Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
09 srp 2014, 19:40
Ahoj.
Na výběr v kubatuře 400 ccm máš Burgman 400, Majesty 400, Silver Wing 400, nebo třeba Piaggio X10 350 - záleží na peněžence.
V principu budeš se všemi spokojený, ale spotřebu pod 4 l/100 km budeš držet těžko, protože "za to budeš tahat" - ale s úsměvem.
Parametry jednotlivých modelů si jistě v pohodě najdeš...
Osobně mám zkušenost s Yamaha Majesty 400 a nedám na ní dopustit...
09 srp 2014, 19:58
A co toto nove Kymco ? Moc vydarene podľa mna. Ale stále ma svoje ale napr. LED nie su kompletne ako na PCX.
http://www.skutrportal.cz/1152-kymco-xc ... i-abs.html
10 srp 2014, 09:37
TomRaptor píše:Ahoj.
Na výběr v kubatuře 400 ccm máš Burgman 400, Majesty 400, Silver Wing 400, nebo třeba Piaggio X10 350 - záleží na peněžence.
V principu budeš se všemi spokojený, ale spotřebu pod 4 l/100 km budeš držet těžko, protože "za to budeš tahat" - ale s úsměvem.
Parametry jednotlivých modelů si jistě v pohodě najdeš...
Osobně mám zkušenost s Yamaha Majesty 400 a nedám na ní dopustit...
Tak to jsi mě moc nepotěšil. Spotřeba je pro mne největší priorita... Ještě zvážím volbu nějaké 250 ccm.
10 srp 2014, 10:08
Na Suzuki B400, i na starším modelu, se na delších štrekách pod 4 litry bez problému vejdeš, napiš třeba Michalovi (
member/MP/) ten má bohaté zkušenosti i jak ještě spotřebu více snížit odpojením ERG ventilu ap.
10 srp 2014, 10:33
Dobrá, díky za tip
10 srp 2014, 19:38
Myslím že zde popsané stroje (burgoš a majesty) se v pohodě vlezou do 4 litrů. Do 4 jsem jezdil bezproblemu i s Piaggio Master motorem (500 ccm) který se dává do spousty strojů a stejně tak jeho verze s obsahem 400 ccm.
10 srp 2014, 21:04
Fantom900, kymco downtown 300i, 22kw-to uz nie je velky rozdiel oproti 400kam(cca 25-27kw) , spotrebu mam kombinovanou jazdou 3,2l, minimalne som dosiahol 3,0, maximalne 3,4(stala jazda po dialnici vo vysokych otackach). A to mam turisticke plexi, ktore silno odporucam na vsetky skutre. Ak hladis na spotrebu tak, ako ja, tak si myslim, ze toto je idealny kompromis.
10 srp 2014, 21:44
Tento příspěvek již byl smazán
kým
TomRaptor v 10 srp 2014, 22:28.
Důvod: .
11 srp 2014, 06:54
Jen si dovolím připomenout, že Fantom ve svém příspěvku zmiňuje delší jízdy rychlostí 100-130 km/h. Pokud je tím myšlena setrvalá jízda těmito rychlostmi např. na rychlostních silnicích/dálnicích, tak půjde spotřeba logicky nahoru ve srovnání s "běžným ježděním". Jinak samozřejmě jde jezdit na 300 i 400 ccm bezpečně pod 4 i pod 3,5 l/100 km. Ale pokud je spotřeba na primárním místě, tak bych se taky přikláněl ke 300 i takový X-Max 250 nejezdí vůbec špatně
11 srp 2014, 07:59
Ahoj, já jsem vlastnil jak Burgmana 400 tak Majesty 400 a spotřeba u obou se pohybovala kolem 3,5 l/100. Samozřejmě pokud pojedeš delší trasu po
dálnici 130 tak bude o něco větší. Stejně v běžném provozu jsem jezdil kolem 100-110 km/hod, to byla taková pohodová rychlost. Akorát ze 125kou
to jedeš na plnej plyn a u 400 máš velkou rezervu na případné předjetí nebo řešení nějakých krizových situací.
11 srp 2014, 10:10
Když jedu piánko, tak mám spotřebu čtyři litry i na Tmaxu. Nedávno se mi to přihodilo cestou na Keep respect, to bylo nějakých 3,8 l .
11 srp 2014, 10:35
...Taky ti přidám zkušenost. Mám buráka 400 K7. Když jsem jel do Vídně a zpět při dodržování rychlostních limitů a piánko, tak mi prům. spotřeba vyšla 3,1 l. Když jezdím běžně delší cesty a výlety, tak běžně kolem 3,4 piánko a to i s baťůžkem. Když ráno pospíchám do práce 15 km a motor ještě není pořádně zahřátý, jedu za 3,8... je to o stylu jízdy. Takže do 4 litrů není problém. Otázka je, jestli budeš jezdit na pohodu, nebo tě výkon a hravost stroje občas ovládne a budeš tahat za plyn... ale +/- půl litru není na 100 km takový rozdíl, aby si to nezvládl. Na jednu nádrž najezdím kolem 270 - 300 km a tankuju běžně kolem 9 l.
...je to také o konfiguraci naladění variátoru - měl jsem před tím Piaggio 500 a jezdil kolem 4 litrů. Na delší cesty jsem se dostal i na 3,6. Pak jsem dal ale válečky Dr. Pulley a spotřeba dlouhodobě kolem 4,2 l, jenže jízdní projev zase úplně jiný - lepší reakce i odezva na otočení rukojeti - prostě sportovnější, dravější...ale zase mohu říct,že to za to stálo a nelitoval jsem. Postupně jsem však přehodnotil priority a dávám origo váhu válečků i origo řemen a jsem spokojený, i když to nemá takovou reakci, nicméně zase se mi daří jezdit o dost úsporněji...
Kdybych to shrnul, pokud použiješ osvědčené stroje, není co zkazit a musíš si je projet a zjistit, co ti lépe sedí na tvůj styl. Pokud upřednostňuješ pohodlí, tak bych doporučil Buráka, Majesty, SW-T možná i Aprilku nebo Piaggio, pokud více sportovno, tak T-MAX, nebo Gileru...to jen obecně, jsou ještě další stroje a opravdu to chce svézt se. Zjistíš, že každý je jinak pocitově zaměřen, jiná je geometrie rámu, velikost kol, těžiště stroje - zkrátka každý stroj je jiný a ty si musíš najít PRO TEBE ten nejvhodnější kompromis.
...a když se podíváš třeba na novou Hondu Integru, taky je to někde jinde a spotřeba taky v pohodě kolem 3,5 litru a je to už 750ccm...(jen ten zavazadlový prostor v zadu mě limituje...)
Všechno je otázka kompromisů - kolik peněz, jaký obsah, jaký stroj...
11 srp 2014, 10:41
Gandalf píše:Jen si dovolím připomenout, že Fantom ve svém příspěvku zmiňuje delší jízdy rychlostí 100-130 km/h. Pokud je tím myšlena setrvalá jízda těmito rychlostmi např. na rychlostních silnicích/dálnicích, tak půjde spotřeba logicky nahoru ve srovnání s "běžným ježděním". Jinak samozřejmě jde jezdit na 300 i 400 ccm bezpečně pod 4 i pod 3,5 l/100 km. Ale pokud je spotřeba na primárním místě, tak bych se taky přikláněl ke 300 i takový X-Max 250 nejezdí vůbec špatně
No ale já jsem právě z tohoto údaje vycházel - čím větší obsah, tím větší výkonová rezerva při ustálených rychlostech na delších trasách. Spotřeba nejvíc u těchto obsahů od 400ccm narůstá při běžném příměstském provozu při časté změně rychlosti, sportovní jízdě, projíždění městy přes semafory, akcelerce při rozjíždění a předjíždění. Pokud pojede 300km po dálnici se čtyřstovkou stálou rychlostí kolem 110km/h tak bude mít rekordní spotřebu. I s obsahem 650 se při ustálených rychlostech 100 - 130 na delších trasách včetně dálnic a průjezdů městy bez problému vejdu se spotřebou
do průměru 4,1 až 4,2 l/100km aniž bych na nějakou jízdu na spotřebu myslel
11 srp 2014, 18:29
Co byste řikali na koupi tohoto xmaxe 250. Prvne zakoupen v cesku. Az na ten najezd. Co myslite ?
http://www.sbazar.cz/apollo27082/detail ... 009-stk-do
11 srp 2014, 18:44
Chce to se svézt, pořádně si ho prohlídnout atd. Kilometry jsou sice na rozdíl od strojů z Itálie nadprůměrné, ale jen jako cifra. Znamená jen, že se s ním jezdilo, nic víc. 5 roků po 9000.o je v pohodě. Jde o to, v jakém je celkově stavu. Pokud se o něho staral, tak se není čeho bát a kilometry nebudeš za týden vnímat. Pokud na to kašlal, tak bys to měl poznat při prohlídce (vem sebou někoho, kdo xMaxe má a kdo má s nimi zkušenost, bude vědět, na co se kouknout, co se nejdříve opotřebovává nebo na čem je vidět skutečný stav, ne na přístrojovku). Svez se, ne jen pár metrů, ale trochu projet, aby jsi ho"víc" poznal a projevil se v zatáčkách, na nerovnostech atd., aby sis ho osahal, jak se ti na něm sedí, zda někde něco neklepe, jak táhne, zda nemá při přidávání v některém místě něco jako "hluchý"kousek. Zdejší mechanici ti to popíší lépe. Papíry má všechny, stejně jako klíče, servisku atd., mohl by to být dobrý kauf. Držím palce.