Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

04 lis 2013, 20:28

Tak kuci je to uplne jednoduche.
Cestovani Honda SW-T 400 a 600
Sportovni T-Max
V pripade ze nechcete jezdit ale opravovat tak super budou činske pekace Kymco a jemu podobne a nebo Italove.

Losky u SW a SW-T neni potreba nic menit protoze to funguje:-)

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

04 lis 2013, 20:39

Tomáš@125:
Ono, jestli nakonec není lepší kategorii skůtrů úplně opustit a jít do něčeho jako je Transalp, Tenére apod. Naše silnice už jsou totiž na skůtru pomalu, ale jistě nesjízdné :wink:

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

04 lis 2013, 22:22

Tomáš@125, crhy:
primárně chci jezdit do práce a na to je skutr nejlepší ( z hlediska ochrany před nepřízní počasí ), dále.....nebaví mě řadit, vyhovuje mi pohodlí aútomatu/variátoru , chci jezdit i delší trasy....takže něco s rezervou výkonu. SW400T se mi po faceliftu moc líbí, za 70-80 se dá dotáhnout snad slušná z Itálie....ale Kymco bych nezatracoval a nestavěl na rovinu čínskejm skůtrům - pokud jej rebranduje i Kawasaki ( J300) a dodává motory do motorek BMW, tak to asi nebude špatná značka. Navíc v Kymcu působila nějakou dobu i Honda.

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

04 lis 2013, 22:58

midlum75:
Ty sam mas jednoho z nejdrazsich skutru prosim nechte tech blabolu o tom ze kymco dela nejaky motor je to cinska s***** ktera ma dobrou reklamu. Kazdej to po par km prodava je toho plna inzerce.
Naposledy upravil Tomáš@125 dne 04 lis 2013, 23:03, celkově upraveno 1

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

05 lis 2013, 00:22

Tomáš@125:
stále stejný :roll: . Stačí kouknout na inzerci na Motorkářích a japonské značky jsou ve skůtrech zastoupeny stejnou měrou, jako Kymco. Snad jen kromě Yamahy a Piaggia (Ital-vyjímka), které mají podobný počet, cca 110 kousků, ostatní, včetně Kymca jsou na tom stejně, kolem 70-80 kusů. Takže nevím, kam chodí na názory typu "je to čínská s******, každej to po pár km prodává, je toho plná inzerce", protože jsou to celkem solidní ptákoviny. A fakt, že tato značka vyrábí díly i pro jiné značky, nejsou bláboly, ale fakt, který ani on nemůže popřít. Nemusí se mu to líbit, ale je to pravda a s tím on NIC nenadělá, což je fajn :mrgreen:

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

05 lis 2013, 00:28

Tomáš@125:
Taky osobně Kymco nezatracuju, i když zkušenosti mám jen s Agility City 125, která jezdila přiměřeně do doby než jsem se zkusil projet na Hondě PS125, kde byl obrovský rozdíl v kultivovanosti. Ale jednalo se o skútr z půjčovny.
Ale Kymcu opravdu fandím.
Jinak SWT není špatné, ale osobně se mi víc líbí Burgman. Otázka pak je, jestli opravdu není lepší přejít do endura, ale zase jsem si zvykl na to, že na mě nefouká, což asi žádné rozumné enduro nesplní:(

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

05 lis 2013, 00:43

Losky:
myslím, že jsi to vystihl moc dobře. Nezatracovat jen proto, že se na jiné značce nebo typu jezdí jinak nebo lépe. To přece neznamená, že to první je špatné. Jinak Burgman se mi taky líbí, jen na něj mít :) .

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

05 lis 2013, 07:18

Tomáš@125 a další:
Osobně jsem Kymco letos jezdil (6600km) a nemůžu na něj říct křivého slova. Prodával jsem ho jen z důvodu přechodu na vyšší kubaturu, jinak jsem neměl jediný důvod se ho zbavovat.
Zpět k tématu vlákna - taky řeším otázku výběru, i když neuvažuju o dovozu nebo ojetině obecně, ale chci "novátko".
Aktuálně mám za finalisty X10 350, X-Maxe 400, XCiting 400, event. Burgmana 400. Honda bohužel nic pro mne ve srovnatelné cenové relaci nenabízí (Forza je minimálně motoricky o třídu níž). Viděl jsem rozumné slevy na Suzuki i Yamahu, které dostávají ceny do relací srovnatelných s Piaggiem. XCiting ve 400 se ještě oficiálně nenabízí, bude až od ledna 2014.
Tak mne zajímají Vaše názory pro a proti. A zkuste něco jiného než Japonci vs. zbytek světa :wink:
Mám skútr na ježdění do práce (20km tam a zase zpět) a víkendové výlety po ČR, občas i za hranice, zpravidla sólo. Preferuji pohodlí, komfortnější odpružení, dostatek prostoru, slušnou ochranu jezdce kapotáží a logicky i pokud možno solidní spotřebu a servisní náklady :)
Děkuji za názory.
Naposledy upravil Gandalf dne 05 lis 2013, 16:04, celkově upraveno 2

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

05 lis 2013, 10:02

Gandalf:
Už si ho prodal? Novátko jsou pěkné stroje, bohužel pro mě to nemá smysl. Ale X10 a X-Max jsou opravdu krasavci :wink: Bohužel mi fakt přijde, že je tak na výběr z pěti strojů a to je tak vše:( Rád bych taky něco novějšího do cca 90t, ale jak tak na to koukám, prostě není asi kam ani přejít, spíše pouze dolů:( Ty to máš aspoň lepší, máš velkou šanci jít do lepšího. Osobně bych volil něco s předkopy jako má Burgman - děsně návyková a pohodlná věc, kde si člověk připadá pak jak na chopperu :wink:

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

05 lis 2013, 14:59

Jen abych tak uvedl na pravou míru situaci Kymco x Honda. Kymco kdysi byla dceřiná společnost Hondy, nikoliv, že by Honda působila v Kymcu

ono je to vlastně to samé, Kymco se v roce 1963 osamostatnilo pod značkou Kymco, do té doby součást Hondy.
.
Founded in 1963 after splitting from Honda, KYMCO originally made parts for Honda. ....zdroj wiki

tím jsem chtěl napsat, že to není Čína jako taková, viz. jejich certifikace ISO 9001,ISO13485 ,OHSAS atd....což jsou

osvědčení pro řízení ( mimo jiné ) managementu jakosti. Pokud má tento závod původ v součásti koncernu Honda, je

evidentní, že management Kymca přebral i metodiku japonských výrobních procesů, viz udělení TPM ceny od Japan

Institute of Plant Maintenance.

sám pracuju v české pobočce japonského výrobce dílů pro auta, a něco takového dostat je docela dlouhá cesta.

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

05 lis 2013, 15:49

midlum75:
Take bych se moc rad vratil k puvodnimu tematu a od zkusenejsich a rozumnych se dozvedel nejaka pro a proti u skutru, ktere jsem jmenoval v predchozim prispevku a predem podekoval :wink:

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

05 lis 2013, 17:19

Gandalf a další:
V každém případě si doporučuju udělat malý dotazník sám v sobě.. a to se týká jedno či dvouválce.. to je dost podstatné.. není nic horšího toužit po dvouválci a mít doma jednovál a navíc čerstvě zakoupený. a pak to rozvést dál .. tak já trošku začnu :wink:

počet válců
a- jednovál - zátah odspodu a lepší krouták ale citelné vibrace
b-dvouvál - zátah v celém spektru přibližně stejný a pocitově vysavač minimální vibrace

styl
a- sport - většinou menší skútr, pevný rám, výborné brzdy, nepohodlí při delší jízdě a ani ochrana před větrem není tak dobrá a vetšinou i menší úložné prostory, poměrně nízká váha stroje s ohledem na výkon
b- cestovní - vetšinou velký skútr, na pevnost a tuhost rámu a vysoký výkon brzd se tu až tak moc nehledí ale pohodlí při dlouhé jízdě a ochrana před větrem o poznání lepší, vysoká váha stroje
c - městský - kapitola sama pro sebe vetšinou bez tunelu mezi nohama s možností uložení tašky, velká kola, a dokonalá manévrovatelnost ve městě, samozřejmě nízká váha stroje, ochrana před povětřím bez doplňků velice nízká

design - tady je potřeba si udělat výběr podle předtím vybraných kategorií a rozhlížet se.

a pak si ty vybrané dva tři kousky půjčit a povozit se. Bez toho nemá cenu výběr uzavírat !!

