obou.. pohrávám si s myšlenkou nového stroje, ale s tim ještě vyčkám, , jelikož stavim barák a peníze jsou třeba jindz.. Pokud by někdo z vás věděl o nějakém pěkném skutru yamaha 250, nebo 400 od roku výroby 2010, tak mi Prosím dejte vědět do mailu M3LUB@seznam.cz koukám každý den na inzerce ale třeba někdo z vás objeví něco zajímavého. . Budu rád za každý tip.. Předem děkuji. .


A co tohle, možná by šla usmlouvat i nějaká sleva
http://www.tipmoto.com/motorky/yamaha/2 ... 0-abs.html
bylo: Yamaha YH 50 Why - 5 let denní spolehlivé služby a 7000 km
Uživatelský avatar
PetroS

50+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 96
Registrován: 22 kvě 2015, 19:05
Bydliště: Praha Braník
Skútr / moto: Yamaha X-max 300

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod M3LUB » 21 led 2016, 06:24

Sleva by usmlouvat nešla. . Volal jsem na ni hned první den co se v inzerci objevila. .rozhodl jsem se že půjdu do maxe 250 do 60 tis Kč abych zjistil jestli mi vyhovuje a pak došetřím peníze a až vyjde uplne nový model za rok, či dva, tak si koupim funglovku.. aspoň už budu vědět jestli mám koupit 250, nebo 400..
M3LUB

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 10 led 2016, 13:58

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod hipisko » 21 led 2016, 11:33

urcite chod do 400.
tiez jazdim v Ba a okolie, chodim dost casto na vyjazdy a BA je nestastna v tom, ze naokolo su same rovinky, da sa v podstate ist len na zahorie a do AT kde je trochu zakrut.
A tak ciele v okoli BA su limitovane, lahko sa ti zunuju casom. Preto je dobre si zvacsit radiacny dosah tripov, s tym, ze nas5 sa budes vracat po dialnici.
Ano, da sa aj na 250tke ist po dialnici 110kmh, ale to uz je na tvojich prioritach, pre co sa rozhodnes. Ja som urcite za 400vku, kedze aj predbiehanie je ovela lepsie a nemusis sa patlat za kamionmi v prachu.
A ABS to je tak, ze ho ozelies, lebo ho nepouzivas. Ale ked raz pride situacia, tak ti moze zachranit kejhak, hlavne v dazdi, ci smyklavych povrchoch.
Ale ani abs nie je vsemocne, aj na smyklavom povrchu sa vies smyknut do boku a tam ti ani abs nepomoze. Ak ti ale vyleti auto, tak reflexivne stlacis brzdy naplno, a bez abs ti zablokuje predne koleso a letis dole.
predtym Kymco Downtown 300i
Uživatelský avatar
hipisko

50+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 71
Registrován: 26 črc 2014, 18:54
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Integra 750 2015

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod LadaM » 21 led 2016, 22:27

Pro mě s trojcifernou rychlostí končí pohodová a zábavná jízda a začíná režim vydržet přesun. A není to výkonem motoru. Akceleraci bych lepší snesl, ale ne za cenu těch kg navíc a obludného výfuku :) Ale pohybovat se rychlostmi nad 100 km/h mi na xmaxovi teda nechybí.
Uživatelský avatar
LadaM

250+
 
Reputace: 54
Příspěvky: 306
Registrován: 09 dub 2015, 23:07
Skútr / moto: Yamaha X-Max 250 2014 + Kawa Z650RS 2023

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod kingston » 16 bře 2016, 20:30

LadaM píše:Pro mě s trojcifernou rychlostí končí pohodová a zábavná jízda a začíná režim vydržet přesun. A není to výkonem motoru. Akceleraci bych lepší snesl, ale ne za cenu těch kg navíc a obludného výfuku :) Ale pohybovat se rychlostmi nad 100 km/h mi na xmaxovi teda nechybí.

1. S tým výfukom XMAX400 si to vystihol :D . Pri manipulácii so skutrom treba na neho dať najväčší pozor, pár krát som len o chlp minul stenu alebo auto v garáži. Riešil by to Akrapovič, ale za tie prachy ?!?

2. kg naviac pri manipulácii necítiť, ani pri a nahadzovaní na stojan čo ide neskutočne ľahko. A pri jazde necítiť kilá už vôbec.

3. Sú situácie keď treba rýchly presun na dialnici a nie je jedno či na doraz 120km/h alebo s rezervou 130km/h - v tom je XMAX400 dobrý

4. Kufor XMAX400 je dosť veľký ale Burgman400 ho mal lepšie vyriešený. V XMAX-e sú na sedadle zospodu také plastové výstupky na podopretie a dosť často prekážajú pri zatváraní ak je kufor plný. A dve prilby sa zmestia ale ak sú to integrálky tak vojdú len malé.

5. Podvozok je športovejší, o dosť tvrdší ako na Burgmane - výhoda v zákrutách a na dobrých cestách, nevýhoda na cestách našich. Na panelke ti vypadajú zuby.

6. Do schránok pred kolenami nevojde pollitrová kofola - drobnosť ale naserie.

7. Batéria je utopená za predným svetlometom, treba pozhadzovať plasty aby sa dalo k nej dostať - kvôli zimnému udržiavaciemu nabíjaniu som musel vyviesť konektor - takto je to už OK.

8. Na to že to je pomerne drahý skuter NEMÁ ručnú brzdu - wtf soudruzi z YAMAHY ???

9. Drobné nedostatky ale vyváži radosť z jazdy na ňom :-D .
Všade doma, dobre najlepšie.
Uživatelský avatar
kingston

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 43
Registrován: 02 dub 2009, 08:20
Skútr / moto: Honda Lead SCV100

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod dbar » 21 bře 2016, 17:53

400 !!!
BURGMAN 650
INTRUDER M1800R
Uživatelský avatar
dbar

1000+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 1187
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: OSTRAVA
Skútr / moto: SUZUKI BURGMAN AN 650 , SUZUKI INTRUDER M1800R

Re: Yamaha X-MAX 250 vs. 400

Příspěvekod crhy » 21 bře 2016, 18:35

250! Pokud člověk jezdí většinou sám je výkon dostatečný, pro dva by jsem zvolil úplně jiný obsah - vyšší než 400ccm. Pravda je ta, že jezdit více než 120km rychlostí je na kterém koliv skůtru i motorce tak trochu opruz. I když jsem na dálnici v DE jel na majdě stopadesátkou(gps) neměl jsem z toho po chvilce vůbec dobrý pocit. I když má člověk super truper kapotáž a velké plexi, tak už ten vítr není vůbec příjemný. No prostě na ty jízdní výkony a o 40kg nižší hmotnost ta dvaapůla bohatě stačí, neboť potenciál silnějšího a těžšího stroje většinou normální jezdec využije jen sporadicky. Tím neříkám, že Tmax by se mi nelíbil :-D.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Další

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků