Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
14 čer 2023, 15:27
Jakoze davat ruce z riditek je bezpecnejsi?
Jsou ovladace i na ridicka ze jdou resit jednoduse palcem. Komfort a bezpeci v jednom.
Nicmene ono obecne volat (nedej bohe poslouchat hudbu) na bajku je vse jen ne bezpecna a rozumna vec.
14 čer 2023, 20:06
práve preto sa čudujem (a už sme to tu rozoberali ), že Honda na dvoch takmer sesterských strojoch to na ADV spraví najlepšie ako sa dá a na Forze najhoršie ako sa dá. Nepochopím to nikdy.
K telefonovaniu za jazdy- skrátka z vyššie písaných dôvodov musím. Dlhší hovor , kde nestačí odpovedať jedným -dvoma slovami spomalím až zastavím (aj kvôli tomu, že intercom nemám nejakej top kvality, takže veľmi vo vyššej rýchlosti nie je počuť ), ale prichádzajúci hovor zaregistrovať potrebujem.
Niekedy som dohodnutý s chlapcami v robote, že im cez telefon pomôžem Niekedy im potrebujem niečo preložiť cudzojazyčnému šoférovi ) . Tak predsa nebudem sedieť kvôli tomu celú sobotu doma, ak chcem niekam ísť na skutri. Povahy prác sú veľmi rôznorodé, tak to skrátka je. Zbytočne sa ale nevykecávam na motorke.
K ovládaniu na helme- tiež som tu už dávnejšie písal, kvôli tomu sa mi nezmestí helma pod sedadlo a musím dávať ovládač intercomu dolu, alebo helmu do kufra. Obe je riešietelné, ale trochu obmädzujúce. Tiež mi to porieši nová helma (vraj v septembri sa dočkám). Tá už ovládač na boku potrebovať nebude, a budem používať len tlačidlá na riadidlách
16 čer 2023, 07:33
[quote="Xaeroifbb"]A aku mas vysku prosim?
Já mám 185 cm, při otáčení na místě nebo v malých rychlostech mám prostě vykloněné koleno více ven, už je to automatický návyk.
-- 16 čer 2023, 07:39 --
Já to ovládám palcem, ale musí se přehmátnout na řidítku. Není to úplně šťastné řešení, ale žít se s tím dá. Přímo v ovladači na řidítku by to bylo nejlepší.
22 čer 2023, 14:58
Tak uz je doma. Je to sice slabe ale ved si zvyknem ale ten ulozny priestor a menervrovatelnost je perfektna. PS. Ta "bradavica" mi neprekaza absolutne nijak.
-- 22 čer 2023, 15:26 --
Ale aby som nezakladal nove vlakno (v hladani som nic konkretne nenasiel asi neviem hladat.) Ale mam doma navi Garmin zumo 396 a netusm ako to uchopit. predajcia mi odporuca drziak mobilu (taku hrazdu) a hned za plexi vraj to je naj. Co odporucate vy? Mate aj konkretny link? Dikicko
12 srp 2023, 11:18
Ahoj, Když už jsou pro mě H/Y moc drahé, uvažuju o nákupu Kymca. Jak je to s místem pro nohy (pro 183cm)
Přečetl jsem si kritiku pozice na Xcitingu a x-Townu. Je na tom Downtown 350 lépe, nebo se pořád bavíme o jednom rámu. (Kalašnikov nebrat)
Díky za reakce
12 srp 2023, 16:24
Ceny ND u kymca bohužel nejsou nižší možná spíš naopak..
Posez se musí vyzkoušet. Rámy napříč modely stejné asi nejsou ale posez se trochu liší i u jiných roků stejného modelu, co vím z výstav..
13 srp 2023, 08:21
som si kukol zo srandy cenníky, no a mne veru to Kymco ako lacnejšia alternatíva H/Y veru nevychádza.
AK drahé jak Tmax, alebo Xadv, tie stredné skútre X Town 300 lacnejší ako Forza 350,X Citing 400 drahší ako Forza 350.
Takže vlastne rovnaké ceny, chápal by som kúpu nie kvôli cene, ale že sa ti skrátka viac páčia, alebo majú niečo navyše (a zároveň to berieš ako rovnakú kvalitu - čo môže byť ).
Neskorší prípadný predaj (čo sa možno nechystáš, takže ťa to nemusí zaujímať ) bude neporovnateľne ťažší.
No ale ked už aj čínsky Voge môže byť drahší od Hondy, tak prečo nie Kymco.
Inak z tých ázijských nejaponských značiek s overenou kvalitou a historiou si ešte ten SYM drží ceny trochu pod japoncami . Kymco už veru nie.
13 srp 2023, 12:14
Kolega má Kymco Downtown 350 a je spokojený, kupoval ho 2020, zatím jezdí bez závad, vypadá trochu mohutnější, než má Forza 350 2021, jezdíváme občas spolu na výlety, stroje jedou bez toho, aby měl někdo problém nestíhat tomu druhému, na Forze o chlup menší spotřeba, smart klíč a kufr a elektricky ovládané plexi je výhoda Forzy, Kymco má zase po spojení s mobilem na displeji šipky navigace. Kolega bral Kymco jednak v době, kdy ještě nebyla F350 na trhu a taky kvůli blízkosti servisu.
13 srp 2023, 19:09
valsidalxam píše:som si kukol zo srandy cenníky, no a mne veru to Kymco ako lacnejšia alternatíva H/Y veru nevychádza..
Možná ani ne tak ceny nových strojů, ale přestřelené jsou imho některé náhradní díly - protože např. řemen na xmax do 2000,-, xciting 4300,-.. (možná podobně to je u aut, kia, hyundai..?)
