Ahoj Michale, pro tebou popisované cesty a využití bude nejvhodnější zvolit skútr nejlépe o objemu OD 300ccm a výše. Jelikož chceš používat i dálnice, tak musíš mít nějakou rychlostní a výkonovou rezervu. Tu ti skútr o objemu 125ccm bohužel pro tyto účely nenabídne a rozdíl spotřeby nebude tak markantní, že bys vykrvácel (hlavně záleží jak už bylo psáno na stylu jízdy a rozumu v tahání za plyn). Troufám si tvrdit, že bude velice zanedbatelný, za to komfort jízdy a pocit bezpečí pramenící právě z výkonových rezerv tu bude zase naopak velice markantní.
Pokud se chystáš investovat sumu kolem 90 tisíc korun, rozhodně bych na tvém místě zvážil a řádně profiltroval výběr značek. Na tvém místě bych se zdržel výběru mezi značkami jako jsou právě TGB, SYM, Loncin...no a v neposlední řadě hlavně taky i zde na foru propagované Kymco. Nepřijde mi osobně vhodná investice 90 tisíc korun to těchto typů především čínsko-taiwanských a jiných východních nebo jihovýchodních "značek". Ty skútry stojí stejně nebo při tvé investiční částce nepatrně podobně, ale kvalita a výhody opravdové značky se zde prostě neukáží.
Nevyřazoval bych z výběru ani zánovní značkové skútry, u kterých stále trvá záruka a mají velice málo najeto. Občas se dá také najít kus, kterému trvá třeba klidně rok a půl nebo více záruka a je skoro nejetý, samozřejmě s plnou dokumentací, příslušenstvím a serv. knížkou. Pak bych ještě vyzkoušel zajít do nějakého motosalonu nebo showroomu určité značky a zkusil bych potrápit prodejce, zda nepůjde hnout z cenou, většinou se v těchto případech dá hýbat i s cenou nového stroje.
No a abych odpověděl na otázku značkového skútra : Značkovým skútrem myslím stroje především japonské výroby a také italské výroby, i když italové jak je známo pokulhávají v rychlosti dodání a dostupnosti náhradních dílů, na to bacha.
Hodně štěstí a hlavně rozumu při výběru a následnému používání