Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: Výběr skůtru

07 bře 2012, 11:54

8steve píše:Jákob: rozmetal bych ty tvoje "argumenty" na prach. ale jak už jsem řekl prve, nehodlám to tu opět rozjíždět. omezím se na to, že na 25km jedna jízda ještě nejsem v opozici proti skútru a jeho ekonomické výhodnosti.
A jednoznačně se přimlouvám za Atlantika z ČR, nyní po slevě je za velice pěknou cenu.


Tak popravdě, nemusíš nic znova rozjíždět, stačí když řekneš co mě vyjde výhodněji, respektive jaké auto koupím za to moje které je v takovém stavu a bude jezdit za daleko méně peněz. Myslím ba spíše jsem si jist, že takové jaksi v té cenové kategorii neexistuje, ale jsem ve skůtrech nováček a samozřejmě pokud za 50tisík kilometrů budu dělat 2x GO motoru a vyměním na skůtru vše dvakrát, je jasné, že jsme někde jinde.

Hledám tady podobné téma auto vs skůtr, ale zatím se mi nepovedlo, nechci tu dělat flame nebo offtopic, ale stačí mě říct. Pleteš se, skůtr vydrží 40 tisíc a pak musíš investovat do nákladné a rozsáhlé generálky a já řeknu ano to jsem nevěděl, máš pravdu a děkuju ti za pádný argument. Nicméně auto opravdu prodávat nebudu, ten kolotoč opravit kde co už mám teď snad za sebou a budu pár tisíc taky jenom jezdit...snad :D

Re: Výběr skůtru

07 bře 2012, 13:15

Tak co se týká Fabia 1.2 HTP tak tam si myslím nesmysly nepíšu, je to auto vhodné tak maximálně pro důchodce a ten koncept "nízké" spotřeby je opravdu hloupost, jelikož to auto opravdu jede ekonomicky tak do 60km/h jakmile se překročí 80km/h tak jsi na spotřebě normálního auta a pokud to naložíš nebo jedeš ve více lidech tak je to ještě horší, zde je pouze moje osobní zkušenost, nic víc. navíc ta motorizace se dle recenzí a zkušeností lidí, nevyznačuje nějakou dlouhou životností.
Teoreticky je to dáno už konceptem motoru.
Jediná varianta se slušnou spotřebou je atmo diesel a ty už se nevyrábějí - (přihlouplej tlak na ekoligii motorů), takže bazar a znova kolečko s opravou komponent které na autě už budou dosluhovat, jediná akceptovatelná varianta kterou píšeš je opravdu přestavba na LPG. Tak a tímto ze své strany ukončuji téma auta :D aby jsme se nedostali někam kam nechcem.


Každopádně to co píšeš je logické a ztotožňuju se s tím 100% jízda v dnešním provozu není bůh ví jak bezpečná a kde kdo tě může smést ani nemrkneš, potřeba převlékání mě nevadí, stejně se na pracovišti převlékám a rozmary počasí nejsou až tak důležité, byla doba kdy jsem jezdil 2 roky do práce každé ráno 10km tam a zpět na kole celoročně, jelikož jsem přišel z vojny a neměl peníze na auto. Na druhou stranu s rozumným přístupem se naopak dnešním provozem můžeš poměrně snadno prosekat a nebudeš trávit desítky minut v kolonách na světelných. Vše má svoje pro a proti, další věc je ta, že to co se tady prodává po bazarech jsou opravdu zoufalé kusy, včera večer jsem narazil na Leoše 250 kterej byl jeden a ten samej na 4 inzertních fórech a pokaždé s jiným údajem o nájezdu a měněných ND s jinou historií, až úsměvné.

A kousků od 52 letých paní v super stavu je opravdu nepřeberné množství :D asi otřepaná prodejní fráze, tak nějak si začínám dělat obrázek a to jsem do toho to téma zabředl teprve včera, pokud se s tím člověkem na tom Atlanticu domluvím, myslím, že můžu bejt šťastnej člověk.

Re: Výběr skůtru

07 bře 2012, 13:18

Opravdu tu nema moc cenu rozebirat, co je lepsi a co ne...porovnava se neporovnatelne.
A s tim, ze ma vsechno tretinovou zivotnost...to je hodne zavadejici pojem. Musis to brat, kolik to je schopny najet a kolik se na tom realne jezdi. A jak je to namahany.

Gumy jdou cca kolem 10t km, zalezi na smesi a stylu. FIltry s vymenou. U leonarda olej 3t km, 1,2l. Olej v prevodech nic, brzdy podle stavu, ale drzej hodne dlouho. Remen 15-20t km. Valecky podle stavu, ale umi vydrzet i hodne dlouho.
No a to je asi tak vse :) Spotrebniho teda.

Kdyz sem jezdil hodne, tak sem najel cca 8t km. Loni jen 4t km, ptz sem pres tyden v Brne a tam se vyplaci jednoznacne vlak :)

Zalezi pak hodne na stavu konkretniho kousku. Jestli bude potreba GO nebo ne-e...ale 30t km udelas vpohode 3x ;)

Ono neni taky nejdulezitejsi pocitat jen naklady, naklady a naklady. Je to zabava a clovek se tim bavi, takze to neco stoji. Jak uz jsi sam psal, tak to nebude jen fadni jizda v aute ;)

Jestli chces porovnat ty stroje, tak do cca 14dni tam budou jeste oba, pak jde X9 do Prahy. Tak si kdyztak pospes ;) Jinak tu Atlantidu bych asi tak bral ;)

Re: Výběr skůtru

07 bře 2012, 14:05

Nedoryho osobně neznam,ale měl jsem s ním jeden "kšeft" kdy se mi sám ozval a nabídl pomoc. Tím jen chci dát najevo,že jednání s ním se nemusíš vůbec bát,je to velice korektní a 100% seriozní skútrař,takže stroj bude určitě ve stavu jaký uvádí. To jen moje zkušenost s ním :wink:

Re: Výběr skůtru

07 bře 2012, 14:26

8steve: nic proti, ale atlantic je Aprilia, tudíž Ital :roll: No a tys napsal: hurá pro atlantika a obloukem se vyhnout italům :shock:

Re: Výběr skůtru

07 bře 2012, 14:28

On myslel jetý skutr jehož predchozím vlastníkem byl šílený Ital.

Re: Výběr skůtru

07 bře 2012, 14:39

Luca_69 píše:On myslel jetý skutr jehož predchozím vlastníkem byl šílený Ital.



tak u toho jsem se upřímě zasmál :D

Re: Výběr skůtru

07 bře 2012, 16:27

Já jenom přispěju s vlastním příběhem v souvislosti s náklady na provoz skútra: V roce 2006 jsem se rozhodl, že zkusím vyzrát na pražské zácpy jednostopě. Lákala mně nízká spotřeba, podle toho mně náklady vycházely dokonce levněji, než MHD. Takže první skútr z inzerce, první helma, dobrý. Zanedlouho druhý (lepší, nový) skútr, druhá (lepší) helma, a taky bunda, rukavice, taky havarijní pojištění, když mám nový stroj. Po 2 letech bunda promoká, tak nová bunda, nový gatě, teplejší rukavice. Po 3 letech potřebuje skútr větší údržbu, tak spolkne cca desítku. Po 5 letech podlehnu vábení vyšší kubatury a jdu opět do nového stroje. A teď si zas vybírám nové hadry, protože ty, co mám 3 roky už jsou zase vetché, jelikož byly laciné... Prostě je to další stroj do baráku a s tím spojené další investice - finanční úspora žádná. ALE: obrovský přínos v úspoře času a praktičnosti - co já díky skútru stihnu během rána cestou do práce, nebo přes oběd, bych autem, ani MHD nikdy nedal. Škoda jen, že je sezona takl krátká. A už aby zase začala.

Re: Výběr skůtru

07 bře 2012, 16:57

já když to čtu, tak snad abych zamáčkl slzu v oku a zdražil..... :D :D :D
Ale musím se ozvat, skútr moc ekonomický není, protože ono to pořád láká koupit nový hadry, něco na skútra, vzít to z práce přes sousední okres.....

Re: Výběr skůtru

07 bře 2012, 17:06

:D jo to znám, ale o to je to přece lepší - člověk se těší na cestu domů a už ví, že se nebude popojíždět v kolonách - co víc si přát !
Skůtra jednoznačně schvaluji, můj soused má Leada - jezdí 9 měsíců v roce do kralup cca 32 tam - 32 zpět má najeto něco k 60TKm a je spokojený - teď po dlouhých 5 ti letech si koupil moto hadry - do té doby jezdil ve Wermacht kabátci a taky to šlo - řekl by jsem, že z dlouhodobého hlediska něco jistě ušetříš, ale hlavně je to zábava ber Atlantidu a hlavu vzhůru :D

Re: Výběr skůtru

07 bře 2012, 20:50

Nedory, jestli ten kup vyjde, tak až se potkáme na nějakém srazu mám u tebe pivo.

Re: Výběr skůtru

07 bře 2012, 21:04

Vendo,platí. Akorát srazy jsou problém, já se už před lety upsal krví 8th Iowa Cavalry a jsem rád, že je čas na střílení. (letos jsou zajímavé pozvánky)
Ideální je někde poblíž Vysočiny.

Re: Výběr skůtru

08 bře 2012, 14:10

Děkuji všem v tomto vlákně za odpovědi, otázka výběru zdá se být vyřešena.
Naposledy upravil Jákob dne 08 bře 2012, 14:34, celkově upraveno 1

Re: Výběr skůtru

08 bře 2012, 14:20

Gratuluju a doufám že se nekde potkáme :-)

Re: Výběr skůtru

08 bře 2012, 14:43

nedory píše:já když to čtu, tak snad abych zamáčkl slzu v oku a zdražil..... :D :D :D
Ale musím se ozvat, skútr moc ekonomický není, protože ono to pořád láká koupit nový hadry, něco na skútra, vzít to z práce přes sousední okres.....


Jojo...pozor na tu ekonomiku....ono jak píše nedory vzít to z práce přes sousední okres je hnedka....a ono pak z těch 50km bude stovka....
Odeslat odpověď