Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

X-max vs SH300

18 črc 2011, 12:47

Tak tu máme zase malou anketku. Nějak mi jen tak na okraj padl do oka X-max 250. co vyna to v porovnání s sh300 ?

motorově je velký rozdíl? prostor pod sedlem by u sh300 vynahradil větší kufr

Re: X-max vs SH300

18 črc 2011, 13:27

Na X-maxu jsem nejel, na SH 300, ano, takže to srovnání ode mne není moc objektivní, ale když jsem to teď o víkendu viděl jak uhání (1mat1) a to dokonce i ve dvou (Lišák) tak se mi moc líbil. Podle mně bude SH-čko lepší do města , ale na delší cestu bude pohodlnější X-max. Na veliký výlet asi není stavěné ani jedno. Výkonově je na tom SH o dost lépe 20kW/167kg/26,5Nm než X-max 15kw/180kg/21Nm. A přesto bych šel do X-maxe.

Re: X-max vs SH300

18 črc 2011, 13:49

Já jsem zase nejel na SH300, na X-MAX při jízdě sólo max. rychlost cca 145 km/h (tach.) po hodně dlouhém rozjezdu na dálnici, ve dvou do 130 km/h - hodně ale bude záležet na váze jezdců. Výkon dostatečný i na dlouhé cestování ve dvou, při předjíždění je však nutno uvědomit si, že pod zadkem je k dispozici "jen" 15kW... Akcelerace do cca 90-100km/h super, potom už to jde nahoru méně ochotně. Výborné brzdy, pohodlí, ovladatelnost, dostatek odkládacích prostor. Much na X-MAXovi moc nevidím, jen nějaké nepodstatné drobnosti - nějaký výkon navíc by ale určitě neurazil... :wink:

Re: X-max vs SH300

18 črc 2011, 17:20

Tak jsem se byl podívat v yamaze na xmaxe. Na pohled malý maxiskútr což se mi líbí. větší "nové" maxi už jsou pro mě moc. asi jsem na to ještě nedozrál. takže v tomhle podledu jsem překvapen. Shodou okolností v liberci jsou honda a yamaha v jednom jediném krámě součastně taže super.

sedl jsem si pocit je posezem poměrně vysoko, řekl bych o trochu víc než u sh300. prostor sedačky fajn i když u sh víc tvarované. pro spolujezdce u xmaxe širší sedlo. v základu mají opěrku pro spolujezdce. z oleje prodejce nedokázal odpovědět jestli u xmaxe lze místo opěrky dát kufr.
prostor pro nohy už má dvě polohy ale popravdě bych oboje čekal širší. celá bota se mi na šířku nevešla. sice to stálo na stojanu, ale zkusil jsem polohy nohou a vše dost vysoko, že by to byl úžas na první položení to ne.

místo pod sedlem xmax má nikterak velký ale rozhodně je. pokud dvě helmy tak pak už jen drobnosti takže kufr bych stejně potřeboval. ve výsledku by uložným prostorem xmax vedl. pocit za řidítky u yamahy spíš nafouknutým čumákem a asi jde u zvyk, řidítka poměrně blízko u sebe. celkově se mi líbí. Tunel mezi nohama zabírá poměrně dost místa a do stran ubírá místu pro nohy. přijde mi to jako kompromis mezi sh rovnou podlahou a maxi luxusem pro nohy. takové půl napůl.

Podle debat podvozkově sh300 lepší, prý xmax spíš na úrovni pska. nevím jen tlumočím.

pak motor: 5kW a ještě rozdíl ve váze prý znát určitě bude. jako pcx a psko 2kw rozdíl a menší rozdíl u váhy. Tohle asi nikdy neposoudím. U velkých motorek prý 5kW nebude hrát takovou váhu jako u skútru o těchto výkonech.

Při přechodu z PS na SH je to dvojnásobek a na xmax o třetinu.

Cenovky řešit nebudu, protože pořízením sh+příslušenství nebo xmax plus kufr vychází skoro nastejno.


Poslední myšlenkou je zkusit přechod ze 125ccm na silnější sh a pokud bych chtěl větší komfort pak na cestování už velký sw nebo burgman. ale jak říkám tam ještě nejsem. mám obavu jestli bude rozdíl skočit ze 125ccm na 250ccm jakoby na polomaxíka o dost výrazný. Moc mi to nevyřešilo výběr ale za čerstva píšu pocity hodinu v krámě.

Re: X-max vs SH300

18 črc 2011, 19:17

svezl jsem se dnes na sh a podvozek mě přijde naprosto super. Zkusil někdo obojí?

já to snad nikdy nerozseknu :D

Re: X-max vs SH300

18 črc 2011, 20:01

Podobné dilema jsem řešil dva roky nazpátek. Váhal jsem zda x-max 125 a nebo 250. Říkal jsem si, že mi musí 125ccm stačit, ale nakonec jsem zvolil výkonější variantu x-maxu 250. A dnes po dvou letech můžu říct, že jsem udělal chybu :idea: . Ne tím, že by byl x-max nějak špatný- to ne - se strojem spokojenost. Ale po chvíli mi začalo chybět pár koníků, mohutnější vzhled, pořádné nášlapy na nohy protažené hodně dopředu atd, zkrátka stroj na větší dálky. Dnes kdybych si vybíral skůtr, tak jdu do Majesty 400, je to myslím stroj ideální jak po jízdy po městě a kolem komínu, tak si s ním vyjet i na velkou dovču. Majdu jsem si naživo byl prohlédnout minulý týden a je to opravdu kus skůtra, perfekt ochrana před větrem, líbivej vzhled budíků, super spotřeba, velkej úložnej prostor. A za ty kačky je to dobrej kauf. Rozdíl mezi x-maxem a majesty je cca 40000,-Kč a je to o stupínek někde jinde. Ve vedlejším obchodě byl vystavenej tolik zde mnohými opěvovaný i vlastněný Burgman 650 v bílé barvě a tam za mě musím dát palec dolů :( . Mdlej design a velikostně mi nějak přišel menší než ta majesty a takovej nemastnej neslanej-digitální ukazatele rychlosti a otáček mi taky nic moc neříkají :? .Burgmanisti prominou- toť možná můj osobní pohled na věc. Plánuju příští sezonu x-maxe prodat, sice nerad a bude se mi moc stejskat, ale ta majesty mě jaksi uchvátila :wink:

Re: X-max vs SH300

18 črc 2011, 20:03

8steve píše:SHcko ma vetsi kola, to dela zatracene hodne a skutr s malyma kolama se tomu nikdy nemuze rovnat. 5kw ve vykonu je primo propastny rozdil, tam, kde x-max bude na hranicni rychlosti (rekneme 110) tak SH pojede s prstem v nose, bez namahy a jeste tam bude malinka rezerva. uloznym prostorem jasne vyhraje max. Tohle je jasny i bez primyho srovnani tech dvou stroju.
Pokud by mi nevadil mensi ulozny prostor, sel bych urcite do vetsich kol a vyssiho vykonu


Mam 120 kg se vsim a na svem SHcku jsem na svetlech rychlejsi nez 7-mickove BMW z par let zpet se zatmavenymi okny a usteckym SPZ. Jak by rekl Paroubek: "kdo ma vic?" :).

Re: X-max vs SH300

18 črc 2011, 20:48

mě se zdá ten rozdíl mezi motory u xmaxe a sh na ten obsah velké. A maxiskútr xmax podle mě není. pak jestli povyrostu tak z sh přejít na opravdu maxiskútr

Re: X-max vs SH300

19 črc 2011, 08:07

Tak jsem i googlil a nic moc jsem nenašel, na zahraničních forech toho překladač moc nezvládne. tak snad se tu rozpoutá dskuse

Re: X-max vs SH300

19 črc 2011, 08:49

_Tom_: S tím se dá souhlasit, X-MAXe bych taky nepovažoval za maxiskůtr, je to větší, pohodlný skůtr sportovního střihu, který však nijak nezaostává ani z hlediska praktičnosti. Kdybych vybíral dnes, nijak by mě netrápil rozdíl mezi motory ve srovnání s 300SH - když si něco takového pořizuju, musí se mi to i líbit, vstupuju na tenký led, ale toto kritérium pro mě Honda nesplňuje ani náhodou... Pro mě jakožto (téměř čerstvého, najeto 1600km) majitele X-MAXe existuje jediná možnost upgrade (a k ní určitě jednou dojde, člověk se rychle namlsá a chce víc), T-MAX, pokud by se mi podařilo rozdýchat pohled na cenovku... :wink:

Re: X-max vs SH300

25 črc 2011, 17:16

Tak dnes byl den D. V lbc honda a hned vedle yamaha. svezení na obou strojích hned po sobě a cesta domů na PSku. Na každém skútru půl hodina. Město a hlavně obchvaty.

yamaha:
posez fajn, vyšší sedlo než u SH nohama ne uplně celá chodidla na zemi. předek xmaxe je na pohled dost velký a jakoby působí panel s budíky a malým štítkem dost mohutně, určitě to chce zvyk pro odhad vepředu. Na první podled větší skútr než SH. řidítka jsou širší a spíš jak na motorce. Jízda ve městě není na centimetrové projíždění mezi auty. Posez zajímavý. na první pohled vypadá, že se bude sedět spíš víc ke křeslu, ale při jízdě mám možnost vlastně zadkem jediné polohy a celkově je posez skoro stejně vzpřímený jako u městského SH300. sedačka není tak zapuštěná s opěrkou jako u shčka.

Motorově zajímavé, jasně že silnější než u PSka. na rovině byl strop tak na 110-115km/hod. víc už bych potřeboval prostor. skútr měl najeto 1100km. Rozjezdy po městě samozřejmě super, spíš větší regulace a opatrněji na plyn na křižřovatkách, půjde samo o zvyk. Poloha nohou do má dvě možnosti, ale po cestě cca 10km jsem si musel nohy držet spíš nuceně na ploškách pro chodidla. nejsou moc velká a určitě se nedá srovnávat s maxíky kdy nohy prostě jen "odložím" takže v této poloze to nebude nadlouho. Místo pod sedačkou super. svojí nolanku jsem tam dal pod sedlo řidiče a jen tak tak, ale vešla se. zbylo místo na bundu plus lékárničku a rukavice. tím jsem s prostorem zkončil. Kufr není v základu. příplatek 4500kč.

Jinak detaily: parádní budíky, víčko nádrže v tunelu, designově větší skútr, i když při jízdě to znát nebylo. porovnávám samorřejmě půl hodiny ale podle PSka aspoň drtek výsledek byl.


SH300:
vzhedově městský skútr, když stál vedle PSka tak vypadal větší, nemyslím jen koly. Přestože palubka je od xmaxe níž a né tak na očích, stejně jsou celá řidítka výš oproti PSku a pohled na budíky nijak neodvádí pozornost. Posez víc v dole, chodidla úplně na zemi. sedlo má SH nejníž ze všech tří. Posez za jízdy pořád stejný, díky mírné opěrce jakoby pevnější ať v zatáčkách, při stání tak i při akceleraci. Sice jediná městská poloha, ale sedne. Posez u PSka je spíš jak na prkně a vyšší. xmax široké a vysoké sedlo mi přijde ideálnější pro vyšší postavy. sám mám 184cm a kdybych o deset povyrost sedělo by se mi líp. Nemusel bych se tolik rozkračovat přes stehna při stání. Jinak celkově na SH pěkný posez a cca 45minut jsem z toho neslezl a na křižovatkách stál minimálně takže fajn.

Co se týče motoru a podvozku je to rozdíl. nevěřil bych povídání kolem 5kW navíc. Je to tam a přestože měl skútr najeto něco přes 300km, tak max co jsem na stejné silnici viděl bylo na tacho 140km/hod. Předjíždění rozhodně jistější, Určitě jsem se toho tolik nebál. Ve městě celkově mrštnější. Jediné co mě vadilo a zapomněl jsem se v prodejně zeptat byla celkem vůle(mezera) mezi nulou a než motor zabere na samotné plynové rukojeti. to u xmaxe nebylo. asi jde možná o seřízení. motor mě tedy hodně překvapil, možná i menším hlukem a reakce na plyn paráda.

Podvozek snad nej ze všech tří. na tom jsem díry a cesty po přejezdu a kostkách necítil vůbec. velká díra=velká rána, ale pořád jakoby to polkly tlumiče. u pska bych koukal co kde upadlo.
Místo pod sedle jen na příslušenství. odhadem zámek, lékárnička peněženka rukavice. Helma jedině v provedení škopek. Kufr v základu a větší se nechá použít vždy počítám tak do 4000kč. Při vyšší rychlosti mě celkem překvapilo, že nápor větru nebyl tak velký, myslel jsem že to bude horší. plexi je možné dokoupit.

Detaily: stupačky pro spolujezdce u SH větší, širší sedačka než u PS, po prohlédnutí s xmaxem těžko soudit, yamaha má možná o něco delší spolujezdcovu ale nevím jestli to není stejný klam a bude se tvářit stejně jako sedlo pro řidiče nebo to bude lepší. Ale vzadu se toho stejně moc nenajezdím.

Tak vám nevím. SH si jakoby na nic nehraje a síly má dost. na oko menší, designově vzdálen maxiskútrům, ale jakoby technikou a pro můj zadek super. Xmax na pohled větší, prostorem pro řidiče jen klam, střídání poloh žádné, Takové nafoukné SH. Technikou i třřeba brzd a podvozkem rozhodně nesedlo jako SH. Přišlo mi to jakoby s hondou vysloveně hraní, kdežto xmax krásný na pohled a takový dospělejší ale hlavně pokud v něčem soutěžit tak jen v prostoru pod sedačkou a možná pro místo spolujezdce a pak ty luxus budíky, případně elegantnější plexi a celý předek.

Takže bych to viděl na kapotáž xmaxe s rámem, motorem, koly, brzdami z hondy SH300 :mrgreen:

a to píšu za čerstva tak jak jsem z toho slezl a jezdil jen sám snad po stejné cestě. No a na závěr cesta domů na PSku, to psát ale nebudu :roll:

Re: X-max vs SH300

25 črc 2011, 18:20

SH 300 ciste do mesta...
X max i na delsi cesty.. (alespon do roku 2006 versity a od roku 2011) kde se opet vratili k moznosti si dat nohy sikno nahoru a trosku je natahnouot.

Re: X-max vs SH300

25 črc 2011, 21:54

tak na xmaxu jsem nejel ale na sh300 jsem nějakej km najel (cca 350-400km a 200ve dvou) a moje pocity ? jelikož jsem zviklem ja skůtra s malejma kolama tak mi tak trochu chyběla ta hravost ale to zase v bohatě dohnal motor na to že to má 20kw tak je to střela dá se stim jet 120 ve dvou i do kopce bez problémů solo jsem to zkoušel a jede to 155km/h čehož jsem teda na jednom dálničnim úseku docílil z mírného kopce a s mírným přikrčením i ve dvou. z 90 to zrychluje krásně plynule až do 120 kdy ta akcelerace začíná spomalovat!
pozice za řidítky na první pohled otřesná ale po usednutí jsem měl ty nohy přesně tam kde jsem je chtěl mít a sedělo se mi cca 2hod i vedvou krásně bez nutnosti poposedávání a pod.
a podvozek? to to je taky paráda žádný drncání nic jenom to přes ty nerovnosti pluje ale jediný co mi na tom chybělo bylo plexi to bych si určitě dokoupil protože když jsme jely po dálnici mezi 120 a 150 asi 3Okm tak to bylo opravdu nepřííjemný. ale snést se to nechalo.
Odeslat odpověď