Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

02 úno 2021, 12:34

kerim7 píše:Co třeba podsedlový prostor a jak to bude vypadat s kufrem? Mě oslovuje Forza 75O, ale ty prachy... Je pěkná a barvu bych si taky vybral. Nemusím ty šedé, černé matné apod. Moto má být vidět.


Podsedlovy prostor maji vsechni tri v podstate stejny. na jednu helmu no...

-- 02 úno 2021, 11:34 --

Garrett píše:A nad Kymcem AK550 jsi neuvažoval? Taky velmi rychlý maxík


To jsem opravdu neuvazoval. Nema vybavu, nema vykon, ma hmotnost a nicim mne neoslovuje. A ani SYM600

-- 02 úno 2021, 11:38 --

Gandalf píše:Upřímně řečeno, sám bych volil "kompromisní" Forzu 750, byť osobně vnímám mínusy menší podsedlový prostor, pevné plexi a řetěz. Ale top case doplňuji automaticky, řetěz je o zvyku a plexi by šlo možná vyladit, pokud bude dostupná druhovýroba nebo vhodný deflektor. Kdyby T-Max, tak jedině do Hustopečí, což je trochu z ruky.
I tak bych ale aspoň zkusil dát šanci i mimo Japonsko - AK 550. Poměrně slušně jezdí i X-Max 400 nebo Xciting 400, byť to nejsou dvouválce a každý mé své +/-. K Maxsymu TL 500 není ještě moc zkušeností a řetěz i méně místa pod sedlem je tam bohužel taky. BMW 400 GT jsi asi taky vyřadil z konkrétních důvodů.


Uprimne 400 ccm skutry proti soucasnemu nebudou zadny posun, xmaxe jsem zkousel a ano jede to nepatrne lepe, ale ne tolik, abych prodal ani ne rocni forzu 300 a koupil si ctyrkilo. Jo byt forza 500 v designu a velikosti male 300 tak mam jasno.

A jinak Kymco jsem jezdil a proste to mi nesedlo asi vubec nicim. Uz jen ten displej apod. neni to spatny stroj, ale ne asi vylozene pro mne.

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

02 úno 2021, 15:24

goes - mnoho fičur, které postrádala Integra a X-ADV je mělo, mě přesvědčilo k pořízení X-ADV. Ale je pravděpodobné, že kdybych tenkrát rok počkal, bral bych spíše Forzu a ne X-ADV (ovšem to píšu teď, když mám s X-ADV 21tkm zkušeností). Ta ochrana je proti Integře horší i nahoře, pokud si sám nevyřežeš velkou plachtu, jako já. Naštěstí to bohatě kompenzuje komfortní podvozek. Ten možná u F750 s kratšími zdvihy nebude tak dobrý.
O T-maxu záměrně nepíšu, pro mě je to takovej metrosexuál :D

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

02 úno 2021, 16:46

Integra byla ještě o level "neskutr" :) uz jen zavazadlovym prostorem. A pri me vysce 188 cm je ochrana vrchu vzdy problem a ano u XADV to bude jednoznacne horsi to ocekavam, taky tam bude asi horsi prostupnost mestem.

Tak jeste den-dva popremyslim.

A Tmax vidim podobne, proto by mi vyhovoval :)

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

02 úno 2021, 18:42

z těhle třech pokud trváš na NEW = X ADV :wink: , je to kus skůtru v jasnym designu , a to město se zlehka naučíš řešit :!:

řetěz ? no a , tok ho hold cákneš sprejem noo , plexi ? ALIexpres zareaguje svižně toho bych se nebál , ostatně jako vše na moto ,

pokud slevíš na jetinu , najdi si C 650 S jednu z posledních a s jasnym rodokmenem ....
nicméně muj SR\/ 850 se na prodej nechystá :mrgreen:

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

02 úno 2021, 18:47

BMW jetou nechci, ony se daji koupit jeste i skladovky nove, ale proste za tu cenu je to uz zastarale, ja doufal, ze udelaji nastupce moderniho apod. a to proste neni a nebude. Takze tudy cesta nevede. No a SRV 850... jako kupovat neco co nejede se mi nechce 8) 8)

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

02 úno 2021, 19:18

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

16 úno 2021, 10:21

Za mě - pokud chceš skůtr, tak T-Max (varec, váha, praktičnost). Pokud motorku, tak X-ADV (pohodlí, výkon, univerzálnost). Forza má podle mě nevýhody obojího (DCT, řetěz, váha). Já už několikrát T-Maxe málem koupil, ale naštěstí mi vždycky došlo, že na ježdění po Praze bych si jenom pohoršil. :) A až jednou budu mít důvod nebo potřebu jezdit mimo město, případně do města jenom dojíždět, tak X-ADV. To je pro mě ideální skůtrorka. :) Ochrana od pasu nahoru mi nepřijde tak zásadní, celoročně jezdím se sportovním "plexi" a v touringové bundě a je to OK. Je teda fakt, že do malého maxe dám pod sedlo integrálku, tu velkou, neforemnou bundu i rukavice a ani se neušklíbne. Topcase se mi totiž na motorkách velmi nelíbí. To je další výhoda X-ADV, že na něm se ty kufříky spíš snesou (subjektivně esteticky samozřejmě :) ).

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

16 úno 2021, 14:12

Díky vidím to podobně. Nicméně musím se přiznat, že jsem si vnitřně stanovil podmínky, aby XADV vyhrálo :) ale už jsem byl rozhodnutý pro Forzu :) holt prostě jsou tu tři stroje, kdy je každý super v něčem a v něčem ne a všechny ty věci bych chtěl a i nechtěl. Ale zatím je čas na výběr, jezdit na čem je.

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

16 úno 2021, 23:57

Já těm moc velkým skútrům nehovím, pro mne je skútr jako něco mrštného a praktického a aby jel, tak někde kolem 300 ccm a když jsem chtěl víc, tak jsem koupil NC, kde je stejný motor jako v XADV a na ten nedám dopustit, je to úsporný, vděčný a věčný motor ideální na turistiku, jelikož ho netřeba točit, úplně stačí ho nechat se jen tak převalovat a i tak to pěkně jede za 3,5 l/100 km, s čím mají problém i skútry 400 ccm. 12 000 km servisní interval je taky u cestovního výletního stroje dobrým bonusem, protože to člověk nalítá za sezónu jako nic :wink: .

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

17 úno 2021, 07:41

Upřímně přemýšlím proč si kupovat to NC proti větším skutrum. Co přinese více proti Forze/XADV dle mého nic, krom toho, že se tomu říká motorka a ne skutr apod. navíc se na to ani neposkládám, přijdu o prakčinost prostoru pod sedlem apod. mi je upřímně jedno zda se tomu co mám říká motorka nebo skutru, pro mne to musí mít soubor vlastností. Měl jsem motorky, skutry a prostě motorka mi nepřináší žádný benefit, spíše jen zhoršení ve všem a že nepotřebuji malý lehký stroj je dáno tím, že netrávím život na něm až tolik v mega centru města, abych ocenil tyto vlastnosti.

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

17 úno 2021, 09:14

Já bych NC nezatracoval, když jsem před lety zvažoval Integru, měl jsem v sázce i NC750X s DCT. Bylo za míň peněz (cca -30), prostor v "nádrži" větší, než Integra, líp se mi na tom sedělo, než na Integře (nohy pod sebou). Chyběl mi hlavní stojan, kapotáž na nohy. Rozhodlo, že mi na Integru udělali pěknou cenovku :)

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

17 úno 2021, 11:00

goes píše:Upřímně přemýšlím proč si kupovat to NC proti větším skutrum. Co přinese více proti Forze/XADV dle mého nic, krom toho, že se tomu říká motorka a ne skutr apod. navíc se na to ani neposkládám, přijdu o prakčinost prostoru pod sedlem apod. mi je upřímně jedno zda se tomu co mám říká motorka nebo skutru, pro mne to musí mít soubor vlastností. Měl jsem motorky, skutry a prostě motorka mi nepřináší žádný benefit, spíše jen zhoršení ve všem a že nepotřebuji malý lehký stroj je dáno tím, že netrávím život na něm až tolik v mega centru města, abych ocenil tyto vlastnosti.

Já jsem NC kupoval za 149 000 Kč :wink: což bylo proti Integře v té době výrazně méně a Integra mne neoslovila ani vzhledem ani ergonomií posedu a ten prostor pod sedlem byl menší, než prostor ve fake nádrži NCéčka a v neposlední řadě se s tím dá jezdit ve stupačkách a NCéčko s třemi kufry prostě vypadalo lépe:wink: Dnes je doba jiná a i ceny i výběr je jiný a u mne se změnily už i požadavky :wink: Takže je každého věc, kde má své priority, kdyby se ty velké skútry neprodávaly, tak by se nevyráběly :wink: ale vzhledem k motorkám a menším skútrům jsou ty prodeje malé a proto i ten výběr není tak velký.

