od DonPedro » 07 úno 2012, 03:09
Mám Keeway Focus 50, r.v. 2006, najeto asi 12000km. Je skoro stejný jako Matrix, jenom trochu jiné plasty, ale motor a podvozek je totéž. Moje poruchy - vadný automatický sytič, nový asi 400Kč, nová fajfka za 100Kč.
Po odblokování jezdil tak 60-65 tacho, z kopce až 80 (ale to už dost proměřoval, reálně tak max 70). Problémem byly pomalé rozjezdy z křižovatek, protože spojka spínala moc brzy a motor se nestačil roztočit do optimálních otáček. Vyřešil jsem to variátorem Multivar (1800Kč), i když by pravděpodobně stačily tvrdší pružinky do spojky.
Multivar je sice fajn, ale zásadní změnu přinesl až laďák Leo Vince TT (asi 3000Kč). S ním skútr velmi ochotně zrychluje i do kopce, běžná tachometrová rychlost je 70-75, po rovince i těch 80. Ve městě občas předjedu i nějaké to auto, rozhodně nejsem brzdou provozu. Samozřejmě je o litr větší i spotřeba, tj. 3,5 - 4l. Při úsporné jízdě někam dál by se asi do 3l vešel.
Runnera jsem měl půjčeného a myslím, že "vytuněný" Focus jede srovnatelně, možná trošku líp. Focus má poměrně tvrdý podvozek, takže si v dírách zrovna nelibuje a není extra pohodlný (vysoko sedlo), ale zase si můžeš natáhnout nohy.
Kdybych měl radit:
1) Nejlepší varianta podle mě - koupit slušný ne moc jetý Focus nebo Matrix okolo 10-12 tisíc, dokoupit k tomu laďák, dát tvrdší pružiny a kontrastku do spojky a máš poměrně solidní skútr za 15000, na který koupíš nový válec i s pístem za 1500 a ostatní díly taky za pár korun.
2) Koupit nový Focus (teď se jmenuje F-Act) nebo Matrix za 25000, vykašlat se na "odblokovací" sadu a rovnou koupit laďák Leo Vince (jsou k němu i odladěné válečky a pružiny do spojky). I když ty nové F-Acty už možná pojedou dobře už v "sérii", protože mají jiný výfuk podobný laďáku.
3) Poslední varianta je pro mě koupě 10leté "značkové" padesátky, protože jeho skuečnou historii už přesně nezjistíš.