Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

BMW C400 GT

18 dub 2021, 08:58

Líši sa to niekde fakt iba o milimetre na rozdiel od váhy ktorá je u 400-vky +30kg čo je sakra vela.
Prvé sú parametre X-Max Tech Max 300 a druhé 400:

Obrázek

Obrázek

Pre porovnanie Forza 300:

Obrázek

A Forza 350:

Obrázek
Naposledy upravil forester dne 18 dub 2021, 09:38, celkově upraveno 3

Re: BMW C400 GT

18 dub 2021, 09:08

Ked som jazdil na xmax 300 v skupine s Forzou, tak som si raz na tu forzu sadol a riadidla mi len len netukali do noh. Proste sa mi Forza zdala oproti Xmaxu mensia.
Co sa tyka rozmerov xmax 300 a 400, tak tu mas rozmery z porovnania:

Hmotnosť / Rozmery: Xmax300 xmax 400
Hmotnosť s náplňami: 179 kg 210 kg
Výška sedla: 795 mm 800 mm
Rázvor: 1540 mm 1540 mm
Dĺžka: 2185 mm 2185 mm
Šírka: 775 mm 766 mm
Výška: 1450 mm 1415 mm
Svetlá výška: 135 mm 135 mm
Objem nádrže: 13 l 13 l

http://motoride.sk/?P=motodb-cmp&cmp=%2 ... toID=12375

-- 18 dub 2021, 08:15 --

Rudo ma predbehol :-)
Tu vidiet ako je motor z Majesty koncepcne zastaraly oproti motoru z Xmax 300ky. Pouzite materialy, zliatiny, tazsie o 30kg je fakt sakra vela. Nic ine to byt nemoze, kedze 400ka je inak uplne rovnaka ako 300ka co sa tyka ramu a plastov, iba co ma 400ka zadne koleso mensie.
PS: Kebyze mam istotu, ze 300ka nezerie olej, siel by som asi radsej znova do 300ky.
Naposledy upravil vikino dne 18 dub 2021, 09:22, celkově upraveno 1

Re: BMW C400 GT

18 dub 2021, 09:20

Rozmery jako takove jsou podobne. Ale ten ohjem hmoty v tom uz ne. 300 a 400 se lisi vice nez jen motorem a kolem jen to neni tak uplne videt.

Re: BMW C400 GT

18 dub 2021, 10:01

áno,velmi sa podobajú-bol som minulý v rok v lete na kúpalisku,zaparkoval som vedla takého istého X maxa ako mám,potom pozerám,že prečo má dva vzduchové filtre-ja mám len nalavo,on mal aj vpravo-aj kapotáž bola na pohlad rovnaká-potom pozerám že má nejaký masívnejší výfuk,a vpredu má 2 brzdové kotúče-až potom ma napadlo,že to nebude to isté :D
nikde nemám nápis že X max 300 , ani tá 400-vka ho nemala-neviem prečo to tak je,lebo napr. aj sused si kúpil nový X max,vyzerá úplne ako môj,ale je to 125-ka,kto sa tomu nevenuje,len ťažko rozozná čo vidí ...
je zaujímavé aj porovnanie výkonu k váhe:
X max 300 má 179kg / 20,6kW t.j. 8,69 kg/kW
X max 400 má 210 kg / 24,5 kW t.j. 8,57 kg/kW
to je dosť tesne,niekde som videl porovnanie, že zrýchlenie 0 - 100 majú cca rovnaké,až potom má navrch silnejší motor

Re: BMW C400 GT

18 dub 2021, 10:38

Ono podla toho co pises, ze 400ka ma navrch hlavne v zrychleni nad 100km/hod, tak potom je pre pohodoveho jazdca, za ktoreho sa povazuje aj buduci majitel co sa tu rozhoduje, vhodnejsia ta 300ka. Lahsia o 30kg, vzadu vacsie koleso, co tiez prispieva k pohodovejsej jazde. Inak dizajn je ten isty. Prevadzkove naklady nizsie u 300ky co sa tyka spotreby urcite a aj nizsia poistka. Ak posledne kusy modeloveho roku 2021 xmax 300 nezeru olej, tak nie je o com... jedine ak by chcel jazdit aj vo dvojici s ladvinkou napr., tak tam je 400ka asi vyhodnejsia.

Re: BMW C400 GT

18 dub 2021, 10:59

tá tvoja 300-vka kolko si zobrala oleja na 1000 km? meral si to nejako?-písal si že si ju zabehával sám,a aj tak niečo zobrala-bol to aj hlavný dôvod predaja?
ja som včera už vymenil ten yamaluba FS 10w-40 za 10w-60,potom dám aj fotku a info,ako sa chová motor pri jazde,som zvedavý či tam bude nejaký rozdiel-šiel by som pojazdiť aj dnes,ale je úplne zamračené a vlhko,včera mi stačilo 240 km po okreskách :?

Re: BMW C400 GT

18 dub 2021, 11:11

Kolko zrala oleja som pisal vo vlakne xmax 300. Nepamatam kolko presne, ale viem ze to bolo viditelne. Nebol som zvyknuty na taky ubytok oleja. A bol to jeden z dovodov preco som ju predal. Noveho majitela som o tom informoval.
Zabehaval som ju poctivo, myslim ze az do 1000 km pohodovou jazdou v nizsich otackach. Zacal som si vsimat ubytok oleja az ked ten moj kolega tiez na xmax 300 zacal hlasit ze mu zerie olej. Ten to riesil v Ziline opravou, ja tym predajom po nabehanych 7500km.

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

18 dub 2021, 11:46

Pánové, jelikož se nám tu debata krapet odklonila od tématu tak jsem Vám to sloučil.

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

18 dub 2021, 16:53

Ahoj skútristi :mrgreen:
Tak pozerám, že sa to nakoniec moderátor rozhodol zlúčiť, tú moju tému. Správne a ďakujem, dúfam že teraz už ideme v súlade s pravidlami a má to teda tú správnu "štábnu kultúru" :o))
Inak prečítal som si teraz rozhovor na tému Honda Forza 350 2021 v sekcii maxiskútre a zasa vo mne začal hlodať ten krátky servisný interval. Ja by som teda do Forzy nešiel, ten dizajn mi proste nesedí, nemôžem si pomôcť, ale ten krátky interval výmeny oleja u X maxa 400vky ma neskutočne serie.... Prečo pre boha je to iba 4000 km? /mám to už oficiálne potvrdené od predajcu/ Nech si každý tvrdí čo chce, ale 4000 km je fakt už na hranici otravnosti....A to píšem z pozície spolumajiteľa autoservisu, takže po skončení záruky si môžem olej meniť prakticky kedykoľvek sa mi zachce......

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

18 dub 2021, 17:16

Ahoj skútrista, čakatel :D
A kolkože ty najazdíš za 1 rok (sezónu) (predpoklad) keď ťa to tak nasiera? Mal som X-Max 250 a tam bol interval výmeny oleja 3000km lebo tam nebol olejový filter iba sýtko. A že by som sa kôli tomu tak nervíroval ako ty, ani náhodou. A najazdil som za 8 rokov 84000km čo je 10tkm/1 rok a ešte volačo.
Jeden rok som najazdil 12000km to bolo v tom Portugalsko a vtedy som menil 4x za tú sezónu 2019. Výmena oleja je úplne triviálna práca na 1/2 hod aj z fajčpauzou na vykvapkanie. Prefúkať/vymeniť vzduch. a variatorový filter úplna brnkačka na ďalšiu pol hodinku.
Nerozumiem tvojím obavám a kord ako spolumajiteľa autoservisu už vonkoncom nie.

