K!NG: vezmu to odzadu:
3) podle mého názoru, prvně si kup zámek na kotouč s alarmem. Je nasazený i sundaný za dvě vteřiny, nemusíš hledat, k čemu ho zamčít, ani nebude špinavý od ležení na zemi - proto si zvykneš ho použít, i když si odskočíš do trafiky. To je podle mne důležité. (Já mám XENU XZZněco.)
Pak si můžeš vybírat řetěz nebo lano (a v klidu zhlédnout videa jako
https://www.youtube.com/watch?v=_DbD84jPZAQ, co sem posílal tuším BrAtKo).
2) O helmách jsem tuším psal minule, že myslím, že třeba v Bonmotu si docela vybere každý. Mně se u nich líbí. Otevřená (integrálka za takovým plexi je zbytečná, ne?) nebude tak bezpečná jako integrálka, ale od cca 2500, s pevnými lícnicemi, co trochu ochrání čelisti, HJC, KENNY budou slušný.
1) K tomu povinnému ručení - tu je každá rada drahá (nejen že to pojištění je drahý
mimochodem, ani 1200 za rok není proti ceně mašiny tak strašný). Ono se to asi nedá nijak moc občurat - prostě dřív nebo později budeš muset začít ten bezeškodní průběh sbírat. A za první rok bez škody máš hned 20% dolů a už to bude příjemnější. (Nevím, kolik Ti je, stejně tak se tarify lámou od 30 let věku.)
Pokud bych přece jen měl dát nějakou konkrétní radu:
- na Tvém místě bych do toho šel hned. A to možná ještě lépe do toho auta (jak píšeš, bonusy z auta se převádějí na motorku, naopak ne) a skútra třeba i nechat na tátu.
- změnit (papírově) trvalé bydliště
Praha je fakt nejdražší, ne protože by Pražáci nevěděli co s penězma, ale protože se tam vyplácí nejvíc
- (tohleto jsem ale ještě nikomu vážně neradil): pokud by sis byl STOPROCENTNĚ jistý, že povinné platíš jen z nutnosti a NIKDY nic nezpůsobíš, nastavit si sezónu na úplné minimum (3 měsíce - a to ne letní, ale naopak ty chladné a nebezpečné!). Bacha, v "mimosezóně" je vysoká spoluúčast - ale tímto můžeš ušetřit i 63% a přitom do bonusu se Ti počítá celý rok (jen mimochodem, narozdíl od doby, kdy jsou značky v depozitu).
- poslední: udělej si i havarijko. Vážně.
M.