Výběr skútru

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod TUNER » 09 bře 2012, 13:24

nedory píše:já měl LPG v předcházejícím autě, a už bych to nechtěl. Montováno v dílně s historií, žádná pokoutní garáž, sekvenční vstřikování, ale nedokázalo se to vyrovnat se starty na benzín - auto skákalo jak nas..... šílená žaba do té doby, než se přeplo na plyn. Po roce, kdy jsem měl LPG odešel katalyzátor - dávám to za vinu LPG. Možná mě nekdo vyvedete z omylu.
Osobně bych to už nechtěl, omezení vjezdu, parkování. Výkonově to bylo znát v kopcích. Přepínání benzín-LPG bylo neznatelné.


Zřejmě špatně naladěné/namontované.... Na LPG jezdim už asi 16 let a mam vlastní zkušenosti i s různejma firmama co také montují XX-let tyto systemy. Když jsem přijel s autem na servis že při malé zátěži nebo běhu motoru na volnoběh cítím mírné vibrace a chvění volantu - prostě lehce nepravidelný chod motoru,nebyli mi schopni pomoci. Přesto že auto bylo několikrát napojeno na počítač,měnilo se spousta křivek - bohatost směsy - stále stejné problemy. Říkam jim,na benzín je vše OK,prostě musí být něco v LPG systemu......ale pro jistotu jsem měnil ještě svíčky,protože ty jsem od koupě auta (asi 25 000 km) neměnil,tak pro jistotu.....říkam mrkněte na vstřikovače,zdá se mi že jsou hlučnější než bejvalo zvykem. Vstřikovače rozebral,skouknul a konstatoval že jsou OK........ Poté (asi po 4 návštěvávh nejmenované firmy) jsem změnil firmu která se servisem/přestavbou LPG vozů zabývá,popíšu jim danej problém a svou teorii a hle......za hodinu auto seřízeno,vyměněny vnitřky vstřikovačů a vše fungovalo krásně jako "zamlada".
Špatně seřízená směs ať už benzinu či LPG hravě může poškodit katalyzátor díky jiným teplotám hoření když je směs chudá.
Tím jen chci říct že je nesmysl odsuzovat system LPG jako takovej pro něčí neodbornost a neschopnost správně system namontovat či seřídit. ;-)

EDIT : Ještě doplnim že nemít 4 kolku,tak jsem už dávno na brzdě a měřim rozdíly výkonu benzin/LPG.....kamarád má brzdu asi 400 metrů od mého bydliště,bohužel jen na jednu poháněnou osu....a odpojovat kardan se mi kvůli tomu nechce..... Ale správně seřízený system je výkonově nerozeznatelný od pohonu na benzin.... ;-) Věřím že nepatrný rozdíl v řádech jednotek procent tam bude,ale ne aby to bylo při jízdě nějak znatelné. ;-)
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 bře 2013, 22:22, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod mijuna » 10 bře 2012, 11:02

tak já mám na fabce najeto na lpg 160 tisíc...momentálně tam je 235 tisíc..kupoval jsem to nový kdysi...samozřejmě nemíét tam LPG už mám jiné auto...ale rozíl v měsíčních výdajích je veliký...za benzín jsem dával kdysi i 6000tisí..a třeba za unor mě provoz stál 3000 za lpg a 400 za benzín...
Jinak Parkování v podzemních garážích neřeším...risknu to.vživotě jsem neměl problém...Problémi jsem měl na začátku...namontovali mě tam vztřikovače který nejdou repasovat když se rozpadno...tudíš po 60tisících nutná výměna vztřikovaču(už repasovatelnech)+ výměna reduktoru který taky byl vcelku a nerepasovatelnej..cena cca 8 tisíc...od té doby vše bez problému...každý dva roky výměnaa filtru+kontrola....zatím vše drží jak má....nechodím každý rok na preventivní prohlídku jak se má,ale pouze každý dva roky před technickou..jinak HTP zatím drží....výměnu oleje,filtru dělám sám po 10 tisících + svíčky po dvaceti...žere trošku olej..na těch 10tisíc cca 2 litry....jinak dělán minulý rok komlet podvozek.jinak spotřební věci....další asi bude spojka která už je hodně slyšet ale zatím neklouže:-)
jinak HŤpka je na plyn o dost línější než na benzín..ale mě to neva...zvykl jsem si a nepotřebuju se honit s každým kokotem...předjíždění si rozmejšlím a neblázním...a cena LPG je co beru v Kutný Hoře na šelce 16.90......

