Výměna X-City 250 za Downtown 300

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod Gandalf » 25 pro 2015, 11:30

Jednoznačnou odpověď těžko někdo dá, pokud vůbec existuje :wink: Všechno je to spíš o pocitu jistoty, bezpečí a komfortu, které se promítnou do nákladů na koupi i provoz a jsou vždy subjektivní. Znám kamarády, kteří na 300i Downtownu sjezdili nejen ČR a SR, ale byli ve dvou s bagáží opakovaně v Cro bez nějakých bezpečnostních nebo existenčních rizik.
Burgman 650 bude vždy bezpečnější nebo komfortnější, ale za odpovídajících nákladů :wink: Obecně, dle mého, pro jednoho na běžnou jízdu hledat ve 400 ccm (event. moderní výkonné 300-350). Pro jízdy ve dvou, s nákladem nebo na dovolené už je racionálním minimem 500 ccm a nebo osvědčené modely 550-650 ccm. Větší objem už je na skútrech spíš pro gurmány nebo začít zvažovat klasické cestovní moto (s automatem např Honda CTX 700, řada NC 700-750 nebo koncepčně něco mezi - Integra). Hlavní je osahat, projet, vyzkoušet a dát na svůj dojem i rady zkušeného kamaráda. Evropa se dá projet na dobrém X-Maxu 250 a nakonec i na PCX 125, vše je otázkou priorit :wink:
Abych neodbočoval od tématu vlákna - 300 za dobrou 250 zpravidla smysl nemá, pokud tam není technicky rozdíl generací. Má smysl zvažovat povýšení od 400 výše :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod sakic019 » 25 pro 2015, 11:40

Ďakujem všetkým za postrehy. Ja tiez niesom nejaký samovrah, nemal by som potrebu pretekať sa s autami. Lenže ked som raz išiel kúsok po diaľnici asi tak 10 km na mojom Nexuse, dostal som sa tak na rýchlosť 113 km/h podla tachometra, čiže reálne zrejme este menej a to ma predbiehali vsetky auta vrátane asi dvoch autobusov, co mi prišlo nie velmi bezpečné. Ďalšia vec je aj to, ze ísť po diaľnici celu cestu na plny plyn urcite neprospeje ani tomu motoru z dlhodobého hľadiska.
Rad by som taký kompromis, aby sa s tym dalo jazdiť po diaľnici ale aby to stále este bolo vhodne aj do mesta. Asi som náročný, viem. Existuje aj varianta mať dva skútre, jeden menší a druhy vacsi, ale na to momentálne nemam peniaze ani miesto v garáži.
ex Gilera Nexus 125 z roku 2008, krásna červená
Uživatelský avatar
sakic019

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 178
Registrován: 25 črc 2015, 08:22
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: SYM Maxsym 400i ABS
Tuning / úpravy: vyhrievané sedadlo, vyhrievané rukoväte, turistické plexy

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod JardaB » 25 pro 2015, 16:49

Krátce majitel Downtown 125: vyšší věk, Jižní Čechy,
- ve dvou po rovině v pohodě, 90-100-110 docílíte, na dálnice D3 jedete v pravém a smíříte se chvílemi s 80-90 z a náklaďákem.

Několik cest sólo Tábor - Praha, motoricky sice na hraně, ale stejně je to většinou kolona, takže jedu s ní. Velký kopec (Votičák) tak okolo 80.

Jde jen o to, zda musíš vždy mít možnost předjetí i v 85 a kopce držet 100 nebo jedeš v klidu a psychicky vydržíš, že tě někdo předjel.

Není to drak, ale jde to ... jistěže si umím představit stejnou jízdu s větším, kde nemusíš ten heft držet na maximu a otáčky dtto.

Uvidím, jak budu skútr využívat a pak se rozhodnu ekonomicky a dle peněženky.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1746
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod forester » 25 pro 2015, 17:32

Sakic019,každá 250ka dokáže bez akékoľvek trápenia držať stabilných 120km/h a to aj v miernom kopci ako aj v miernom protivetre.X-Max má písanú maximálku 140km/h je pravda že reálnych je to možno 130km/h.Išiel som x krát 120kou aj 340km v kuse a to celým nemeckom a mal som aj nejakú rezervu ktorú som ale nepotreboval.Podľa GPS nameraná maximálka 128 a to sa nejadnalo o plný plyn.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5586
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod Mirus1 » 25 pro 2015, 18:35

forester, tak si dejte se sakicem v Bratislavě někde kafe a tu 250 mu požičaj na vyzkúšanie, píšu trochu i slovensky :D , pretože mám na Slovensku brata 8) Tady je zrovna možná dobrý kus...
http://www.tipmoto.com/motorky/yamaha/2 ... x-250.html
Mě osobně stačí i ta moje 125ka, která mě jede GPSkových něco málo přes 100,do 12°kopců u nás 50-70 a na kochačku stejně jezdím kolem 60km, ale chápu jiné, pokud časem zjistí, že by se jim hodil větší výkon a rychlost..
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 821
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod sakic019 » 25 pro 2015, 18:57

Čau Miruš, ja ti neviem, ale mne sa teda ten X-Max nejako az tak moc nepáči. Taký mi príde nejaký krátky podla obrázkov. Ale to je moj názor.
Skôr by sa mi páčilo to čo mas ty len s väčším motorom. :-) Joymax je krásny ale toľko penazi by som aj tak nemal.
Ja by som to už riešil tak ze predať moj Nexus v cene +- tých 1800 EUR a nejaký ten menší moj doplatok. Pri Downtowne by mozno ani nebolo treba priplácať.
Pri Majesty, Xcitingu či Burgmane už asi niečo áno.
ex Gilera Nexus 125 z roku 2008, krásna červená
Uživatelský avatar
sakic019

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 178
Registrován: 25 črc 2015, 08:22
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: SYM Maxsym 400i ABS
Tuning / úpravy: vyhrievané sedadlo, vyhrievané rukoväte, turistické plexy

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod forester » 25 pro 2015, 19:53

Keď sa jedná o dosahovanú rýchlosť tak netreba sa obávať a po akejkoľvek 250ke siahne tam je to jasné a čo sa týka ostatných vlastností treba si prečítať ku konkrétnym modelom aj konkrétne vlákna.A na rozmery sú zase weby výrobcov kde sú zverejnené všetky údaje.Dohadovať sa tu o tom či je X-Max malý ale o nie je asi kapánek mimo,a kord podľa fotky.Skúšať sa dá najlepšie na prezentačných dňoch ako má napr.Honda, Yamaha kde sa dá vyskúšať celá ponuka noviniek ako aj iných nodelov.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5586
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod sakic019 » 25 pro 2015, 20:23

Forester, ja som sa nijako nechcel dehonestovať výzor tvojho skútra. Koniec-koncov krása je vec subjektívna. Každému sa paci nieco ine. Niekomu blondínky, inému brunetky či mulatky. Ale takto je to fajn, inak by sme mali všetci to isté. :-) Takze nijakým spôsobom som sa ta nechcel dotknúť.
Máš pravdu, mozno naživo by som vravel niečo ine.
ex Gilera Nexus 125 z roku 2008, krásna červená
Uživatelský avatar
sakic019

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 178
Registrován: 25 črc 2015, 08:22
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: SYM Maxsym 400i ABS
Tuning / úpravy: vyhrievané sedadlo, vyhrievané rukoväte, turistické plexy

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod Mirus1 » 25 pro 2015, 20:27

Zdar sakic, nóó, jsou i jiné stroje, to je jasné, ale podívej se na cenu vyšších kubatur. Já jsem se díval asi hodinu na tipmoto a zjišťuji, že žádná láce to nebude, pokud teda nechceš mašinu starou 6-8 roků a bůh ví kolik to má najeto, servisování, původ a.t.d.
Můj názor je, ale jenom můj, nebudu ho nikomu vnucovat, že raději funglovku i za cenu krvavých investic, ovšem ve stylu, že potom už není v dané kubatuře kam jít, samo dle finančních možností. To samé jsem měl kdysi u foťáků, jsem poloprofesionální fotograf, kdy jsem svého času jak cvok dělal spoustu kompromisů a kvůli ceně jsem kupoval levnější foťáky, levnější objektivy, levné příslušenství, všechno špatně, stejně jsem to potom ze ztrátou prodal, tak jsem se nakonec odhodlal a koupil nekompromisní kvalitní i cenou sestavu :cry: , která mě ale naprosto vyhovuje dodnes....
Jinak, pojď do tohoto :D https://www.youtube.com/watch?v=2Gd-pRuYDZM
A máš vystaráno na roky dopředu... :mrgreen: Já o tom taky uvažuji, ale musel bych dělat vyšší papíry a to se mě v mém věku už nechce..
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 821
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod sakic019 » 25 pro 2015, 20:46

