Tak dnes byl den D. V lbc honda a hned vedle yamaha. svezení na obou strojích hned po sobě a cesta domů na PSku. Na každém skútru půl hodina. Město a hlavně obchvaty.
yamaha:
posez fajn, vyšší sedlo než u SH nohama ne uplně celá chodidla na zemi. předek xmaxe je na pohled dost velký a jakoby působí panel s budíky a malým štítkem dost mohutně, určitě to chce zvyk pro odhad vepředu. Na první podled větší skútr než SH. řidítka jsou širší a spíš jak na motorce. Jízda ve městě není na centimetrové projíždění mezi auty. Posez zajímavý. na první pohled vypadá, že se bude sedět spíš víc ke křeslu, ale při jízdě mám možnost vlastně zadkem jediné polohy a celkově je posez skoro stejně vzpřímený jako u městského SH300. sedačka není tak zapuštěná s opěrkou jako u shčka.
Motorově zajímavé, jasně že silnější než u PSka. na rovině byl strop tak na 110-115km/hod. víc už bych potřeboval prostor. skútr měl najeto 1100km. Rozjezdy po městě samozřejmě super, spíš větší regulace a opatrněji na plyn na křižřovatkách, půjde samo o zvyk. Poloha nohou do má dvě možnosti, ale po cestě cca 10km jsem si musel nohy držet spíš nuceně na ploškách pro chodidla. nejsou moc velká a určitě se nedá srovnávat s maxíky kdy nohy prostě jen "odložím" takže v této poloze to nebude nadlouho. Místo pod sedačkou super. svojí nolanku jsem tam dal pod sedlo řidiče a jen tak tak, ale vešla se. zbylo místo na bundu plus lékárničku a rukavice. tím jsem s prostorem zkončil. Kufr není v základu. příplatek 4500kč.
Jinak detaily: parádní budíky, víčko nádrže v tunelu, designově větší skútr, i když při jízdě to znát nebylo. porovnávám samorřejmě půl hodiny ale podle PSka aspoň drtek výsledek byl.
SH300:
vzhedově městský skútr, když stál vedle PSka tak vypadal větší, nemyslím jen koly. Přestože palubka je od xmaxe níž a né tak na očích, stejně jsou celá řidítka výš oproti PSku a pohled na budíky nijak neodvádí pozornost. Posez víc v dole, chodidla úplně na zemi. sedlo má SH nejníž ze všech tří. Posez za jízdy pořád stejný, díky mírné opěrce jakoby pevnější ať v zatáčkách, při stání tak i při akceleraci. Sice jediná městská poloha, ale sedne. Posez u PSka je spíš jak na prkně a vyšší. xmax široké a vysoké sedlo mi přijde ideálnější pro vyšší postavy. sám mám 184cm a kdybych o deset povyrost sedělo by se mi líp. Nemusel bych se tolik rozkračovat přes stehna při stání. Jinak celkově na SH pěkný posez a cca 45minut jsem z toho neslezl a na křižovatkách stál minimálně takže fajn.
Co se týče motoru a podvozku je to rozdíl. nevěřil bych povídání kolem 5kW navíc. Je to tam a přestože měl skútr najeto něco přes 300km, tak max co jsem na stejné silnici viděl bylo na tacho 140km/hod. Předjíždění rozhodně jistější, Určitě jsem se toho tolik nebál. Ve městě celkově mrštnější. Jediné co mě vadilo a zapomněl jsem se v prodejně zeptat byla celkem vůle(mezera) mezi nulou a než motor zabere na samotné plynové rukojeti. to u xmaxe nebylo. asi jde možná o seřízení. motor mě tedy hodně překvapil, možná i menším hlukem a reakce na plyn paráda.
Podvozek snad nej ze všech tří. na tom jsem díry a cesty po přejezdu a kostkách necítil vůbec. velká díra=velká rána, ale pořád jakoby to polkly tlumiče. u pska bych koukal co kde upadlo.
Místo pod sedle jen na příslušenství. odhadem zámek, lékárnička peněženka rukavice. Helma jedině v provedení škopek. Kufr v základu a větší se nechá použít vždy počítám tak do 4000kč. Při vyšší rychlosti mě celkem překvapilo, že nápor větru nebyl tak velký, myslel jsem že to bude horší. plexi je možné dokoupit.
Detaily: stupačky pro spolujezdce u SH větší, širší sedačka než u PS, po prohlédnutí s xmaxem těžko soudit, yamaha má možná o něco delší spolujezdcovu ale nevím jestli to není stejný klam a bude se tvářit stejně jako sedlo pro řidiče nebo to bude lepší. Ale vzadu se toho stejně moc nenajezdím.
Tak vám nevím. SH si jakoby na nic nehraje a síly má dost. na oko menší, designově vzdálen maxiskútrům, ale jakoby technikou a pro můj zadek super. Xmax na pohled větší, prostorem pro řidiče jen klam, střídání poloh žádné, Takové nafoukné SH. Technikou i třřeba brzd a podvozkem rozhodně nesedlo jako SH. Přišlo mi to jakoby s hondou vysloveně hraní, kdežto xmax krásný na pohled a takový dospělejší ale hlavně pokud v něčem soutěžit tak jen v prostoru pod sedačkou a možná pro místo spolujezdce a pak ty luxus budíky, případně elegantnější plexi a celý předek.
Takže bych to viděl na kapotáž xmaxe s rámem, motorem, koly, brzdami z hondy SH300
a to píšu za čerstva tak jak jsem z toho slezl a jezdil jen sám snad po stejné cestě. No a na závěr cesta domů na PSku, to psát ale nebudu