Integra18 píše:Mám za to, že vyššiu hmotnosť x max kompenzuje vyšším výkonom a krútiacim momentom. Čo sa týka manévrovateľnosti či už počas jazdy alebo na mieste, ten rozdiel mi príde zanedbateľný. Nastaviteľné plexi u Forzy sa páči aj mne, neviem ale posúdiť, na koľko by bola táto vychytávka aj reálne využívaná. Prečo by mal byť ten 13" disk zadného kolesa nedostatok? Môžeš ma poučiť? Tomuto veľmi nerozumiem a rád si to nechám vysvetliť.
Nechcel som to písať aby som neovplyvňoval diskusiu, oba skútre majú niečo do seba, ale čisto pocitovo /bez reálneho zvezenia sa/ to mňa osobne vicej ťahá do Yamahy....
))
Vyšší hmotnost kompenzována vyšším výkonem je jen kousek problému, vyšší hmotnost znamená horší manévrovatelnost v nižších rychlostech a pomalejší akceleraci v prvních metrech, naopak ve vyšších rychlostech je zase výhodou, protože přispívá k vyšší stabilitě, tohle platí obecně, ono to může být u různých modelů trochu odlišně, protože také závisí na výšce těžiště a nastavení podvozku, aerodynamice atd.
To posuvné plexi využívám hojně, taky jsem si myslel původně, že jde jen o reklamní tah, ale opak je pravdou, využívám to několikrát během jedné jízdy.
K tomu průměru kola, čím větší průměr tím lépe se převaluje přes překážky a také má při stejné šířce pneumatiky větší styčnou plochu, proto se na endura dávají 19 a 21 palcová kola
je to obyčejná fyzika
u skútrů se bije s volbou jaká kola velikost úložného prostoru a manévrovatelnost potřebná do městské džungle, kde zase přichází výhoda menších kol a každý výrobce se přiklání u různých modelů na tu nebo onu stranu kompromisu, ideální volba prostě neexistuje
je na každém, kdo pak co preferuje