Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 13:52

Rozhodování to není jednoduché (Forza 350 vs. X-Max 400), ale píšeš, že budeš jezdit většinou sám - v tom případě bych se přikláněl k Hondě. Přece jen větší zadní kolo (lepší chování na nerovnostech), výšku plexi za jízdy taky průběžně měním, bezklíč včetně kufru, nižší spotřeba i cena pojistky - to jsou jasné výhody. Právě mezi 300-400 ccm se pojistné (aspoň v ČR) láme, takže ten nárůst je tam mnohem citelnější.
Na druhou stranu na X-Maxu 400 jsem se měl možnost svézt cca 60 km a jednou věcí, kterou si pamatuji dodnes byl úžasný zátah motoru a nekončící zrychlení (jasně T-Max je ještě dál, taky jsem ho vyzkoušel, ale teď řešíme o 400ky). V jednom je to opravdu opojné a pocit větší jistoty při zrychlení do kopce nebo potřebě rychlého předjetí auta je skvělý. Na Forze (mám jen 300) se i při sólo jízdě dostávám při předjíždění aut mnohem dřív na výkonový limit. Do určitého momentu je zrychlení a zátah výborný, ale od nějakých 90-100 km/h už to je na X-Maxu 400 jiná liga. A pokud pojede člověk víc naložený nebo ve dvou, bude to platit dvojnásob.

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 14:06

Jako pri rozdilu vykonu ale zapocteni vahy bude dynamika f350 urcite na urovni xmaxe 400. Proti f300 to bude samo rozdil

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 14:15

Jsou to jen čísla, důležitější je pocit z jízdy, každopádně objemově je X-Max plnotučná 400ka, zatímco Forza poněkud přifouknutá 350:

Forza 350: 330 ccm, 21.5 kW @ 7,500 rpm, 31.5 Nm @ 5,250 rpm, 184 kg
X-Max 400: 395 ccm, 24.5 kW @ 7,000 rpm, 36.0 Nm @ 6,000 ot/min, 210 kg

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 14:45

Porovnávate tu až chúlostivo váhu skútrov a nahánate kW v jednotkách, riešite korunky na poistkách.
Skúste sa ráno postaviť na váhu a potom spravte prepočet hmotnosti na výšku a vypočítajte kolko by ste mali vážiť :D
Skúste si porátať kolko miniete mesačne na cigarety a chlast :D
Myslím že mnohým sa potom v porovnaní výsledkov zatočí hlava :D

Iba taká malá sonda do skútrarskej duše :D

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 16:02

Tak tu pojistku obecně člověk neřeší, většinou. U nás se pojišťovny, v případě motocyklů, stále drží zavedených pořádků pro kategorie povinného ručení. Ty jsou tři, do 50 ccm, do 350 ccm a nad 350 ccm. Potom tedy to rozhodování pro skútr mezi 350 a 400 je dost zajímavé. Pokud se rozhoduješ mezi 250 a 650, tak to pochopitelně nijak neřešíš.

A k těm výkonům a kilogramům. Nezapomínejte na průběh výkonové křivky motoru. Můžete mít dva motory stejného objemu a výkonu, ale jeden bude živější. Takže u skútrů tam na "živost" má vliv několik faktorů. Výkon motoru, hmotnost, výkonová křivka motoru, zpřevodování a variátor.
Porovnávat tedy pouze výkon a hmotnost není úplně přesné a rozhodující.

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 16:33

Mezi 300 a 400 bude ten rozdíl hodně znát, ale mezi 350 a 400 už to tak propastné nebude, Forzu 300 je potřeba srovnávat s Xmaxem 300, ale ne s 400, to je prostě o level jinde, kdyby byla řeč o něčem 500 a výše, tak bych tu pojistku ani nezmiňoval, ale pokud srovnáváme už srovnatelné, tedy 350 a 400, tak už to za zmínku stojí a samozřejmě je tu i spotřeba a při vyšší váze a výkonu rychleji sjeté gumy atp. tedy ty celkové náklady budou něco vyšší a pokud to někdo má na ježdění kolem komína, tak si myslím, že je 350 výhodnější a na delší cestování si člověk rád připlatí za něco silnějšího, ale tady by už stálo za úvahu poskočit ještě o level výše, měl jsem NC700 a to už byl stroj na cestování i ve dvou, ale i při tom výkonu, velkých kolech atd. to byl takový cestovní spodní okraj této kategorie a srovnávat to s polykači kilometrů jako Crostourer, Afrika, BMW GS atp. také nejde, to jsou teprve opravdové cestovatelské koráby. Samozřejmě jde cestovat na všem, ale je otázka jak :mrgreen:

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 17:38

Jezdim skutr 850ccm a cestáka 1260ccm sou to dvouválce do V a do L k tomu Italky a nikdy mě nenapadlo , řešit spotřebu , pojistky prostě chci koně svižnost atraktivitu , ostatní neřešim (ani neni co :lol: ) ,, samozřejmě mam oba stroje který lahoděj mojemu oku a ktery sem si vybral s nejlepšíma umyslama :roll:

za mě Xmax 400 , každej ccm se počítá :twisted:
navíc v ůvodu se řešil stroj BMW o cca 60tkč dražší , takže finanční přebytek na hlouposti tu je na 10let dopředu :mrgreen: :!:
a neřešte tady spotřebu , já jezdim za 5,5+ L/100km a užívám si to , protože sou to přece stroje který chci mít :!:

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 18:57

Někdo provozní náklady řeší, jiný ne, na tom není nic divného a ani špatného a ani dobrého, prostě to tak je. :wink:
Pokud se zmiňují nějaké vlastnosti a výhody a nevýhody, tak není důvod z výčtu něco vynechávat, však on si každý pak z toho vybere vlastnosti, které preferuje a nevezme v úvahu ty, na kterých mu nezáleží. Jde o to, že člověk kupující bývá poněkud emočně zaslepen a prostě vše nedomyslí a proto je dobré, když se poradí s někým, komu je to jedno a je tím pádem v klidu :wink:

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 20:05

a dal sem si tu práci kolik že to vlastně platim pojistky povinný ručení páč to fakt přes rok neřešim , jen u složenky zadam kamošovi at se na to podiva stli je "zase" vše v pořádku s cenou , a teda zjistil sem že platim 8)
APRILIA 850 ccm = 1337,-
DUCATI 1260 ccm = 1443,-

Integra18

stejně jak bylo psáno vejš , maš dva modely , takže dokud neprojedeš neujasníš si to , PRAKTICKY si to ošahaš a osedíš ROZHODNEŠ
Naposledy upravil HANZTD dne 09 dub 2021, 20:16, celkově upraveno 1

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 20:12

Gandalf píše:Jsou to jen čísla, důležitější je pocit z jízdy, každopádně objemově je X-Max plnotučná 400ka, zatímco Forza poněkud přifouknutá 350:

Forza 350: 330 ccm, 21.5 kW @ 7,500 rpm, 31.5 Nm @ 5,250 rpm, 184 kg
X-Max 400: 395 ccm, 24.5 kW @ 7,000 rpm, 36.0 Nm @ 6,000 ot/min, 210 kg


Já bych řekl, že důležitější, než pocit je realita jiízdy. Raději budu mít reálně rychlejší stroj, kde budu mít pocit pomalejšího, než opačně ;)

Jinak... to podstatné tedy poměr váhy a výkonu mají oba stejný. Proste 0,116 kW na 1 kg váhy, neboli 8,5 kg na 1 KW. Takže by měli jet oba stejně. Takže pokud odmyslíme řidiče, který je pro oba stejný, tak více rozhodne aerodynamika, valivý odpor apod. Takže xmax 400 proti Forze 350 není třeba kupovat pro lepší dynamiku.

A třeba když jsem viděl závody xmaxe 300 a 400 tak ten rozdíl byl marginální. V podstatě 400 zabíjí svůj výkonový bonus váhou.

