Jee, chlapi to mám radost, že tak hojně reagujete na mé dilema
Tak popořadě:
HáčekK tomu háčku, no je mi jasné, že nijak velkou nosnost mít asi nebude. Je celý z plastu (ten na tom Xenteru), ale je to celkem tvrdý a odolný plast. Upřímně pro jistotu tašku s počítačem bych na něj radši nevěšel (kvůli počítači), ale já v ní vozím jen nějaké papíry, tužky, razítko, služební klíče a pod. K té výšce umístění háčku, on totiž tím, že je u těch ostatních nízko, tak sice poslouží, ale opravdu jen na nějakou síťovku či igelitku s pár jogurty a rohlíky, ale ta aktovka nehrozí, protože pak není kam dát nohy a to prakticky znemožní jízdu.
Ten Xenter jak ho má vysoko, tak samo pokud nebude zavěšená aktovka moc težká, tak věřím, že u provedení, které jsem na xenteru viděl, by váhově neměl být problém. Otázka je to kývání tašky, ale zatáčky přece neprojíždím kolmo strojem k silnici, ale skútr se přece klopí, takže i zavěšená taška by se měla vyvěsit ve směru náklonu skútru, takže nemyslím, že by se ani nehla, ale nějak extra lítat ze strany na stranu by snad neměla, ne? Jasně pokud budu muset udělat nějakou kličku kolem díry v silnici, tak asi jo, ale při běžné jízdě snad ne, ne?
Za další nejen ta velkoplošná podlaha, ale i ten vysoko umístěný háček vybízí k přepravě klidně i většího nákladu a to následovně: Zakoupit takový ten nepromokavý pytel-loďák, co mají messíci, nebo vodáci, co se nahoře zaroluje a díky vysoko umístěnému háčku může ten pytel být i poměrně vysoký a ten už by pochopitelně stál na podlaze (ten se tam při svém půdorysném tvaru v pohodě vejde i s nohama-botama) a háčkem by nahoře byl jen jištěný, ale to by mělo umožnit přepravu celkem slušného nákladu. Samo tohle nevidím na denní provoz, mám i velké auto, takže s nákladem obecně nemám přepravní problém, ale třeba jet v létě pro i pro 3 průměrné igelitky autem už mi s tímhle strojem v garáži připadá škoda. Samo to pak asi chce i uvažovat nad plněním pytle (ne vajíčka na dno a meloun nahoru
), ale možné by to takto předpokládám mělo být bez větších problémů a to právě díky velké podlaze a vysokému pojistkově uzavíratelnému háčku.
Jinak samo na meganákup také pofrčím autem.
Servisní intervaly a cena servisuTo se přiznávám zatím nemám zjištěné, resp, trochu jsme to v prodejnách naťukli, ale nějak jsem si to nezaznamenal a je to chyba, také to může být důležité. Dík za připomínku a tohle ještě poladím
Světla a jejich umístěníTady souhlasím, že na řídítkách mi též přidou jaksi praktičtější. Jednoduše když si čovek bude na stojícím skůtru chtít posvítit "někam", tak kvůli tomu ne musí vekslovat s celým skútrem, ale otočí jen řídítkama. V tom vidím celé kouzlo, nicméně ta užitnost z hlediska podlahy a nákladu mi připadá alespoň pro mě o hodně důležitější, tedy samo za předpokladu, že i ten Xenter svítí nějak slušně a né vyloženě špatně. Čili kdyby SH svítilo líp, ale řekněme o nějaký rozumný rozdíl, tak by mi to na Xenteru nevadilo. Naopak ta výše zmíněná nákladová užitnost by mi věřím na SHčku chyběla víc, než nějaký ten Lumen na Xenteru. A ty světla na tom Xenteru i po prozkoumání zblízka fakt nevypadjí, že by měja svítit nějak vyloženě špatně, naopak jsou poměrně velká, prakticky jsou jen o maličko menší než u toho SHčka.
A tady by mě ještě zajímalo, jak to je u těchto dvoukukučových strojů. Při dálkovkách svítí obě světla, a tedy i potkávačky, nebo se jen přepne z jednoho na druhé
Pokud by svítila obě, tak bych to asi viděl jako výhodu, prostě více světla, néé
(sorry za laický dotaz, v tomhle jsem fakt paštika
)
Vyřazení Scarabea z výběruNo teď musím s pravdou ven.
To Scarabeo totiž, dokud jsem ho neviděl naživo v prodejně bylo celou dobu na prvním místě. Také protože jsem měl v Itálii 13 let část rodiny a mám jí projetou křížem krážem od skororakouského Brenera po Trappani na západní špičce Sicílie, tak vím, že Scarabeo je v tom běžném užívání v prakticky celé Itálii naprostý kult a legenda, tedy když nepočítam Vespu, takže to bude bezesporu výbornej skútr. Ale mě k jeho zařazení zpočátku na první místo vedlo hlavně těch 11 kW, ale posléze k jeho úplnému vyloučení z výběru jeho ani né tak ta papírová, jako ta skutečná váha a spíše ta mnou dříve zmiňovaná pocitová váha a manipulovatelnost. Toto nepovažuji za nějaké velké a obecné negativum tohoto skútru, protože taliáni to neřešej, oni to nechávají na ulici, nebojej se o to a nemusí řešit cenťáky v garáži a manipulovatelnost na místě mezi auty co mi večně překážej před garáží.