Pak je taky takový "rozdíl" že yamaha má hodně šroubků v plastech pěkně do upevňovacích plíšků, zatímco kymco šroubky rovnou do plastů (kde při každé demontáži trocha toho závitového plastu ubude)...
22 srp 2023, 07:13
Ahoj všem, mám na vás takový ošemetný dotaz.
Namlsal jsme se na 125 Aprilce a teď bych rád něco silnějšího. Vzhledem k tomu, že stále platí, že hlavně jezdím do práce z práce 60/40 město/okreska, tak hodně koukám na to, aby daný stroj stále uměl to, co skútr umět má a tedy proplétat se městským provozem.
A tím se dostávám k dotazu. Totiž při prohlížení všeho možného jsem zavadil i o Forzu 750 potažmo ADV potažmo T-Maxe. A minimálně první dva jsou docela tlouštíci, X-ADV už má skoro metr šířky. Máte někdo reálnou zkušenost, jestli se s tím dá projet např. mezi auty? Mě to trochu přijde velké jak endura a o těch vím, že si na kolony musí většinou nechat zajít chuť, resp si je vystát.
Co byste případně pro mě doporučili z toho silnějšího na trhu? Jde mi o to, že pokud by skútr neuměl pořádně projet kolonu, tak už radši vezmu motorku.
Děkuju moc za radu.
22 srp 2023, 08:42
Na to se nedá odpovědět rozumně. Tvůj vyyběr zabrousil mimo požadovanou oblast. Nedal jsi nám na výběr něco předvybraného.
Někdo se motá mezi auty s určitou slušností a rezervami místa okolo sebe, jiný jede jako prase i mezi jedoucími auty do mezery +10 cm .. každý z nich bude chtít jiný stroj. Stačí ti jakákoli 300 ccm, výběr odvisí od blízkosti servisu, požadovaných úložných míst, posledních výstřelků módy, plexi z výroby, jestli chceš tunel nebo podlahu. Kdyby bylo v Evropě Kymco People 300, radil bych ti tento model (na EU trhu je jen 125 a 200 ... má plexi a topcase).
Zapni svoji hlavu, udělej si v Excelu tabulku, vypiš si parametry, běž se na ten výběr podívat a nějak to dopadne
22 srp 2023, 09:30
Mám SilverWing 600 a v městském provozu bez problému. A řekl bych že je to podobný tlouštík jako ta Forza 750.
22 srp 2023, 10:01
šnek píše:Mám SilverWing 600 a v městském provozu bez problému. A řekl bych že je to podobný tlouštík jako ta Forza 750.
Tak beru zpět, tlouštík je jen X-ADV, který má téměř o 20 cm víc než Forza a tedy i SilverWing a i ten T-max. Tak tím mi asi odpadá z výběru, bohužel, líbí se mi.
Těch 770 potažmo 790 mm je stejné, což už teď mám s SR GT 125, to vím, že je dobré.
Takže abych přeformulovat dotaz, pro 60/40 město/okreska a občasný výlet trochu dál spíše Forza, T-Max nebo ještě něco jiného zajímavého? Moc toho není, jak tak koukám. Vzít 300 mi přijde jako promrhaná příležitost, ale je to výrazně levnější, ale když už jsem si kvůli tomu dělal papíry na A...
22 srp 2023, 16:02
Pokud chceš něco primárně do města co už trochu pojede a nebojíš se zkusit "neznámou" značku, tak se podívej na
Zontes 350D. Je to jen o něco větší než tvoje Aprilie ale je to 350 ccm s 27kW, takže už to docela pojede aniž by to ztratilo obratnost ve městě.
22 srp 2023, 17:18
Dneska jsem měl konečně možnost krátce si projet X-adv, které mi bylo sympatické hned od uvedení na trh. Tehdy jsem na to koukal ještě trochu jinak a kombinace cestovního stroje s do jisté míry aktivním řízením a pohodlí skútru vč. malého úložného prostoru mě lákala. A teď jsem si to potvrdil. Je to velmi povedený stroj, který (pro mě) nepostrádá trochu toho charakteru (na rozdíl od sesterské Forzy 750). DCT absolutně v pohodě, dokonce mě překvapilo, že to neřadí tak jemně, jak jsem čekal, ale pěkně to sedne ke stylu jízdy (a nastavenému režimu). Co je pecka, jsou příplatkové stupačky, umožňující dát si nohy pod sebe a získat trochu aktivnější posez a víc citu na řízení (už chybí jenom nádrž mezi koleny). Co je naopak děsné, je plexi (ale s tím mám problém obecně, ideální je žádné
) a pak teda váha. Nechápu, co je na tom tak těžkého, vždyť to váží jak R1200GS s kardanem a celé se to skládá z plastíků, které se prohnou když na ně zatlačím prstem. Na jízdu je to v pohodě, ale při manipulaci na místě to prostě neodpovídá té hmotě, která nepůsobí nijak zvlášť masivně. Tohle, spolu s velmi pohodlnými, ale dost širokými řidítky, pro mě vylučuje tento stroj z role univerzálu s větším využitím ve městě. Bydlet někde na vsi, dojíždět do menšího města, nebo i do většího, ale v režimu zajet - odjet, tak je to ideální mix vlastností a podle mě namíchaný s citem i špetkou vášně. Třeba takový T-Max se tváří děsně sportovně, všichni si stěžují, že až moc, ale tak sexy, jako X-adv, podle mě není. Vzhledem k mým aktuálním touhám a potřebám to teď asi neklapne, ale jestli se v budoucnu něco změní, tak vím, že je to prima stroj a zatím pořád ještě dost výjimečný.