Odpovědět bude asi těžké. Majitelů moc nebude a když, tak sem zřejmě asi nechodí (až na pár vyjímek). Jak jsem tak koukal, tak Lifan má papírově vyšší výkon, ne o moc, ale o trochu ano. Ale je zase těžší, takže se to zřejmě srovná. Max.rychlost je u obou udávaná stejná, jaká je skutečnost, bys viděl až při samotné jízdě. Osobně se mi více líbí Viron, alespoň vzhledově. Ale na druhou stranu mám dojem, že značka Lifan je o něco víc známá. Ale to je jen z kusých informací. Oba mají kotoučové brzdy. Viron má větší nádrž, což se může na cestě hodit. Lifan má zase větší rozvor, což může u větších postav být dosti důležité, taky pro pohodlnější posez, nemusíš se moc hrbit nad řídítky a neklepeš konci řídítek do kolen. Chtělo by to prohlédnout, projet se na jednom i druhém a podle toho, na kterém se budeš cítit líp, tak to vybrat. A projet se raději dvakrát, přece jen opakování matka moudrosti, že?...
Lifan má podle toho, co jsem četl, větší kola, což může zaky být jistá výhoda při cestě po našich silnicích. Jak to ale bude s úložným prostorem, toť otázka, protože většinou u větších kol dochází ke zmenšení podsedlového prostoru. Projeď se, vyzkoušej různé polohy při jízdě, protože když není možno si při ní občas poposednout a sedíš jako prkno, po pár kilometrech jsi tuhý. I cena je rozdílná, teď jen otázka, proč, zda někde šetřili nebo je to oprávněné nebo je v tom něco jiného. Lifan má rovnou podlahu, ale na ní jen jakousi gumovou plachtu, která se jakoby krabatí, připadá mi, že není nijak moc pevně uchycená. Kentoya má kovové nášlapy, ale zase má malý tunel, což nemusí každému vyhovovat /nebo naopak se mu to bude líbit). Podle tvaru sedla bude asi jistější a pohodlnější posez u Kentoy, protože sedlo je stupňovité a lehce přizvedlé, zatím co Lifan má sedlo jakoby z kopce. Kentoya má zřejmě štelovatelné tlumiče. Ale na rozdíl od Lifana nemá nakopávačku, což může, ale nemusí za jistých okolností chybět. Podle kapotáže bych čekl, že Viron bude mít o něco lepší ochranu noho před větrem a deštěm, plasty jsou protažené víc dozadu, takže se nohy za ně schovají o něco víc, než u Lifana. Za mě Viron, ale to už budeš muset stejně rozseknout ty. Dobrou ruku při výběru, čehokoliv..
Jo a zcela na konec jen maličkost. Pokud jsem dobře viděl, Kentoya má jen madla, nemá žádný nosič na kufr (možná by to nebyl problém a Kentoya něco k tomu nabízí), ale je to potom někdy problém sehnat nebo si udělat něco na kufr, který s velkou pravděpodobností budeš stejně kupovat. Kdo je šikovný, není to takový problém, ale je to komplikace, která může znepčíjemnit rozhodování.
Edit: tak jsem narazil na prodejce, kde je i ta nakopávačka, takže poopravuji předchozí poznámku, že ji nemá. Co ale nemá, je přední kastlík, jaký má Lifan. U Kentoy si jen asi budeš muset zvyknout na tu zvláštní přístrojovku, sice digitální, ale je tak jakoby ke skůtru přidaná navíc, většinou jsou zabudované do kapotáže, tady je mezi řídítky.
Kentoya:
Motor 4-dobý jednoválec
Obsah 124,6 ccm
Vrtán / zdvih 52,4/57,8
Výkon 5,4/7400 KW/ot/min
Mazání tlakové
Startování mech./el.
Pal. nádrž 6 l
Spotřeba 2,9
Převodovka variátor
Rozměry 1880/715/1170 mm
Rozvor 1330 mm
Hmotnost 107 kg
Zavěšení kol přední teleskop. vidlice
Zavěšení kol zadní kyvná
Brzdy přední/zadní kotouč/buben
Nosnost 150 kg
Volnoběžné otáčky 1700 ± 170
Chlazení vzduchem
Max. rychlost 80 km/h
Spojka odstředivá samočinná
Čistič vzduchu 2prvkový pěnový
Poměr výkon/hmotnost 0.0486 kW/kg
Rozměr pneu přední 130/60-13
Rozměr pneu zadní 130/60-13
Kompresní poměr 9,
Lifan:
MOTOR: 4T – 125cc, Vzduchem chlazeny - automat
Rozměry (délka, šířka, výška) : 2 130 x 670 x 1 180 mm
OBJEM MOTORU: 125 cc
MAX.VÝKON: 5,5 kW / 7 000 ot. min
MAX.RYCHLOST: 80 km/h
SPOTŘEBA PALIVA: < 3,0 L /100 km
ZAPALOVÁNI: CDI PALIVOVÁ
NÁDRŽ: 5 L
BRZDY PŘEDNÍ: Kotouč
BRZDY ZADNÍ: Kotouč
Pneumatiky (přední, zadní) 100/80 - 16 M/C, 100/80 - 16 M/C
lifan-old-travel-125-474882.jpg
Viron levý bok n.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.