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

17 úno 2021, 14:45

HonzaR píše:Já bych NC nezatracoval, když jsem před lety zvažoval Integru, měl jsem v sázce i NC750X s DCT. Bylo za míň peněz (cca -30), prostor v "nádrži" větší, než Integra, líp se mi na tom sedělo, než na Integře (nohy pod sebou). Chyběl mi hlavní stojan, kapotáž na nohy. Rozhodlo, že mi na Integru udělali pěknou cenovku :)


já NC nezatracuji, ze by to byl spatny stroj, ale kdyz budu chtit motorku, budu vybirat motorku a ne skutr. Nevim proc ma nekdo snahu talcit neco uplne jineho. Vim, ze motorky existuji. Mel jsem novu CB1000R, mel jsem noveho litroveho Versyse apod. pro mne ma skutr i v podobe tech velkych porad spoustu vyhod pred motorkou. Navic proste na NC se ani neposkladam, ostatne to ani na jine podobne bajky tak, abych se tam citil komfortne a v klidu ujel x-set km za den apod.
Navic kdyz vezmu to konkretni NC tak proste pro mne to nema vubec, ale vubec zadny benefit a naopak prijdu o prakticnost treba zavazadelniku pod zadkem. A ta nadrz... uprimne zda ujedu 270 nebo 300 km uz men nejak nezachrani.

Ano, chapu mnohe lidi z toho pohledu, ze vidi sumu za skutr 300+ a rikaji si, ze za ty penize uz by byla motorka, ale proste ne kazdy ma tu potrebu. Ale naco...

-- 17 úno 2021, 13:46 --

keto píše:
goes píše:Upřímně přemýšlím proč si kupovat to NC proti větším skutrum. Co přinese více proti Forze/XADV dle mého nic, krom toho, že se tomu říká motorka a ne skutr apod. navíc se na to ani neposkládám, přijdu o prakčinost prostoru pod sedlem apod. mi je upřímně jedno zda se tomu co mám říká motorka nebo skutru, pro mne to musí mít soubor vlastností. Měl jsem motorky, skutry a prostě motorka mi nepřináší žádný benefit, spíše jen zhoršení ve všem a že nepotřebuji malý lehký stroj je dáno tím, že netrávím život na něm až tolik v mega centru města, abych ocenil tyto vlastnosti.

Já jsem NC kupoval za 149 000 Kč :wink: což bylo proti Integře v té době výrazně méně a Integra mne neoslovila ani vzhledem ani ergonomií posedu a ten prostor pod sedlem byl menší, než prostor ve fake nádrži NCéčka a v neposlední řadě se s tím dá jezdit ve stupačkách a NCéčko s třemi kufry prostě vypadalo lépe:wink: Dnes je doba jiná a i ceny i výběr je jiný a u mne se změnily už i požadavky :wink: Takže je každého věc, kde má své priority, kdyby se ty velké skútry neprodávaly, tak by se nevyráběly :wink: ale vzhledem k motorkám a menším skútrům jsou ty prodeje malé a proto i ten výběr není tak velký.


Integra byla za mne asi to nejhorsi co si mohl clovek koupit z pohledu benefitu. Skutr bez kufru apod. to mi nedava smysl vubec. Dnes uz je to preci jen jine a pod to sedlo clovek da velkou helmu + par veci a byt to neni kufr jako na tri kilech, uz mi to dost pomuze.

BMW C400 GT

06 dub 2021, 15:32

Dobrý deň.
Jazdil som roky na veľkej motorke /Honda CBR600F/, potom dlhšia pauza a momentálne by som sa k tomu rád vrátil, ale z praktického hľadiska chcem skúter s objemom okolo 400 cm3. Môj favorit je BMW C400 GT. Čo si myslíte o tom to skútri? Oplatí sa doňho ísť? V rámci konkurencie by do úvahy prichádzal ešte Burgman 400 a Honda Forza 350. Mám na mysli kúpu úplne nového skútra. Pre mňa je to top skúter z hľadiska dizajnu, ale tá cena sa mi zdá za stredný skúter vysoká...../momentálne v BA k dispozícii síce v skoro plnej výbave ale z cenovkou 9100 Eur s DPH/ Dostanem za svoje peniaze aj adekvátnu protihodnotu, alebo zaplatím iba za imidž? :o))
Skúter plánujem používať primárne na dochádzanie do mesta do práce /denne cca. 70 km/ Cez víkendy jednodenné výlety do okolia /tak okolo 200 - 300 km/ Raz ročne možno väčší výlet /možno napríklad Chorvátsko/ Plánujem jazdiť 90% sám bez spolujazdca. Pomer cesty do práce je asi 50 km diaľnica/okresná cesta a 20 km cez mesto /myslené dohromady v jeden deň/

Re: BMW C400 GT

06 dub 2021, 15:45

Asi se Ti tu ozve pár lidí, kteří na něm seděli nebo se i svezli - mně se to osobně nepoštěstilo, byť jsem měl už rezervaci na testovačku. Někteří kritizují "čínské kořeny", jiní kvalitu zpracování neodpovídající značce a ceně BMW. Sám bych si ze 400 ccm vybral asi Yamahu X-Max a kdyby Forza byla plnotučná 400, tak jednoznačně ji. Jízdně špatné nemusí být ani Kymco Xciting S 400, ale technicky zdatní majitelé tohoto skútru Ti nejlíp poreferují o možných nepříjemnostech.
Odeslat odpověď