01 čer 2014, 20:41
Někdo tady vytýkal, že se tazatelka ptala na konkrétní skůtr a všichni tady pomlouvaj číský skůtry všeobecně - takže napíšu zkušenost s touto konkrétní značkou. Můj první skůtr byl Motorro Caesar 50. Kupoval jsem ho sice jako ojetinu, ale byl 3 měsíce starej, takže ještě v záruce a měl najeto necelý 4000km. Vždycky, když jsem na tom někam jel a pak jsem přijel domů, tak někde něco chybělo - plasty toho "skůtra" byly sešroubovaný plastovejma šroubama - ano, opravdu šroubama z umělý hmoty. Když jsem chtěl ty umělý šrouby preventivně podotahovat, tak jsem šroub buď ukroutil, nebo jsem ho nedotách dostatečně, takže se dál povoloval a skůtr se mě tak dál rozpadal pod prdelí. Většinou se teda ztácely jenom šrouby samotný - že bych ztratil kus plastu, to se mě stalo jenom jednou a toho jsem si všimnul a sebral jsem ho. Pak taky praskla konstrukce rámu, na který držel hlavní stojan a stojan upad. Na bočním to pořádně nestálo, protože byl uplně naho.no konstrukčně řešenej - nezaklapnul se dostatečně do protisměru jízdy a skůtr měl tendenci z něj padat. Stál na něm jedině, když stál skůtr prdelí z kopce, což všude nejde - třeba před obchoďákama je všude většinou rovina. Taky začal kapat olej z airboxu. Když jsem chtěl uplatnit záruku, tak mě bylo řečeno, že kapající olej je normální - mám prej bejt rád, že to dobře maže, hlavní stojan upad, protože jsem se na tom prej houpal, jinak že by neprasknul, když jsem oponoval, že jsem se na tom nehoupal, tak se na tom prý houpal, někdo jinej. Na bočním stojanu to prej stojí takhle blbě normálně, protože bočák je jenom "nouzovka" - mám parkovat prdelí z kopce, že to na nem pak stojí líp. Co se týče podvozku a brzd, bylo to jako jet na koze - tvrdý, uskákaný, špatně tlumící nerovnosti. Brzdy na ho.no - k zabrždění byla nutná hrozně velká ovládací síla. Gumy za sucha a tepla jakš takš použitelný, za chladu nic moc a za mokra vyloženě nebezpečný. Nakonec jsem ten krám po najetí cca 500km znechuceně prodal. O tom, že to motorově jelo uplně naho.no a jednou mě předjel chlap v drezu na silničním kole a v kopci mě předjížděli babety se zmiňovat nebudu - měl jsem jinou motorizaci, než chceš kupovat Ty.
Takže za mě můžu doporučit následující - nekupuj proboha takovej šrot! S rozpočtem 30000kč pořídíš značkovej SPOLEHLIVEJ stroj v týhle kubatuře. Kup něco za 20-25 tisíc a nech si hned udělat za zbylý peníze nějakej základní servis, kontrolu a případně výměnu opotřebenejch dílů (variátor, válečky, řemen, oleje, brzdy) a ušetříš si spoustu nervů a starostí. Kor, když na tom budeš jezdit 30km denně - na značkovým skůtru se i úplně jinak jede - lepší podvozek, lepší brzdy, lepší ergonomie, pohodlí... a všechno.
01 čer 2014, 21:07
Díky za "pěkné" poznatky...
No.... a něco konkrétního ?
Nevím přesně jaký typ
01 čer 2014, 21:11
Honda, Yamaha, Kymco, těch bych se držel nejvíce.
Pak už je to jen na Tobě, jaký model se Ti bude líbit a bude cenově dostupný... Po prohlédnutí bude v dobrém stavu.
www.motoinzerce.czwww.smoto.czwww.tipmoto.cz
01 čer 2014, 22:16
Že by další kdo už je dopředu rozhodnutej a jen se zbytečně ptá.... ?
02 čer 2014, 05:44
Spíš mě zajímají zkušenosti ostatních... Ale je fakt, že do něj asi půjdu... na špatný kus může člověk narazit i u značkových skútrů, tak třeba budu mít štěstí
02 čer 2014, 07:57
Koukám Luci, že bydlíš v relativně kopcovitém terénu ikdyž nevím v jakém profilu budou nejčastější cesty do práce, ale s tou čínou ti držím palce...
02 čer 2014, 09:49
Doporučuji napřed zkušební jízdu,aby jsi věděla co tě čeká..... Ale ne jen kolečko kolem obchodu,nedejbože to koupit přes eshop s tím že ti to přivezou.
02 čer 2014, 10:27
Doporučuji si ten stroj půjčit jak píše Tuner, projet si jednou či dvakrát danou trasu a potom dlouze popřemýšlet, jestli si tohle dokáže představit každý den...
02 čer 2014, 10:40
No jo, nekupuj čínu! Ale kde sehnat Made in Japan? Ta kvalita hond, yamah, suzuk už není co bývala!
Koupil jsem si YUKInu za 18 tisíc Kč novou, najeto nyní přes 3000 km a jsem připraven to klidně každých pět let zopakovat.
02 čer 2014, 14:36
Luc8ka píše:...na špatný kus může člověk narazit i u značkových skútrů, tak třeba budu mít štěstí
Pravděpodobnost, že člověk narazí na špatnej kus u značkovýho skůtra = cca 10% v případě koupě ojetiny a cca 1% v případě koupě novýho stroje (a to ještě přeháním),
Pravděpodobnost, že člověk narazí na špatnej kus u čínskýho skůtra = cca 90% v případě koupě novýno stroje a cca 99% v případě koupě ojetiny.
02 čer 2014, 17:16
Do práce to mám 15 km... a je to relativně rovina... skútr budeme kupovat v kamenné prodejně, přes eshop by si to troufl jen blázen
navíc to bude můj první stroj tohohle typu... chápu, že pánové od těch strojů očekávají víc, ale mně bude stačit, když nebudu úplný šnek a dostane mě to tak, kam potřebuju...
02 čer 2014, 17:21
Tak držím palce a sem tam napiš jak slouží...
03 čer 2014, 00:08
Nebuď na ni takový drsný...Jen ať do toho jde...Pak si na srazu sedne na 125ku s 11kW a bude kroutit hlavou; -)
Odesláno z mého Nexus 7 pomocí Tapatalk
09 čer 2014, 17:20
Uvažuji o stejném skůtru Motorro RT 125, koupila jsi ho nebo zatím ne?