PS:ježíš když to po sobě čtu..jsem čecha jak poleno:-)))
Uživatelský avatar
mijuna

500+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 603
Registrován: 09 lis 2009, 11:49
Bydliště: Rohoznice u Pardubic či Hradce Králové-Kolín(Radim)
Skútr / moto: Bandit PYČO..1200S rv 2004
Tuning / úpravy: uvidíme:-)

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod mijuna » 10 bře 2012, 12:01

Magic AC Stag 300...Polský to výrobek....se nedivým že se to rozpadlo:-)))teď už mám komponenty BRC,
Uživatelský avatar
mijuna

500+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 603
Registrován: 09 lis 2009, 11:49
Bydliště: Rohoznice u Pardubic či Hradce Králové-Kolín(Radim)
Skútr / moto: Bandit PYČO..1200S rv 2004
Tuning / úpravy: uvidíme:-)

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod TUNER » 10 bře 2012, 13:01

Stagů je vícero druhů. Stejně tak nespočet druhů vstřikovačů který k němu můžeš namontovat. Ale pokud nebyli rozebiratelný,tak asi chtěl někdo víc vydělat,nebo se šlo po nejnižší ceně,která se na kvalitě a možnostech třeba nastavování přes PC projeví.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod mijuna » 10 bře 2012, 17:12

No prostě a jednoduše i přes počáteční problém až klekne HTP tak jdu opět do benzínového auta s tím že to předělám na LPG...samozřejmě jiný motor:-)
Uživatelský avatar
mijuna

500+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 603
Registrován: 09 lis 2009, 11:49
Bydliště: Rohoznice u Pardubic či Hradce Králové-Kolín(Radim)
Skútr / moto: Bandit PYČO..1200S rv 2004
Tuning / úpravy: uvidíme:-)

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod Gandalf » 15 kvě 2012, 14:21

Zkusím svým dotazem obnovit původní téma. Řeším koupi nového skútru 125 ccm na příští rok (sk.B). Protože s ním plánuji jezdit pravidelně trasu cca 20 km vedoucí z 1/3 po klasické okresce, řeším "rozumnou" cestovní rychlost v rámci slušné spotřeby. Favoritem je prozatím Honda PCX, ale zvažuji také Gilleru Runner 125 nebo Aprilii Sportcity Cube 125, které mají sice vyšší výkon ( cca 15 oproti 11k Hondy), tedy na limitu oprávnění ŘP, ale obě Italky mají karburátor oproti vstřikování Hondy. Jde mi o to, jestli tu má někdo osobní zkušenost s provozem těchto modelů nebo dokáže říct něco o jejich cestovní rychlosti, spotřebě, event. nějakých notorických problémech, které by je trápily. Na Gilleře hodnotím pozitivně design a solidní hmotnost 125kg, na Aprilii zase 15" kola a rovnou podlážku. Mírně vyšší cena není zásadní problém.

Díky za názory a rady, jsem otevřený i jiným modelům, ale limit je 125 ccm, výkon nad 11k a rozumná spotřeba 2,5-3,5 l/100 km :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod Dándí » 15 kvě 2012, 14:32

PCX jede hezky, to musíš vyzkoušet. Aprilia je super jak koly tak tou podlážkou, samozřejmě jako každý Ital má své mouchy, ale Runer je dost nepohodlný posedem a hodně drncá, tak to je pohled očima majitele Sport city, Runer a několikráte se svezuvšího skůtraře na PCX-u.
Jezdím na pohodu, spíš pomalejš než rychle
Uživatelský avatar
Dándí

500+
 
Reputace: 382
Příspěvky: 744
Registrován: 24 úno 2010, 11:37
Bydliště: Praha 1
Skútr / moto: YAMAHA IronMax- Já, BlackMax- Kamča a SH 300 spolu
Tuning / úpravy: netunime - jezdíme. Jen občas něco poladíme