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

18 dub 2021, 17:34

Prečítal som aj tému X max 400,vyzerá to byť velmi spolahlivý stroj,ja by som to riešil takto:
Ak by som kúpil nový,šiel by som len na prvý zaručný servis po 1000 km,nech je pečiatka v knižke.Potom by som jazdil,sledoval čo je všetko o.k. hlavne spotrebu oleja 8) ak by bola žiadna alebo minimálna ako píšu majitelia,na druhý servis by som už nešiel,ale výmenu oleja by som si spravil sám-hocikedy po jazde,za pol hodinku hototvo.
Áno,v prípade problémov by neuznali záruku,ale to riziko je pri X max 400 minimálne,majitelia píšu že nie je problém najazdiť aj viac ako 100 000 km z bežnou údržbou.
A ešte by som tam určite nedával ten podradný Yamalube 10w-40 API SG-to patrí do traktora.
Je na výber vela olejov,ktoré sú násobne kvalitnejšie,tá záruka je aj tak len akože,keď sa niečo aj stane,vykrúcajú sa,málokedy niečo uznajú.
Inak ak som to správne našiel,tak olej sa mení po zábehu po 5000 km-teda prvý pri ODO 1000,druhý ODO 5000,potom každý ďalší po 5000 km.
Tiež sa mi to zdá málo,ale názory sú aj také,že je to dobre,že sa mení častejšie ako na Honde,má to dobrý vplyv na dlhú životnosť-ja napr. v mojom aute mením namiesto po 15 000 km už po 10 000,pre istotu.

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

18 dub 2021, 18:35

Integra18

nenech se zlomit , "okrem farby" SEŠ TOTIŽ ROZHODLEJ :twisted: :!: , přesně jak je psáno vejš , dej tomu 1000km servisně a pak si to měň sám kdy chceš :wink:
stejně když se ti něco podělá tak tě servis s celou zárukou pošle do P....e :idea:
takže zejtra očekávám rozuzlenie :!: :mrgreen:

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

18 dub 2021, 19:00

Tak som pozrel manual 400ky a stiahol z motorkari.cz. Ma tam na vyber vizkozít spustu podla teploty v ktorej sa skuter pouziva.
API minimalne SG alebo vyssi a JASO MA:
Yamaha X-Max 400 - CZ manual (83).jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

18 dub 2021, 19:37

Takže , když to všechno zpruměruju na 2L náplň + filtr a určim si SÁM interval třeba 10tkm / po sezoně tak sem na cca 600-800kč za výměnu oleje 10w/50 nebo 15w/40 včetně filtru a na tom nevidim nic smrtelnýho ani destruktivního vůči pěnžence ani motoru .... nebo se pletu :?: 8)

a to samozřejmě nevěřim , že 4stovky co maj najeto přes 100tkm majitel měnil olej co 4000-5000km :twisted: to mi nikdo nenakecá :!:
takže 8000-10000km je běžná praxe a 2roky taky nebude vyjímka :!: :wink:
tak bych řek , že to ani nemá cenu řešit náký výměny oleje :lol:

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

19 dub 2021, 18:06

Priatelia, kamaráti :mrgreen:
Padlo definitívne rozhodnutie. Matná čierna, bude tá správna voľba. Skútrik v nej pôsobí kompaktnejšie, ja som trošku konzervatívny typ, a v tej zelenej zo zlatými kolesami, sa mi to už vidí mierne prekombinované. Ako, obe farby sú super, stál som tam dobrú pol hodinu a pozeral sa na obe motorky /mal som ich konečne vedľa seba, obe vo verzii X tech/ a bolo to ťažké rozhodovanie, ale ako posledný prišiel k slovu aj triezvy úsudok, a predsa len čierna je rokmi preverená klasika, neutrálna, ktorá sa páči väčšine a raz, až bude tento skútrik na predaj môže sa zeleno - čierno - zlatá kombinácia farieb vyjaviť ako módny výstrelok tej doby , čo sa čiernej farbe nikdy nestane.....
Takže zajtra ráno posielam fakturačné údaje, zaplatím a ide sa prihlasovať :o)) Je tam vraj trošku čakačka, ale tak cca. do týždňa po zaplatení by to mohlo byť na značkách a dovtedy by sa mohlo aj umúdriť počasie :mrgreen:
Apropo servisný interval: vraj je to teda definitívne 5000 km/rok. Mňa to zasa až tak nehnevá, ide skôr z mojej strany o princíp a konštatovanie, že v kombinácii: menej zručný zákazník/veľký ročný kilometrický nájazd/nutnosť nechať motorku v servise, to naozaj môže byť otravná predstava, ktorá môže tento typ záujemcu prinútiť prikloniť sa ku kompromisu v podobe inej, "údržbovo ústretovejšej motorky" Možno na toto vývojári v Yamahe v kontexte trendov posledných rokov pozabudli....
Odeslat odpověď