od mk-tec » 11 srp 2014, 10:35
...Taky ti přidám zkušenost. Mám buráka 400 K7. Když jsem jel do Vídně a zpět při dodržování rychlostních limitů a piánko, tak mi prům. spotřeba vyšla 3,1 l. Když jezdím běžně delší cesty a výlety, tak běžně kolem 3,4 piánko a to i s baťůžkem. Když ráno pospíchám do práce 15 km a motor ještě není pořádně zahřátý, jedu za 3,8... je to o stylu jízdy. Takže do 4 litrů není problém. Otázka je, jestli budeš jezdit na pohodu, nebo tě výkon a hravost stroje občas ovládne a budeš tahat za plyn... ale +/- půl litru není na 100 km takový rozdíl, aby si to nezvládl. Na jednu nádrž najezdím kolem 270 - 300 km a tankuju běžně kolem 9 l.
...je to také o konfiguraci naladění variátoru - měl jsem před tím Piaggio 500 a jezdil kolem 4 litrů. Na delší cesty jsem se dostal i na 3,6. Pak jsem dal ale válečky Dr. Pulley a spotřeba dlouhodobě kolem 4,2 l, jenže jízdní projev zase úplně jiný - lepší reakce i odezva na otočení rukojeti - prostě sportovnější, dravější...ale zase mohu říct,že to za to stálo a nelitoval jsem. Postupně jsem však přehodnotil priority a dávám origo váhu válečků i origo řemen a jsem spokojený, i když to nemá takovou reakci, nicméně zase se mi daří jezdit o dost úsporněji...
Kdybych to shrnul, pokud použiješ osvědčené stroje, není co zkazit a musíš si je projet a zjistit, co ti lépe sedí na tvůj styl. Pokud upřednostňuješ pohodlí, tak bych doporučil Buráka, Majesty, SW-T možná i Aprilku nebo Piaggio, pokud více sportovno, tak T-MAX, nebo Gileru...to jen obecně, jsou ještě další stroje a opravdu to chce svézt se. Zjistíš, že každý je jinak pocitově zaměřen, jiná je geometrie rámu, velikost kol, těžiště stroje - zkrátka každý stroj je jiný a ty si musíš najít PRO TEBE ten nejvhodnější kompromis.
...a když se podíváš třeba na novou Hondu Integru, taky je to někde jinde a spotřeba taky v pohodě kolem 3,5 litru a je to už 750ccm...(jen ten zavazadlový prostor v zadu mě limituje...)
Všechno je otázka kompromisů - kolik peněz, jaký obsah, jaký stroj...