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 22:40

Jenže když chceš poměr kg vs. kW, jaksi musíš nějakého průměrného řidiče, případně přímo sebe, připočíst, jinak je to pouhý nesmysl, či velmi kulantne receno, teoretická disciplína. :)

-- 9. 4. 2021 21:44 --

Takže si pripocti 80kg a najednou se ta čísla začnou lišit. Pripocti většího jezdce a začnou se lišit víc. Pripocti spolujezdce a budou úplně jinde. A budeme od teoretických čísel u praktičtějších :wink:

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 23:34

ano, to máš pravdu. Když tam posadíme slona bude to ještě větší ;)

Re: BMW C400 GT

10 dub 2021, 01:41

Tak teda Chlapi :o))
Dnes som všetko obvolal a zistil som, že mám problém o ktorom som vlastne ani nevedel. Nie sú momentálne, teda aspoň u nás v Bratislave, /samozrejme vraj kvôli Covid 19, veď pre čo iné - už mi to príde ako univerzálna výhovorka na všetko....:o))/ možné skúšobné jazdy. Predajca v Honde ma vysmial, vraj sa na motorku nemôžem prísť ani pozrieť, ak ju chcem, mám uhradiť faktúru v plnej výške, motorka sa objedná, prihlási a potom to vraj, citujem: "nejako vymyslíme, aby som si ju mohol prevziať" /úplná absurdita, z môjho pohľadu/ Predajca v Yamahe už bol akčnejší a ústretovejší.... :o)) Môžem vraj prísť, vonku pred showroomom si motorku v kľude poprezerať, môžem sa do konca aj posadiť /úžasné :o))/ ale skúšobné jazdy sú aj tam až do odvolania zrušené.... Takže mám prakticky iba dve možnosti: kúpiť "na slepo" a dúfať v šťastnú ruku pri výbere, alebo počkať až niekomu kompetentnému dockvakne v tej sprostej hlave že na skúšobnej jazde s motorkou nemôžem predsa nikoho nakaziť a dúfať že to bude skôr, ako skončí sezóna 2021.... Úprimne, viac ma to ťahá do Yamahy... X - max vo verzii X - tech sa mi veľmi páči /istá exkluzivita prevedenia/a vzhľadom na denné používanie na cca. 70 km na cestu do práce v pomere 50 km diaľnica, 20 km mesto + víkendová "turistika" mi príde predsa len vhodnejší ako Forza, ktorá na mňa pôsobí viac ako skúter do "džungle veľkomesta" Toľko môj subjektívny názor a moje subjektívne pocity a dôvody. A teraz, "babo raď".....kupovať na slepo mi príde úplne absurdné, čakať na koniec sezóny sa mi tiež veľmi nechce, hlavne keď vonku sa už začína oteplovať..... :o))

Re: BMW C400 GT

10 dub 2021, 07:41

Však ale tento zákaz predaja priemyselného tovaru v kamenných obchodoch je všeobecne známi. Tak ako nemôžeš ísť do shopingu kupovať ostatný tovar tak sa to vzťahuje aj na motocykle. Iné je ako ti aj v Honde povedali zaplatiť za tovar ako z online predaja a ísť si ho vyzdvihnúť na odberné miesto. Tak isto funguje aj predaj náhradných dielov a príslušenstva. Oficiálne môže byť otvorený iba servis.
Treba si ešte chvíľu počkať kým tento zákaz zrušia. Počítam že to bude do 2 týždňov. Myslím že aj tak skôr nedospeješ k rozhodnutiu :D

Re: BMW C400 GT

10 dub 2021, 09:05

U nás je to obdobné, zkušební jízdy ne a do prostor prodejny také ne, vytáhnou ti co chceš vidět ven, tam ti o tom něco řeknou, můžeš se posadit a tím to skončí a to ještě musíš mít štěstí, že daný model je zrovna na prodejně, protože jak mi říkal prodejce, tak mají krácené dodávky na 40%, takže pokud člověk váhá, tak si možná už ani na slepo nekoupí co chce :(
Možná od pondělka už půjde vejít do prodejny, protože mají otevřít prodej autodílů, do čehož by mohly spadnout i motodíly.
Odeslat odpověď