Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: BMW C400 GT

08 dub 2021, 09:38

https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/suzuki/burgman-400-dostal-kontrolu-trakce-a-plni-euro-5-45381.html

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 08:23

Kolegovia skútristi, zdravým Vás:o))
Dúfam, že sa aj ja čoskoro zaradím medzi Vás.
Diskusiu pozorne sledujem a rád by som sa poďakoval za všetky názory, postrehy a reakcie. Nakoniec som sa rozhodol zúžiť výber na dva modely, moji favoriti teda sú: Yamaha X max 400 alebo Honda Forza 350. Myslím že tieto modely najlepšie splnia to, čo od nich očakávam. Čo teda myslíte? Ktorý z nich? U Yamahy ešte zvažujem príplatoch za verziu X- Tech. Oplatí sa priplatiť si?

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 08:59

Z těch dvou za mě Forza. U Yamahy když už, tak 300. Po X-Max 400 jsem koukal, ale když jsem zjistil, že váží 210 kg a má vzadu 13", tak mě to dost zklamalo. Navíc Honda dělá alespoň jednu barvu, která není černá/bílá/šedá. Ale ani na jedné z nich jsem nejel. Může se stát, že se svezeš a bude Ti vadit něco, co rozhodne (ať už jakkoli). Pokud máš jenom 2 adepty, určitě je projeď. To Ti odpoví na víc otázek, než celé fórum. Hlavně na ty, na které ani nevíš, že by ses měl zeptat. ;-)

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 09:00

pokud bys srovnaval s Forzou 300 tak bych bral xmax, pokud ale forzu 350 tak ji... Kdyz odmyslim design, ktery je vkusem kazdeho, tak Forza spickove sviti, coz je super. A hlavne to stavitelne plexi je neco mega super a clovek si na to krute zvykne. A hlavne u Forzy tahas o vice jak 20 kilo mene a to uz clovek oceni.

Jinak nevim jak je to u F350 (pocitam ze stejne) ale ja do ni nedal dve velke L vyklopky do Xmaxe jo.

Ale mam za to, ze nekdo jiny napise 20 plusu pro yamahu :)

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 09:55

Mám za to, že vyššiu hmotnosť x max kompenzuje vyšším výkonom a krútiacim momentom. Čo sa týka manévrovateľnosti či už počas jazdy alebo na mieste, ten rozdiel mi príde zanedbateľný. Nastaviteľné plexi u Forzy sa páči aj mne, neviem ale posúdiť, na koľko by bola táto vychytávka aj reálne využívaná. Prečo by mal byť ten 13" disk zadného kolesa nedostatok? Môžeš ma poučiť? Tomuto veľmi nerozumiem a rád si to nechám vysvetliť.
Nechcel som to písať aby som neovplyvňoval diskusiu, oba skútre majú niečo do seba, ale čisto pocitovo /bez reálneho zvezenia sa/ to mňa osobne vicej ťahá do Yamahy....:o))

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 10:50

Integra18 píše:Nastaviteľné plexi u Forzy sa páči aj mne, neviem ale posúdiť, na koľko by bola táto vychytávka aj reálne využívaná.

Tak s plexi je večný boj a Forza to luxusne vyriešila. Reálne využívaná? :D Odpoveď je, stále využivaná. Väčšinou na každého fúka a rieši to vysokým plexi ale je veľa situácii kedy proste chceš aby na teba fúkalo a vtedy je problém, vysoké plexi neznížiš.Fúka na teba na dialnici, prší, zdvíhaš na max. Vchádzaš do mesta spomaluješ? Znižuješ výšku aby si viac vnímal okolie a v lete sa nechal príjemne ochladzovať náporovým vzduchom. A to všetko jedným sekudovým stiskom tlačitka. Táto výbava je doménov luxusných strojov a Honda ju dokázala dostať do skútra Forza 300 za sumu lechce nad 5000€. Keď raz vyskúšaš už iné nebudeš chcieť. Za mňa Forza velké Nr.1

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 12:01

Forza vs Xmax - za mně Forza, protože: 1, motor 350ccm 2, vlídnější podvozek 3, bezklíčový kufr - mít bezklíčové zapalování a kufr na klíč (jako to mám na X-ADV) nedává plnou výhodu bezklíče. 4, krásná modrá barva (subjektivní).

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 12:14

Integra18 píše:Mám za to, že vyššiu hmotnosť x max kompenzuje vyšším výkonom a krútiacim momentom. Čo sa týka manévrovateľnosti či už počas jazdy alebo na mieste, ten rozdiel mi príde zanedbateľný. Nastaviteľné plexi u Forzy sa páči aj mne, neviem ale posúdiť, na koľko by bola táto vychytávka aj reálne využívaná. Prečo by mal byť ten 13" disk zadného kolesa nedostatok? Môžeš ma poučiť? Tomuto veľmi nerozumiem a rád si to nechám vysvetliť.
Nechcel som to písať aby som neovplyvňoval diskusiu, oba skútre majú niečo do seba, ale čisto pocitovo /bez reálneho zvezenia sa/ to mňa osobne vicej ťahá do Yamahy....:o))


Vyšší hmotnost kompenzována vyšším výkonem je jen kousek problému, vyšší hmotnost znamená horší manévrovatelnost v nižších rychlostech a pomalejší akceleraci v prvních metrech, naopak ve vyšších rychlostech je zase výhodou, protože přispívá k vyšší stabilitě, tohle platí obecně, ono to může být u různých modelů trochu odlišně, protože také závisí na výšce těžiště a nastavení podvozku, aerodynamice atd.

To posuvné plexi využívám hojně, taky jsem si myslel původně, že jde jen o reklamní tah, ale opak je pravdou, využívám to několikrát během jedné jízdy.

K tomu průměru kola, čím větší průměr tím lépe se převaluje přes překážky a také má při stejné šířce pneumatiky větší styčnou plochu, proto se na endura dávají 19 a 21 palcová kola :wink: je to obyčejná fyzika :mrgreen: u skútrů se bije s volbou jaká kola velikost úložného prostoru a manévrovatelnost potřebná do městské džungle, kde zase přichází výhoda menších kol a každý výrobce se přiklání u různých modelů na tu nebo onu stranu kompromisu, ideální volba prostě neexistuje :mrgreen: je na každém, kdo pak co preferuje :wink:
Naposledy upravil keto dne 09 dub 2021, 12:22, celkově upraveno 1

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 12:20

Ďakujem za vysvetlenie priemeru kolesa:o)) HonzaR: Prečo považuješ motor 350cm3 za výhodu? Logicky by som predpokladal, vyšší objem = vyšší krútiaci moment = väčšia pružnosť motora..... Skús vysvetliť prosím:o))

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 12:28

Nevím jak je tomu na Slovensku, ale u nás to znamená něco více peněz za pojistku :wink: jinak máš pravdu s tím výkonem a momentem, ale je to vykoupeno zase vyšší spotřebou :wink:
Osobně bych to viděl tak, že do města bude lepší 350 a mimo město 400 :wink:

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 12:33

Poistka samozrejme áno, ale tam predpokladám zanedbateľný rozdiel, Priznám sa, toto ma ani nenapadlo, ale je to tak, ďakujem za upozornenie :o))

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 12:51

PZP platíš 1x za rok a je to suma ktorá ťa nepoloží, skôr úsmevná. (UNIQA 34,68€) Spotreba je tak tiež smiešna 2,9L to je na objem 350cc úplná paráda. Mám 14000km a na pp svieti od novoty 2,9L čo je zase paráda. Takže nekecajú inginieri z Hondy :x

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 12:58

Tak asi takhle, bez bonusů a dalších fičurád Generali Česká pojišťovna:
350 ccm - 1125 Kč
400 ccm - 2858 Kč

Myslím, že je to rozdíl, nad kterým se dá přemýšlet.

Já vím, že většina z nás má nějaké bonuse a podobně. Asi jiné pojišťovny mají jiné ceny, ale zkušenost mi říká, že rozdíl je tam citelný.

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 13:05

Tak na PZP som nikdy predom pri kúpe moto/auta nepremýšlal. Je to dané a nič s tým človek nenarobí. Logicky z vyšším objemom ide hore aj suma za PZP Ale keď nikto chce skúter 350 alebo 750 tak predsa nebude riešiť ten rozdiel a koli tomu si kupovať pinčla.
Máme to ako koníčka tak predsa nebudem tu preratávať korunky ako tytíd :D

Re: BMW C400 GT

09 dub 2021, 13:48

Poistku by som asi naozaj neriešil, aj keď samozrejme, úspora poteší ale nie je to priorita. Skôr sa mi jedná o dynamiku motora počas jazdy, zrýchlenie z miesta a maximálnu cestovnú rýchlosť. Forza 330 cm3 vs Xmax 400 cm3... Dá sa tam očakávať nejaký výraznejší rozdiel v niektorom z týchto parametrov, alebo sú rozdiely iba zanedbateľné? /čo x max pridáva na výkone, to forza kompenzuje nižšou hmotnosťou/ Chcelo by to porovnanie od kolegov, ktorý mali možnosť reálne jazdiť oba skútre....
PS: spotrebu by som tiež až tak veľmi neriešil...:o))
Odeslat odpověď