Čau, taky sem řešil podobnou věc před pár měsíci. Je to dost individuální záležitost, která se odvíjí i od nabídky a poptávky. V dubnu byly ty xmax 300 za cenu kolem 135tis Kč a najeto měli kolem 4tis km. Svezl sem se na obou a jsou to dost podobné stroje.
X-Max 300 je cítit novotou a poznáš to hlavně na multifunkčním ovladači klíčku kterej se mi líbil moc a případně větším displeji mezi budíkama + teda design záleží od každého vkusu (mě se třeba hrozně nelíbí výfuk na 400). Taky mi přišel takovej kompaktnější. Pokud bych jezdil sám šel bych do 300 kvůli případnému dalšímu prodeji s méně najetýma kilometrama.
X-Max 400 sem nakonec zvolil já. Z velké části to bylo kvůli výborné nabídce za 120tis Kč po prvním majiteli najeto 10tis. km a s hromadou doplňků jako origo kufr na dvě helmy, origo držák navigace na řídítkách, přidělanýma zásuvkama a vytaženou nabíječkou do kastlíku včetně origo nabíječky yamaha. Takže vlastně úplně všechno co sem na tom skútru chtěl dodělat. Byť s hnusným výfukem, ale ten časem pořídím nejspíš taky. Ten výkon je taky u 400 vyšší a znát je to hlavně při jízdě ve dvou, což je můj každodenní chleba, jelikož vozim do i z práce ženu. Spotřeba je ale taky vyšší než u 300, je to hold starší motor, zato osvědčený z majesty.
Musíš si srovnat co od toho skútr chceš, projet se a pak budeš mít jasno
a nezapomeň na to jak dlouho ho chceš jezdit, jestli budeš mít prachy na to za rok nebo 2 koupit zase novější sáhni po novém 300, bude se líp prodávat s nájezdem 20tis než 400 s nájezdem 40-50
Ale objem ničím nenahradíš a i rozdíl 300 a 400 je znát