A pak se ptát jestli z tvého výběru cestovních strojů vzít raději z dvouválů SW-T nebo starého silwouše, nebo jednoválů X10 350 vs Majesty 400 VS Burgman 400

ten základ už musíš mít jasný :-)

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

05 lis 2013, 18:04

Luca_69:
pokud to bylo pro mě, tak první rozhodnutí je jasné. Chci nový kus (cestovní), takže dvouválec pro mne nepřichází v úvahu. Majesty se doprodává posledních pár kousků v ČR, výroba už nějakou dobu stojí. Takže ve finále proti sobě stojí nejspíš X10 350 a X-Max 400. Ovšem netuším, nakolik se mohu spoléhat na italskou "kvalitu" u nového moderního stroje na straně jedné a nakolik je X-Max vhodný z hlediska komfortu odpružení na nerovnostech a ochrany jezdce kapotáží, protože právě tohle v některých testech redaktoři lehce zpochybňovali - tedy tvrdší podvozek a poměrně štíhlou přední kapotáž. Kvůli krátkému svezení, které stejně nezodpoví na všechny otázky, přes celou republiku nepojedu. Takže se raději zeptám tady a doufám, že někdo už tuto zkušenost absolvoval. Ostatně i u dosluhující Majesty se občas v diskusích zmiňujete o poměrně tvrdém podvozku i sedáku, který se při delší cestě na "českých silnicích" projeví. V tomhle je zase jednoznačně pozitivně hodnocená právě X10 od Piaggia. Může tohle někdo kvalifikovaně porovnat?

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

05 lis 2013, 18:39

Za mě mohu řící, že jsem za poslední 3roky vystřídal několik strojů a mohu se podělit se zkušenostmi.
Začínal jsem na X9 250ccm. Dobrý, ale neměl jsem s čím porovnat. prostě jsem vybral stroj a jel pro něj do Havířova. Zpět do Lbc po ose. Pohodlný stroj s měkým pérováním, dobrým výkonem. Dal jsem jen vyšší Givi plexi. Najezdil cca 3tis.Km a šel z domu.
Dále to bylo FJS600SW. V porovnání s X9 nebe a dudy ! Dvouválec kultivovaný a tichý, síly na rozdávání. Pohodlí i pro nohy, ne tak jako na současném AN650. Ale to předbíhám.. FJS jsem vezl na dodávce z Budějovic. První zkušenost byla ovšem smutná = pád. Polepily se plasty, užili jsme si cca 3tis.Km a také proto, že bylo složené ze dvou od předchozího majitele, šlo z domu..
Nadešel čas na něco NOVÉHO. Mám jen 100tis.Kč :cry: Ok, už po pečlivějším výběru a shrnutí mých potřeb to bude SH300i. Takže městský stroj, na kterém jsem paradoxně najezdil nejvíce cca 10tis.Km (Šumava, Baltské moře, Tatry, atd.). Přidaná hodnota tohoto stroje byla, že byl nový. Nicméně z různých důvodů šel z domu také..
No a nakonec jsem letos pořídil AN650 K9. Pohodlí, jízdní stabilita, ne-vibrace motoru, velký úložák, vzhled !
Nejsem zarytý vyznavač té či oné značky a lze říci, že se stále hledám resp. ideální stroj. Uvidíme co přinese příští rok :twisted:

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

05 lis 2013, 20:11

za sebe mohu říci, že nebýt anabáze se špatnou kostrou, tak nemám na Piaggio X evo 400 křivého slova.
Jízdní vlastnosti slušné, ochrana před počasím s vysokým plexi slušná, úložný prostor s válcem a kufrem 180l. Spotřeba dlouhodobě 3.5 - 3.8l/100km.
Nevýhodou je jednoválec, vibrace jsou znát, X10 tím tolik netrpí. Oproti X10 nemá X Evo takový odpich při rozjezdu. Nevím, jestli by mě z X10 nebolely záda, sedlo mi přišlo trochu sklopené.
Odeslat odpověď