Tak hento je nádherne, ale na také mať nebudem. :-)
Ja zase zastávam trosku opačný názor ako ty, tym ale nevravím ze ten tvoj je zlý či nesprávny.
Kúpim jazdený za zlomok ceny nového a nutne investície urcite nebudú ani tretinu z toho kolko je rozdiel medzi cenou nového a jazdenky. Takze ja sa na to pozerám z tohto pohladu. Ano, nový bude vždy nový, ale som realista a viem že na nový mať nebudem.
Momentálne sa mi asi najviac paci Yamaha Majesty 400- táto https://m.youtube.com/watch?v=S54HtzAfJFA
Suzuki Burgman 400 je tiez fajn, ale ta Yamaha sa mi asi paci viac. No a este Kymco, len mam stále taký nejaký blok v hlave pred touto značkou, mozno neoprávnene. Rátam ze vsetko by to bolo niekde okolo roku výroby 2009. Teraz už aj SYM aj Kymco robí kvalitne stroje, neviem ako to vsak bolo 6-7 rokov dozadu.
ex Gilera Nexus 125 z roku 2008, krásna červená
Uživatelský avatar
sakic019

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 178
Registrován: 25 črc 2015, 08:22
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: SYM Maxsym 400i ABS
Tuning / úpravy: vyhrievané sedadlo, vyhrievané rukoväte, turistické plexy

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod crhy » 25 pro 2015, 20:50

Kolik ti tedy je ty dědo jeden? :D 90? :mrgreen:
Pokud se cejtíš fit a mlád, udělej áčko a omládneš hned o dalších 10let! :wink:

Sakic: mohu tě ubezpečit, že na YP400 to s místem na nohy není bůhví jaké, na X maxu mám místa o dost víc i poloha nohou je příjemnější. Na majdě dost vadí ruční brzda vlevo, ale pokud se s majdou sžiješ, tak je to velmi dobrý skůtr, já bych skoro řekl, taková Octavia I 1,9TDI mezi skůtry :wink:
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod forester » 25 pro 2015, 21:07

Však v pohode,ale ja nikde nepíšem či je niečo krásne a naopak škaredé :D bavili sme sa iba o rýchlosti a veľkosti.Myslím že krása skútra je pekná záležitosť ale u mňa až na posledných priečkach a u žien možno o niečo vyžšie :D Teraz ani niesú škaredé skútre sú dobré a lepšie.Čo máš s toho že máš pekný skúter keď je pod kapotou nahovno technika a životnosť tiež o ničom? Chalaň musíš trochu dozrieť aby si vedel aké sú priority :D Ja keď som si kupoval prvého skútra PCX tiež som o tom málo vedel a musel som prejsť nejakým vývojom.Tiež mi bola do práce 125ka dostatočná ale neskôr som začal cestovať a to bolo už málo tak som zvolil kompromis a kúpil 250ku a som spokojný aj keď niekedy mi ten výkon chýba ale kôli tomu som už nechcel vätšiu kubatúru.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5586
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod Mirus1 » 25 pro 2015, 21:17

crhy:::
nó, není mi devadesát, toho se snad ani nedožiju :D ale hodím to do placu, co už, chleba to nežere a já jsem rád, že mě zdraví, mentalita, fyzička a.t.d, slouží super a že tady s vámi můžu diskutovat jako rovný s rovnými :D
Od 1.1. 2016 je ze mě penzista se vším všudy :cry: :D ale konečně se můžu věnovat naplno věcem které mě naprosto baví, budu na ně mít svůj čas, náladu a to je i jasně skůtraření.... :wink:
Ten avatar je SYM Maxsym 500.. :? A to bude asi můj velký problém, zda ano, nebo ne, uvidím jak se to s ním vlastně příští rok vyvrbí.... :roll:
Naposledy upravil Mirus1 dne 25 pro 2015, 21:47, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 821
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod sakic019 » 25 pro 2015, 21:29

Chalani, vy co mate japonské skútre, su to injection ci karburátor verzie?
Myslím konkrétne tie Yamahy ci Suzuki. Povedzme Majesty 400 ci Burgan 400 z tých rokov 2009. Alebo aj tie vase X-max.

Dozrieť... Hmm, ja budem mat v marci už 38 rokov, takze nie som najmladší. :-)
ex Gilera Nexus 125 z roku 2008, krásna červená
Uživatelský avatar
sakic019

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 178
Registrován: 25 črc 2015, 08:22
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: SYM Maxsym 400i ABS
Tuning / úpravy: vyhrievané sedadlo, vyhrievané rukoväte, turistické plexy

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod JRM66 » 25 pro 2015, 21:40

Sakic019 na sever talianska Milano-Verona máš z Blavy cca 700km dialničných čo by snad nebol ani problém sadnúť do auta a urobiť si vikend prejsť zopár tipov a v solidnej cene do 2500,-é si musíš doniesť niečo z historiou a nábehom do 25tkm čo nieje žiaden šrot, zámerne som ti tam dal ročniky po r2006 ked už je to euro3 zo sondou. http://www.subito.it/annunci-italia/ven ... 50&cce=600 http://www.subito.it/annunci-italia/ven ... 50&cce=600
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

PředchozíDalší

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků