Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
09 dub 2013, 16:44
Snad bude v pondělí fungovat ten po*elanej registr vozidel
Pojistku: povinné ručení + krádež + vandalismus - tu uzavřu v pondělí přímo na prodejně , cena kolem 3500-4000,-Kč na rok od kooperativi.
Pak šup 300m od prodejny Honda pro SPZ a rychle najezdit 1000km, abych to řádně zajel , pak garančka, pak plnej plyn a smrt v očích
09 dub 2013, 19:49
Lubik píše:Tak moje rozhodování nabralo nový směr, byl jsem se svést na Piaggio FLY a pak ještě Hondě PCX, která je mimo můj rozpočet na scoota.
A jak to dopadlo?
Zaplatil jsem zálohu 5000,- a v pondělí (až bude hezky) si jdu vyzvednout Hondu PCX, červenou, (barvu jsem nechal vybrat ženu, aby si připadala důležitě)
Ale i mě se libí ....
I přes nově koncipovaný motor jelo Piaggio znatelně hůř, dále malá kola se ukázala u Piaggia jako velké mínus. Piaggio má i mnohem tvrdší odpružení, takže v kombinaci s 12 koly to je fakt neštěstí, každá díra mě plácla do rukou a pr*ele.
Na Hodně jsem měl mnohem lepší a pohodlnější posed, celkově působí Honda jako "velký" stroj.
Najel jsem s každým asi 10km , ale i taková malá vzdálenost mě přesvědčila ....
A v neposlední řade design, ale to je věc názoru.
Začal jsem svůj výběr u "levného" Kymca a skončil jsem u Hondy
Trochu mi to vysvětli...co myslíš tím, že Piaggio jelo znatelně hůř ?? Pokud se nepletu, tak má o 1kw větší výkon než PCX, takže v čem to bylo ?? A fakt je ten rozdíl mezi 12" a 14" koly tak propastný ? Mě prodavač v jedné prodejně ujištoval, že je to prakticky stejné...ale nevím, nemám zkušenost..
09 dub 2013, 19:52
Prodavač tu zkušenost taky zřejmě neměl. Jinak rozdíl mezi 12" a 14" je z mého pohledu celkem dost znatelný, zvláště ve městech, kde jsou všelijaké díry skoro na každém rohu nebo ulice plné "kočičích hlav". Ty 14ky to opravdu lépe utlumí a lépe se celý stroj ovládá.
09 dub 2013, 20:07
Yaryn > PCX má výkon 8,6 kW, PF 8,9 kW - takže rozdíl je 0,3 kW (0,5 k). To už není tolik, aby subjektivní dojem neovlivnily další faktory jako variátor nebo nastavení ŘJ.
09 dub 2013, 20:31
Vratas píše:Prodavač tu zkušenost taky zřejmě neměl. Jinak rozdíl mezi 12" a 14" je z mého pohledu celkem dost znatelný, zvláště ve městech, kde jsou všelijaké díry skoro na každém rohu nebo ulice plné "kočičích hlav". Ty 14ky to opravdu lépe utlumí a lépe se celý stroj ovládá.
Takže ideál je 16" řekl bych...
09 dub 2013, 20:36
Pokud je 14" třeba i jen vpředu, tak je to opravdu velmi dobré, vím o čem mluvím. Beru to oproti 12" kolům, kde je ten rozdíl hodně znatelný. Ty 16" kola má třeba Honda SH300i. Obecně větší kolo si dokáže s nerovnostmi a různými překvapeními na vozovce poradit lépe.
10 dub 2013, 00:14
Vratas píše:Prodavač tu zkušenost taky zřejmě neměl. Jinak rozdíl mezi 12" a 14" je z mého pohledu celkem dost znatelný, zvláště ve městech, kde jsou všelijaké díry skoro na každém rohu nebo ulice plné "kočičích hlav". Ty 14ky to opravdu lépe utlumí a lépe se celý stroj ovládá.
Tak kočičí hlavy mám před barákem...200m nahoru, 200 m dolů, není jiné cesty...
10 dub 2013, 05:42
Aprilia SR 50/125 měla 13'' se salámovitou gumou a byla pohodlnější i stabilnější než PCX (víc lákala ke sportovní jízdě, lépe se s ní manévrovalo a kličkovalo a víc si člověk bez obav dovolil). Akorát nevím, jestli někdo dneska 13'' dává...
10 dub 2013, 05:43
Menší kola - lepší obratnost. Ne nadarmo jezdí na závodech většina strojů Piaggio ZIP s 10" kolama.... Ale v běžnym provozu taková obratnost potřeba není a málokdo by ji dokázal plně využít.... Na druhou stranu jsem se těchhle strojků dokázal držet i na 12" kolech,takže to zase asi zásadní rozdíly nebudou a pro běžný provoz a hlavně rozbité silnice jsou lepší větší,jak už bylo napsáno
10 dub 2013, 20:16
Já mám na Satelisu 125 na předku 14" a zadek 13". Měl jsem možnost jet na Kymco co mělo 12" a je to ukrutný
rozdíl.Hlavně v zatáčkách Satelis na větších kolech drží znatelně lépe...a o průjezdu těch našich děravejch silnic ani nemluvě.
11 dub 2013, 06:59
Ukrutný rozdíl to nebude jen díky kolum......a kdyby jsi měl dva stejný/podobný skútry jen s jinou velkostí kol (třeba PS/SH) tak zase tak ukrutný rozdíly v tom nejsou..... spíš jde o to na čem je člověk zvyklej a po přesedlání a krátké jízdě na něco jiného,je to vždycky změna.
11 dub 2013, 09:06
Vůbec jsem tu nechtěl rozpoutat flame o velikosti kol. (možná by se na to dalo založit vlastní téma - moderátoři)
Jednoduše mi byla Honda PCX na 14´kolech pohodlnější než Piaggio Fly na 12´kolech.
Na Fly byla jízda víc "drncavá" než na PCX.
A pro mě osobně názor, že na "12´ kolech můžu lépe kličkovat" je k ničemu, protože nejsem "Pražskej pepík", který neopustí na skůtru město.
Jsem kluk z "vesnice" a budu na tom dojíždět cca.20km do práce pro silnici 1 třídy + město (a nějaké výlety do okolí) , takže 14´ jsou pro mě lepší, pohodlnější.
A jak píše TUNER, záleží z čeho přesedláš, já byl zvyklí 2 roky na Runnera - 14´ kola
Ale 100% záleží na jednotlivci co mu lépe vyhovuje
11 dub 2013, 09:29
zdravim hoši, tak jste mě docela zmátli a přemýšlim o maxonu ardour už méně a mám možnost koupit za 30 tisíc piaggio fly 125, najeto 5000 km. chci se zeptat,jestli tu někdo to fly máte, jak dlouho vydrží variátor a tak. jestli těch 5000 není tak akorát doba,kdy to začne odcházet. díky moc
11 dub 2013, 09:47
jestli má opravdu najeto jen 5 000 km určitě bych se toho nebál a obzvlášt ne variátoru tam moc není co by se mohlo rozbít může být potřeba vyměnit řemen a válečky při větším nájezdu řemenice ale určitě ne při 5 000 km
11 dub 2013, 10:14
1. garanční prohlídka je u FLY po 10000km. Takže se nemáš čeho bát.
Řemen vydrží 10000 km v pohodě i víc, ale já měním po 10000km