Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

25 bře 2013, 12:36

Kymco Agility City 125 vs. Kentoya C5 125
Máte někdo zkušenosti s Kentoya C5? Na Agility jsem se tady dočetla chvály.
Prosím o radu - zásadní rozdíly mezi těmato dvěma skutry. Děkuji za rady, tipy,....
Zuzana

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 10:32

Do tohoto tématu jsem přispěl, protože jsem chtěl znát názor.. Ne proto, abych slyšel, jak je čína špatná. S čínskými výrobky mám vlastní bohaté zkušenosti a v posledních dvou letech se jejich kvalita v podstatě rovná střední a východní evropě. Málokdo si bohužel dnes uvědomuje, že i evropští výrobci (je úplně jedno zda se bavíme o elektronice, autech nebo skútrech) používají celou řadu komponent, které se vyrábějí v číně...
Po přečtení několika diskuzí a obejití několika distributorů a to jak značkových tak činských, jsem neshledal markantnější rozdíly mezi jejich výrobky, samozřejmě rozdíly jsou, ale pokud bych to měl vyjádřit v penězích, tak pokud čína stojí 25tis, pak značka by měla stát max40tis. nikoli 60-90tis, to mi přijde přehnané.....
V každém případě souhlasím se všemi a opravdu kvalita čínské produkce z období do 2010 by hrozivá.. Nyní zastávám názor, že i čínane pracuji na kvalite, aby byly konkurence schopni a stale zlepsuji sve vyrobky.
To byl jeden z hlavnich duvodu, proc jsem se ptal zda Kentoya Fever nebo Maxon Ardour a doufal jsem, že se do diskuze zapoji více vlastníků těchto skútrú, popřípadě lidi, kteří měli čínu přešli na značku a opačně...
Z diskuze mi jasně vyhcází, že lidi co mají značku si nechtějí připustit že vyhodili zbytečně do koše několik desítek tisíc a do krve obhajují svůj kup a to se možná předtím spálili , když koupili pět let starou čínu.. Tím neříkám, že obhajuji čínu, jen se snažím objektivně vybrat skútr, který by mi měl 3-5let sloužit při ročním nájezdu do 3000km. Ale bohužel nejsem znalec, a tak nechápu rozdíly, když maxon stojí 25 kentoya 30 proč honda 60 pegotee 80 apod.. Cena servisu je druhá věc, nevím zda si tady uvědomujete, že když pojedu dvakrát častěji s čínským skútrem do servisu, tak na tom zdalekja nebudu tak jako bych jezdil do značkového servisu... a nezapomente neni servis neni zaruka...
Toto jsou podle mě věci, o kterých se tu vůbec nehovoří jen si tu všichni nadáváte... a hájíte ten svůj či onen "ostrov"

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 11:02

Nedávno jsem to psal a napíšu to znovu. Proč se ptáš, když všechno víš. Jestli Ti poměr cena výkon vyhovuje u čínských výrobků tak si to kup a hotovo. Na toto forum chodí většinou nadšenci, kteří na skútrech jezdí více než jiní a těžko mohou doporučovat něco čemu nevěří. Dobrá polovička přispěvovatelů si svou čínskou anabázi vyzkoušela a znovu by to neriskovala. Bílou vránou je Winterwolf, který během roku na čínské padesátce najel tuším více než 10000 km bez potíží. Pokaždé to tu dává k dobrému, ale pak si koupil Versity a následně PCX. Proč asi, ptám se? Evidentně ses již rozhodl a uvádíš zcela scestné argumenty ohledně cen a frekvence servisu. Kup si Čínu a přeji Ti bez jakýchkoli jízlivostí ať ti slouží ku spokojenosti, ale nechtěj od lidí, kteří vyzkoušeli obojí, aby Čínu doporučovali.

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 11:30

Alcalar:Když je čína na uspokojivé úrovni, proč mi skútr této produkce (r.v. 2011) víc stál v servise než jezdil?A Piaggio jezdí jen na oleje,řemen, brzdovka apod. servis, který musíš udělat na každém stroji, ať už je vyroben kdekoliv??!!
Ano, teď mi odešel termostat, po cca 20 000km.
Na fungl nový číně jsem měl naježděno 3000 km, a těch závad bylo tolik, že i prodejce se schovával když mě viděl, protože řešit pořád dokola:

Upadlý stojan
Nefunkční blinkry
Několik vadných podtlakových ventilů
Praskající plasty
Vadné pneu
Upadlý kufr
Ventilky, které byly neprůchozí
Nádrž menší o 50% oproti tomu, co uváděl výrobce

A nejlepší bonbónek na závěr, z prodejny,když jsem ho kupoval (5km) jsem se skútrem ani nedojel domů, takže podle Tebe to není tak strašný jak tu všichni říkají?Já neznám nikoho, kdo by ze značky přesedlal na čínu! Prostě takové poruchy jsou u značky nemyslitelné, to si pamatuj, a právě proto je v těch cenách takový rozdíl!!!
Nebo jak chceš vysvětlit, že fungl nový stroj se posere každých 100km, a olítaná značka dotáhnutá z Itálie jezdí bez problémů už 20 000km?Teď akorát ten termostat, ale na to stáří skútru je to závada zanedbatelná.
Naposledy upravil MilosVee dne 26 bře 2013, 11:35, celkově upraveno 1

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 11:33

Musím ještě dodat, že kvalitu výrobků nelze hodit do jednoho pytle, když je tam napsáno "made in china". Ano, i na značkovém výrobku to denně vidíme, ale nejde ani tak o to, kde se to vyrábí, ale Z ČEHO se to vyrábí - tím mám na mysli kvalitu použitých materiálů, které zejména Čína, Vietnam, Taiwan a ostatní země s podobnou mentalitou prostě nevyrobí a nepoužijí, protože převažuje kvantita nad kvalitou a kvalita tímto značně trpí. Nic se nezmění.

Pokud tě štve Honda za 60 tisíc korun, tak si jí nekupuj, věř mi ale, že výrobce ví moc dobře, za co to chce. Kup si co chceš, pokud jsi se opravdu přesvědčil, že budeš spokojen. Nebudeme to zde zbytečně rozvádět, protože by se tu zase mnoho lidí vysílilo psaním podložených negativních zkušeností a nakonec by to nemělo smysl, protože by ses přesvědčil sám na vlastní triko nebo bys počkal, až by zde jeden člověk z 50 uvedl, že čína pro něj je OK a pak bys to stejně koupil.

Pokud chceš, tak pro více info a podložených názorů na čínu, shlédni téma JM Star 150 - je to úplná blbost kupovat?

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 11:40

Tohle se tu už řešilo tolikrát,že škoda něco psát a nebo mluvit....a nebo se tím zaobírat...prostě kluci to tady pišou jasně i zkušenosti s čínou,ale zase za pár měsíců se někdo najde kdo opět položí stejnou a stejnou otázku a opět se to bude řešit.....ja jsem myslím někde psal svůj názor na tohle tema v řijnu roku 2012 no a je březen a mohl bych začít znovu,ale už to nechám na jiných....tady MilosVee to piše dobře....Tak hodně štěstí s čínou

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 11:46

Tady ale přece nejde o to, zda všechno ví nebo ne. On se jen ptal na dva určité stroje, ne na to, zda by měl raději koupit ojetou značku. Paradoxně mu většinou odpovídají ti, kteří mají právě značku, případně nikdy čínu neměli nebo měli, ale přešli z různých důvodů k něčemu jinému. Často se neubráním tomu pocitu, že ti, co čínu měli a dneska ji "nedoporučují" (to jen abych nenapsal něco tvrdšího), ji měli v době, kdy kvalita (asi se teď dotyční usmívají :) ) opravdu nebyla ve srovnání s dražšími a kvalitnějšími značkami jiných výrobců srovnatelná. Ale věci se posunují a tam, kde značky začínají šetřit a projevuje se to ve výdrži i kvalitě (a nepiště, že to není pravda, protože i tady na fóru se už objevily ohlasy, že značkoví výrobci se jaksi v zájmu úspor a vyššího zisku začínají stávat méně spolehlivými, že se nové modely už nedají srovnat s dříve vyráběnými, to ale nemyslím co se týká technologií a vybavení, ale co se týká inovací a kvality), tak tam se čína alespoň posunuje trochu dopředu. Ano, srovnávat stroj za 25-30 tisíc a něčím za 80-120 tisíc je nesmysl. Asi jako Škodovku za cca 300 s Audi za 700. Krizik1 píše, že Winterwolf najezdil 10000 km za rok bez potíží a přesto přešel ke značce, s otázkou "proč asi?". Ale jaksi se tu už nepíše, že čínu 50-ku měnil za PCX125, SH150 a Versity300, takže i když šlo asi i o kvalitu, jednoznačně šel do vyššího objemu i výkonu. Proč měnil PCX-ko? Bylo snad nekvalitní? Nebo SH? taky pokulhávalo s kvalitou nebo servisem? A kde je psáno, že zítra nebude třeba kupovat BMW650GT? Hmm? Já značku nemám a důvod byl prozaický. Nemám na ni. Ojeté i tady často označují za velkou sázku do loterie (viz nedávný příspěvek, kde si koupil značku a po ujetí 200 kilometrů mu nejede, protože odečly přední vidlice, ložiska a další věci, servisák odhaduje nájezd cca 50 tisík kilometrů a ne o dost níže, než prodejce uváděl), dokonce se tu objevují příspěvky, kdy nově koupené značkové stroje ještě v záběhu mají problémy s průsakem oleje, poklesem výkonu atd, kdy ani značkový servis nebyl schopen zjistit, co je příčinou (viz příspěvek uživatele, kterému prosakuje, pokud si to dobře pamatuji, benzín do oleje a to má zcela nový stroj). Někdy mám pocit, že i když je tu oddíl o čínských strojích, moc jejich majitelů sem nechodí, protože buď přesedlali na něco jiného a nebo nemají zájem poslouchat někdy až nevhodné poznámky majitelů čehokoliv jiného, než je čína. A tady jen takovou malou poznámku. Kymco tu někteří nesnášejí a přitom vyrábí motory pro nové BMW. Proč asi? Že by Němci nevěděli, že je to čína? Tedy přesněji to k číně mnoho lidí tady přiřazuje a přirovnává to i ke kvalitě v číně vyráběných motorek, ale je to Taiwan. A tuto značku má spousta lidí zde na fóru a jsou spokojeni. jackm, tyjo, vondrysen a mnoho dalších. Můžou mi například majitelé PCX a jiných značek povědět, proč jich tolik mají například ve Vietnamu, který rozhodně není zemí s netušenými možnostmi a příjmy, a přesto tam těchto strojů jezdí spousta? Stejně jako Filipíny atd. Asi i přes ten fakt, že nemají vysoké příjmy, mají na to si to koupit, nebo je cenová politika výrobců taková, že tam to dají za méně a tady si omastí kapsu. A to jen proto, že je tu dost lidí, kteří si i ty dražší stroje rádi koupí. A na závěr dlouhého psaní jen toli. Nemyslím, že se Alcatar ptal těch, co měli čínu a mají značku, na názor, zda ano či ne, ale ptal se všeobecně, zda ten či onen přesný model má koupit a čekal odpovědi, které se toho týkaly. SPíše odpovědi typu "šel bych do toho modelu, ten druhý má takové problémy" nebo od majitelů značek "raději si kup jetou značku, ale pokud už musíš z nějakého důvodu kupovat čínu, tak tento model, přece jen má lepší servis, takže i případné problémy budou řešeny líp".

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 11:50

Přiznám se, že trochu nechápu dotazy, které se neustále opakují. Přitom stačí jen pročíst malou část fóra a musí být jasno. Mně z toho vyplývá, že někdo se rozhodne koupit čínu, protože je to levný, tak proč utrácet za značku. A je o tom přesvědčen a chce, aby mu zde byl jeho názor schválen. Pokud tomu tak není, začne dodávat různé argumenty v duchu toho, že to bylo dřív, už to neplatí, on tolik nenajede, servis je levnější....atd.
Toto téma již považuji za naprosto zbytečná a uzavřel bych ho alespoň na tři roky. Pak, až sem začnou psát majitelé čín, jak je to superspolehlivý stroj za málo peněz a jak jsou hrozně spokojení a že nemá smysl utrácet za značku, tak bych ho znovu otevřel, protože jinak se zde stále opakuje to samé: Mám si koupit čínu? Ne nekupuj. Ale proč, vy jste zaujatí, vždyť ono je to výhodné! A zase dokola.
Každému bez rozdílu značky přeji, ať je se svým strojem spokojen a hlavně vždy dojede se zdravou kůží.

Závěr zní: Komu není rady, tomu není pomoci. Kupujte číny, jsou to bezva stroje. Značky jsou předražené a poruchové a doporučí je jen ti, co je mají sami, protože jsou to tupci, co za stejné peníze mohli mít dvě číny a ještě by zbylo a oni si to nechtěj přiznat a jen závidí. I já se řadím mezi ně.