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod Gandalf » 15 kvě 2012, 15:21

Dándí: Díky za reakci a budu rád, když Ty i ostatní rozeberete i ty "mouchy", protože je to můj první skútr a tak nevím, na co si dávat pozor u Japonce nebo Itala, event. Frantíka (Peugeota) a Čínu brát nebudu :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod PROOF » 15 kvě 2012, 15:52

Já bych bral vstřikování. Kdo jednou zkusí nechce jinak. :lol:
Uživatelský avatar
PROOF

250+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 295
Registrován: 20 črc 2009, 10:44
Skútr / moto: CPI Oliver
Tuning / úpravy: Odblokován, řemen Malossi X-Kevlar,výfuk Leo Vince TT,variátor Malossi Multivar

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod oldik » 16 kvě 2012, 05:17

To je jasný, když 125ccm a nejsou omezující podmínky, tak co největší výkon. Tam je poznat každej i půlkoník. Jinak je i pravda, že kdo jednou přičuchne ke stříkačce, přestane ostatní existovat.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod Gandalf » 16 kvě 2012, 07:32

Tak zatím jste mi moc nepomohli, jsou to vyrovnané hlasy pro i proti... i tak děkuji :wink:
Pokud bych výběr zúžil na Hondu PCX a Aprilii Sportcity Cube, tak proti sobě stojí:

8,6 kW - vstřikování - cca. 124 kg - max. 95 km/h - spotřeba cca. 2,5 l/100 km - nový mod. cca 63 000 Kč
vs.
11 kW - karburátor - cca. 140 kg - max. 105 km/h - spotřeba ??? - 85 000 Kč

Ale nemám představu, jak jsou na tom Honda vs. Aprilia se spolehlivostí, servisními náklady, cenami a dostupností ND apod. Kdyby měla Aprilka stříkačku, asi bych už neváhal, ale třeba někoho napadne model, který splňuje obojí :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod TUNER » 16 kvě 2012, 09:42

Honda SH - 10 kW

Peugeot Jetforce - 11 kW

Obojí má vstřikování
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod Gandalf » 16 kvě 2012, 13:08

Já koukal na Peugeot jen na www.peugeot.scooters.cz a tam mají se "125" jen modely Citystar a Stralis, ale to jsou už 150-160 kg maxíky, Jet Force nabízí jen v 50.
Na SH od Hondy jsem se díval hned od začátku, ale upřímně řečeno se mi z nich vzhledově líbí nejmíň a taky jsem nikde nenašel reálnou maximálku, za to spotřeba by měla být slušná.
Naopak vzhledově nejhezčí byl pro mě SR Max od Aprilky, ale ten má přes 170 kg, cena takřka 100t a spotřeba bude kolem 4 l a to už je moc :|
Jakou informační hodnotu mají prosím údaje na katalog.motocyklu.cz? Dá se z nich vycházet nebo to tam mohou být i nesmyslné údaje?
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod Gandalf » 16 kvě 2012, 13:41

8steve: Hmotnost řeším, protože při srovnatelném výkonu bude mít vliv na manévrovatelnost, dynamiku jízdy i spotřebu, jinak plně souhlasím s tím, co píšeš. Dokonce jsem se dočetl, že SR Max má nižší spotřebu v 300 než ve 125, protože se s tím ten motor zkrátka moc nadře. Stejně se k němu v úvahách vracím, i když jsem ho už párkrát z kandidátů vyřadil, je to krasavec :)
To už bych mohl taky uvažovat třeba o Peugeotu Stralis 125, ale já jako "neznalec" nemám žádné informace k porovnání např. diskutovaných značek Honda-Aprilia-Peugeot z hlediska notorických nedostatků, nákladů na pravidelný servis nebo ceny ND...
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Výběr skůtru

Příspěvekod Gandalf » 17 kvě 2012, 17:47

Našel jsem ještě jednu zajímavou alternativu: Yamaha Xenter 125. Nemá někdo jakoukoliv zkušenost???
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

PředchozíDalší

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků