Tady ale přece nejde o to, zda všechno ví nebo ne. On se jen ptal na dva určité stroje, ne na to, zda by měl raději koupit ojetou značku. Paradoxně mu většinou odpovídají ti, kteří mají právě značku, případně nikdy čínu neměli nebo měli, ale přešli z různých důvodů k něčemu jinému. Často se neubráním tomu pocitu, že ti, co čínu měli a dneska ji "nedoporučují" (to jen abych nenapsal něco tvrdšího), ji měli v době, kdy kvalita (asi se teď dotyční usmívají
) opravdu nebyla ve srovnání s dražšími a kvalitnějšími značkami jiných výrobců srovnatelná. Ale věci se posunují a tam, kde značky začínají šetřit a projevuje se to ve výdrži i kvalitě (a nepiště, že to není pravda, protože i tady na fóru se už objevily ohlasy, že značkoví výrobci se jaksi v zájmu úspor a vyššího zisku začínají stávat méně spolehlivými, že se nové modely už nedají srovnat s dříve vyráběnými, to ale nemyslím co se týká technologií a vybavení, ale co se týká inovací a kvality), tak tam se čína alespoň posunuje trochu dopředu. Ano, srovnávat stroj za 25-30 tisíc a něčím za 80-120 tisíc je nesmysl. Asi jako Škodovku za cca 300 s Audi za 700. Krizik1 píše, že Winterwolf najezdil 10000 km za rok bez potíží a přesto přešel ke značce, s otázkou "proč asi?". Ale jaksi se tu už nepíše, že čínu 50-ku měnil za PCX125, SH150 a Versity300, takže i když šlo asi i o kvalitu, jednoznačně šel do vyššího objemu i výkonu. Proč měnil PCX-ko? Bylo snad nekvalitní? Nebo SH? taky pokulhávalo s kvalitou nebo servisem? A kde je psáno, že zítra nebude třeba kupovat BMW650GT? Hmm? Já značku nemám a důvod byl prozaický. Nemám na ni. Ojeté i tady často označují za velkou sázku do loterie (viz nedávný příspěvek, kde si koupil značku a po ujetí 200 kilometrů mu nejede, protože odečly přední vidlice, ložiska a další věci, servisák odhaduje nájezd cca 50 tisík kilometrů a ne o dost níže, než prodejce uváděl), dokonce se tu objevují příspěvky, kdy nově koupené značkové stroje ještě v záběhu mají problémy s průsakem oleje, poklesem výkonu atd, kdy ani značkový servis nebyl schopen zjistit, co je příčinou (viz příspěvek uživatele, kterému prosakuje, pokud si to dobře pamatuji, benzín do oleje a to má zcela nový stroj). Někdy mám pocit, že i když je tu oddíl o čínských strojích, moc jejich majitelů sem nechodí, protože buď přesedlali na něco jiného a nebo nemají zájem poslouchat někdy až nevhodné poznámky majitelů čehokoliv jiného, než je čína. A tady jen takovou malou poznámku. Kymco tu někteří nesnášejí a přitom vyrábí motory pro nové BMW. Proč asi? Že by Němci nevěděli, že je to čína? Tedy přesněji to k číně mnoho lidí tady přiřazuje a přirovnává to i ke kvalitě v číně vyráběných motorek, ale je to Taiwan. A tuto značku má spousta lidí zde na fóru a jsou spokojeni. jackm, tyjo, vondrysen a mnoho dalších. Můžou mi například majitelé PCX a jiných značek povědět, proč jich tolik mají například ve Vietnamu, který rozhodně není zemí s netušenými možnostmi a příjmy, a přesto tam těchto strojů jezdí spousta? Stejně jako Filipíny atd. Asi i přes ten fakt, že nemají vysoké příjmy, mají na to si to koupit, nebo je cenová politika výrobců taková, že tam to dají za méně a tady si omastí kapsu. A to jen proto, že je tu dost lidí, kteří si i ty dražší stroje rádi koupí. A na závěr dlouhého psaní jen toli. Nemyslím, že se Alcatar ptal těch, co měli čínu a mají značku, na názor, zda ano či ne, ale ptal se všeobecně, zda ten či onen přesný model má koupit a čekal odpovědi, které se toho týkaly. SPíše odpovědi typu "šel bych do toho modelu, ten druhý má takové problémy" nebo od majitelů značek "raději si kup jetou značku, ale pokud už musíš z nějakého důvodu kupovat čínu, tak tento model, přece jen má lepší servis, takže i případné problémy budou řešeny líp".