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 11:53

S Myschan souhlasím v jednom zcela určitě a myslím, že i vězšina ostatních. "Každému bez rozdílu značky přeji, ať je se svým strojem spokojen a hlavně vždy dojede se zdravou kůží." Já taktéž. 8)

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 11:56

PBM2

Tak tento román co jsi zde napsal,je sice hezký ale i zcestný.Já se tu už nehodlám rozepisovat,ale ty nemáš na značkového skútra tak si koupíš čínu a vytahneš do boje,že značky jsou vlastně už na nic,že jsou poruchové a že Kymco dělá pro BMW a tak vlastně veitnamci a spol mají to nej...Chlape....já vím že v Ostravě neni práce, mám tam spousty přátel ale psát tyhle bludy mi přijde opravdu zcestné.Pak napišeš že 16 lety kluk je spokojený se skutrem,no já opravdu koukám....proč by asi nebyl spokojený,tata mu nic jiného nekoupí a má to do školy a nebo kolem zahrady.Tady už psalo mraky kluku ze zkušenostmi a ty tady vytáhneš do boje proti značce,že ted už je taky poruchová a pod...No to mám fakt dost.Že jsem sem lezl vubec....

Závěr,at si každý jezdí na čem chce.... a já bych za značku dvě činy nekupoval....porád se budu řidit heslem a všude ho pišu

NEJSEM TAK BOHATÝ ABYCH KUPOVAL LEVNÉ VĚCI ! Zapamatujte si tohle přísloví,je ze života... a je pravdivé

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 12:04

Podle mě je celá situace okolo "čínských" skůtrů velice podobná situaci s "polským nábytkem". Není to o tom, že by Poláci nedokázali vyrobit kvalitní nábytek. Je to prostě o tom, že se sem do Čech tahal nekvalitní šunt, který nějaký Jacek s Maczkem bastlili někde v garáži. Hlavně že to pro překupníka bylo levný a v Čechách se to dalo slušně prodat a namastit kapsu. To ale neznamená, že v Polsku nejsou firmy který splňují ISO a produkují velice kvalitní nábytek. To samé si myslím, že bude se skutry z číny. Nemyslím si, že by v Číně nedokázali vyrobit spolehlivý stroj. Jen se sem k nám prostě tahá to, co se dá levně koupit a se ziskem prodat :wink:

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 12:16

PBM2 : To Piaggio co koupil RHON jak na něj poukazuješ je případ stočené značkové olítaniny napucované na prodej. On si bohužel momentálně koupil starosti, ale to sem nepatří. U těch rad "pro a proti" typu radši Kentoyu než Maxona a naopak si myslím, že je to trochu nesmysl. Mohlo by se tu objevit třeba : "Kup radši Maxona, je lepší štelovat 20x do měsíce palivoměr než u Kentoyi dělat 20x do měsíce karburátor"

Mimochodem, on ani Alcalar nenaznačil svůj rozpočet. Pokud mám brát v úvahu, že ta nová Kentoya stojí 29.999 Kč a na tu by měl peníze, tak za mě je tady rada, ať se poohlédne po jetém značkovém stroji než aby tu novou Kentoyu koupil. Kolem výše uvedené částky se ta značka dá opravdu sehnat.

Ať si z toho vezme co chce a koupí co chce, informace dostal a záleží na něm, jak s tím naloží. Je zbytečné se zde více mezi sebou dohadovat.

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 12:18

sollik píše:..Jen se sem k nám prostě tahá to, co se dá levně koupit a se ziskem prodat :wink:

do kamene vytesat! :wink: např. taky to co italove a francouzi nechají stát na ulici, když si pořídí nový skútr.. Jako idealista si představuju, kdyby ty šmejdy a stočený tachometry lidi v ČR přestali kupovat, že by se to konečně i přestalo prodávat...ale to je asi ještě daleká budoucnost.....
Jinak nejsem proti tomu aby Alcalar pořídil sobě Kentoya FEVER 125 anebo Maxon Ardour 125! Naopak! 8)

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 12:26

PBM2 píše: Krizik1 píše, že Winterwolf najezdil 10000 km za rok bez potíží a přesto přešel ke značce, s otázkou "proč asi?". Ale jaksi se tu už nepíše, že čínu 50-ku měnil za PCX125, SH150 a Versity300, takže i když šlo asi i o kvalitu, jednoznačně šel do vyššího objemu i výkonu. Proč měnil PCX-ko? Bylo snad nekvalitní? Nebo SH? taky pokulhávalo s kvalitou nebo servisem?

Když už na mě reaguješ, tak laskavě nepřekrucuj co jsem psal. Nejdřív čína 50, pak Versity 300, následně SH 150(přítelkyně) na konec PCX 125. Tak že se na konec žádný výkonový vzestup nekonal. Čti co píšu nebo nereaguj, děkuji. Užívej si to co Ti vrčí pod zadkem a nezáviď dražší stroje jiným.

Re: Výběr čínského skútru - obecné téma

26 bře 2013, 12:31

Krizik1 napsal: PBM2 nezáviď dražší stroje jiným.

Hezky řečeno......
Odeslat odpověď