Takže závěrem ke Scarabeu, bude to hodně prima skútr, ale mě na živo oproti jak tomu Xenteru, tak oproti SHčku ještě více, přišel takovej pocitově těžkej a hůře manipulovatelnej a i rozměrově velkej a širokej, nicméně pokud neřešíš místo a váhu, tak se tímto nenech zviklat, protože s tou váhou těch 11 kW nejspíš nebude mít žádnej problém. Ale na druhé straně ten pěkný výkon se mám pocit tak trochu vykracuje s tou vysokou váhou (o 15 nebo kolik kg více, než např. SH). Takže tam v tom výkonu asi bude větší rezerva, než u těch ostatních, ale asi ne o jednoduchý rozdíl v kilowatech, nýbrž menší, asi tak jako každý jiný skútr podobných kubatur pojede jinak s chlapem co má 85 Kg a jinak s chlapem co má 100 Kg. Nicméně uznávám, že jinak se mi moc líbil a mám li být upřímný tak designově nejvíce (prostě taková klasika) a spoustu jiných aspektů měl lepší, než ostatní skůtry, které ve výběru zůstali (12V zásuvka v základu, slušný podsedlový prostor, lepší schránka vpředu v kapotáži, pohodlnější sedlo, (venkovní teploměr) atd atd.
EDIT: Ještě k tomu vyřazení Scarabea, taky tam hrál roli (z mého pohledu) naopak výrazně blbě umístěný háček, protože je umístěný zpředu jakoby na špičce sedla a ještě níž než u SHčka a je tak nízko, že i obyčejná laptopová aktovka je na něj tak vysoká, že zacvaknout ho do háčku byl vysloveně tašku lisující boj a opět s výsledkem nemožnosti umístění nohou na podlahu. Takže tam musela taška opět do velkého kufru a možnost přepravy čehokoli trochu většího na podlaze je skoro vyloučena.
Podsedlový prostorJJ, jak jste to někdo psali, tak ten se fakt nenahradí, s tím plně souhlasím a upřímně s tím u toho Xentera pořád trochu bojuji, ale zasi si říkám, pokud by ta moje pracovní aktovka šla vozit na tom háčku, tak tím zůstane kufr na jiný náklad, helmu a pod, ale i tak bych tam možná i uvažoval o větším kufru, než je ten za litr výhodný origo. To by u toho SHčka nebylo nutné, u toho Xentera asi ano. Nicméně Ten přepravní prostor na té podlaze žádný jiný skútr tohoto typu nenabídne.
Ještě k tomu přepravování na podlaze obecně... protože to tady oboustranně zmiňuje hodně lidí. Jedni to chtějí, druzí nechápou proč to Ti první chtějí. Já patřím do té první skupiny. Vysvětlením ohledně této potřeby u mě, by pro tu druhou skupinu mohlo být třeba to, že jinak mám 8mi místné MPV, které když jsem si poprvé kupoval, tak jsme stejně byli jen 2, já a tehdy přítelka, kterou jsem si časem pozměnil na manželku. Jezdili jsme s tím Sicílii ve dvou a to pohodlí v MPV ve dvou, když vyrazíte bez zadních sedadel, jen se 2 židlema v autě se se žádným stanem v kempu prostě nemohlo srovnávat, prostě obejvák a ložnice na kolech. Dále to moje chalupaření, pořád se něco někam tahá, skříně almary, postele, lednice atd atd a v životě jsem nepotřeboval stěhováka. Ale i tak mi všichni říkali na co tak velké auto, když to čovek potřebuje jen jednou za čas? No já prostě mám neskonale rád ten pocit, když ho můžu po strop nacvaknout a říct si, paráda, žádnej stěhovák se mi nehrabe ve věcech, ušetřil jsem za něj (i když to je prakticky nulováno dlouhodobou spotřebou oproti běžnýmu autu), ale ten pocit je pro mě nezaplatitelnej
A podobně to vidím s tím skútrem. Pravdě podobně budu potřebovat na té podlaze převézt něco většího cca 1, 2, možná 3x za měsíc, ale ten pocit, že můžu, je to proč to chci.
Čili chápu jak lidi, kteří v té rovné a velké podlaze nijak velký přínost nevidí, protože prostě radši skočí do auta a nechtějí ztrácet čas vymýšlením jak to vše provést, ale zrovna tak chápu i lidi, co za tímto jdou, protože po těch létech po Itálii, vím, co všechno se s tím skútrem dá dělat a neříkám, že to také nutně musím dělat, ale jak už jsem psal, ten pocit, že když chci, tak můžu a hlavně, že můžu, když to potřebuji, je pro lidi co tohle chtějí a jako jsem já, prostě nezaplatitelnej
Gandalf, Keto:
JJ, souhlas, u mě co se blízkosti servisu týká vyhrává Yamaha, skoro na ní vidím z okna
Pravda z druhé strany jižní spojky, ale na scootu či autem jsem tam za 5 min po vedlejšce bez kolon, oproti Hondě, kam to mám přes cca 1/3 až 1/2 Prahy a to dost frekventovanejma takže taky často zacpanejma cestama. Nicméně mám li být upřímný, tak rozhodovat se budu spíše podle stroje čili tak trochu intuicí a srdcem, ale že by servis za rohem byl příjemný bonus, o tom, žádná
Ty ceny servisu si ještě musím upřesnit. Také pokud by nebyly rozdíly nějak astronomické, tak by to nejspíš nerozhodovalo, ale jak psáno výše, příjemný bonus by to byl.
PS: Jeden z důvodů vyřazení jinak také pěkného Sixteena, byla právě poměrně hodně diskutovaná cena náhradních dílů od Suzuki.
Mě to uhlobaronství baví.
Shemik.