Tak to je složitá otázka. Je to blbě postavený a chceš porovnat stroje, které jsou každý z jiné kategorie. Je to jako se ptát, zda si máš koupit Fabii nebo Passata. Fabie míň žere a v Passatu je více místa.
Je potřeba si nastavit pořadí priorit a podle toho se rozhodnout.
Kymco je dostatečně kvalitní stroj, toho bych se nebál. Klidně řeknu, že kvalita Kymca je srovnatelná s Yamahou,
X-Max 250 jsem měl, ale tu novější verzi od 2011, která má už právě více místa na nohy a můžeš si je tam v klidu natáhnout, proto bych spíše doporučil tuto verzi. Navíc už je to stříkačka. Je to spolehlivý stroj, velmi pohodlný s výbornými jízdními vlastnostmi.
Kymco Xciting je sportovně laděný stroj, který, podle majitelů co jsem znal, je hodně dobrý. I tady bych raději volil verzi se stříkačkou od roku 2008, kdy by se dal sehnat i kus s ABS.
Píšeš, že často jezdíte ve 2. Tak v tomto případě jasně doporučuji Kymco kvůli objemu. Prostě to ve dvou pojede. X-Max samozřejmě taky a bezvadně, ale ten výkon tam je na pohodlné cestování. Když jsem svého X-Maxe prodával, tak se přijel podívat zájemce. Projel to a říká, že mám stroj v perfektním stavu, ale má pocit, že mu chybí výkon. Že chce jezdit ve dvou a má pocit, že by auta na silnici těžko předjížděl. A to má jasnou pravdu, prostě ten výkon tam není a můžeš pohodlně jet ve dvou a držet rychlost 100 - 110, ale akcelerace na předjíždění auta tam není. Pokud jede auto 90, tak si předjetí musíš dobře rozmyslet a naplánovat. Tyto starosti by jsi s Kymcem, ale i jiným libovolným strojem o objemu 400 a více, určitě neměl.
Prostě pro jízdu ve dvou potřebuješ objem a výkon. Nebo se spokojíš, že pojedeš naprosto v pohodě s proudem a pak je vše OK i s X-Maxem. Já jsem při koupi X-Maxe toto rozhodnutí přijal, že mi stačí abych jel 100 společně s auty a tím nikdo neměl pocit, že mě musí předjet za každou cenu. No a byl jsem velmi spojen, pohodová jízda. Ale taky jsem jezdil sám. S tou 250 by, oproti Tvé stávající 125, byl rozdíl v tom, že zvolenou rychlost kolem 100 tam udržíš pořád, kopec nekopec. Jinak jízdní "styl" v provozu by se asi nezměnil. Se strojem 400 a více můžeš změnit i styl jízdy, předjíždět, akcelerovat i do kopce, naložit si víc věcí sebou na výlet.
Rozhodně bych hledal model se vstřikováním a pokud možno s ABS. Ale je otázka, kolik do toho chceš investovat.
A nakonec také záleží na nabídce, zda najdeš kus, který byl pravidelně servisovaný a tím je v dobrém technickém stavu.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350