125tka na cestu 40 km/jízda je hodně na hraně. Zejména s tělesnými proporcemi, které máme společné. Když už, tak něco s výkonem 11 kW.
Mám/e doma zkušenost s Maxonem a SHčkem 8,9 kW.
Jezdí/ila na nich manželka, já servisuji, sem tam testovací jízda.
Maxona moc nedoporučuji. Ten je dobrý na popojíždění kolem komína či do města, na delší cesty v horším stavu ne. Alespoň ten, co jsme měli doma. Dojíždění cca 27km/jízda (54km tam i zpět), po částečně rozbité frekventované silnici. Maximálka reálných cca 80 km/h (tachometrových 90), což vede k zajímavým situacím, když tě předjíždí kamion, a zjistí, že proti němu něco jede. Kupovali jsme ho od kamaráda, s 1500 km, kvalitně servisovaný. Dávali jsme ho pryč v necelých 12.000 km. Pořád jsem na něm něco opravoval, párkrát i vyjížděl zachraňovat na silnici. Výhodou je cena nových dílů, ty jsou opravdu levné. Vcelku jsem se na něj vešel.
Sháčko je o dost lepší. Koupili jsme ho od téhož člověka, s cca 3000 km, dnes má 20.000 km. Pouze základní servis a benzín. Výkon je lepší, ale přes reálných 90 také moc nejede (tachometrových 100). Nicméně na běžný provoz to tak tak stačí. Na předjíždění raději zapomeň. Zejména se 120ti kily. Ještě tak starý Zetor. Výhodou je nízká spotřeba, a to i přes to, že jezdí takřka pořád na plný plyn. Při zatáčení občas drbu řídítky do kolen, ale žádná trága. Jinak posez slušný.
Vision jsem nejezdil, ale výkon má nízký. Mimo to je menší než SHčko. Když jsem sháněl něco místo Maxíka, vůbec nebyl, díky výkonu, ve výběru.
Hodně jsem chtěl Piaggio 11 kW. Ale rozhodl ověřený původ a skutečně zaručený 100% stav SHčka. Manželka občas skuhrá, že by se jí líbilo něco výkonnějšího, ale když začnu mluvit o výměně, tak vždycky skončíme u ne.
Na každodenní dojíždění 40km/cesta by to chtělo něco málo jetého, nebo určitou míru šikovnosti či servis u souseda... A určitě to chce si sednout a vyzkoušet.
Pěkný návod k výběru je zde
https://www.scootland.cz/skutry/jak-dobre-koupit-skutr/