Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

14 dub 2023, 17:14

Ohladne ABS presne ako ti hovorí. Prvé dve generácie nemali, dalšie dva majú. Tá s tým rozdvojeným svetlom ako prvá (plus samozrejme aktuálna ).
Rozoznáš to aj podla toho, že modely s digitálnymi displemi už majú ABS , analogy ešte nie.
Ja mám v zime PCX kou najazdené dosť, ked ma chytil sneh v robote, tak je to riadny opruz dostať sa domov . Nohy na široko a ideš v štyroch styčných bodoch až domov. Variator je sviňa, tam si záber nenadávkuješ cez spojku, to zahrabne a ustrelí zadok hned. Normálne tam kde motorkou zo snehu vídeš sa so skutrom trápiš, lebo hrabe na mieste a ty darmo uberieš plyn, šmýka furt, ale namiesto varia koleso na ceste. (ale ja to mám na skok po dedine, v takej Prahe by som to isto neriskoval).
Takže jazda v zime v pohode , ani tesne pod nulou nie je problém. Obliecť a otukanovať sa dá v našich zemepisných podmienkach vždy. Len nesmie byť na ceste žiadna brečka. Biela ani hnedá.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

14 dub 2023, 19:49

Přesně ze stejných důvodů jsem tolik let s pořízením skútru na dojizdeni do práce otálel. V Praze je sníh utopie. Dny, kdy je nasněženo spočítáš na prstech. Takže zbytek zimy se dá normálně jezdit. Chce to jen dobrý hadry, rukavice a uzavřenou helmu. A antikorozní ochranu pro skútr :-)

Plachtu mohu doporučit tuhle: https://obchod.bikerscrown.cz/e-shop/pl ... 7019.html/ je celkem bytelná a má dole zapínání, takže neuletí ani při silném větru. A na PCX velikostně přesně padne.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

15 dub 2023, 09:38

DALE píše:Diky za odpovedi!

.... Inzeraty co me zaujaly jsou napr. tyto:
https://www.sauto.cz/motorky/detail/honda/pcx/188343561
https://www.sauto.cz/motorky/detail/honda/pcx/187395645
starsi, ale s minimalnim najezdem, prvni majitel, servisovano
....


Pěkné.

Ovšem jsouce ošklivým škarohlídem a lidem nevěřím ani dobrý den, zejména co se týče prodeje ojetin, až se na ně půjdeš podívat, zkontroluj si DOT pneu. Vzhledem k uváděným km by měly souhlasit s datem výroby vozidla, a neměly by být dramaticky sjeté. Jestli mají měněné gumy, pryč od nich.

Existuje praktika, že vozidlo jde na první servisku, poté se jezdí, servisuje jinde, a před technickou stočí. Profíci v branži dokonce servisují jednou v garáži, podruhé u dealera, a před dealerskou se stočí na požadované km (výsledkem je poloviční nájezd doložený serviskou).

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

15 dub 2023, 11:45

Diky, to je dobry tip, to me nenapadlo.

Na jeden jdu mrknout asi za 2 hod, tak se na to podivam :)

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

15 dub 2023, 12:13

Medvěd píše:
DALE píše:Diky za odpovedi!
Existuje praktika, že vozidlo jde na první servisku, poté se jezdí, servisuje jinde, a před technickou stočí. Profíci v branži dokonce servisují jednou v garáži, podruhé u dealera, a před dealerskou se stočí na požadované km (výsledkem je poloviční nájezd doložený serviskou).


Od prvního soukromníka bych se tolik neděsil (soudím ale podle sebe - prodej 125 a kup 350 v servisu v Německu): měl by dát faktury servisní historie, návrh smlouvy. On taky způsob jednání prodejce, ojebanost skůtru napoví. Ke kejklím by mohlo docházet spíš v dalších prodejích nebo bazarech.

Je pravda že prodej s takto malým nájezdem je trochu zvláštní, ale třeba má už v garáži třístovku :-)

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

15 dub 2023, 13:52

Jasně, nejedná se o obvyklou praktiku. Už proto, že dotyčný musí mít dostupné patřičné vybavení. Ale je třeba to mít na paměti.

Smlouva je hezká věc, vymahatelnost druhá. Faktury lze jednoduše vyrobit doma, razítko taky, a papír snese všechno. A pak se suď chlapem, který má triku x exekucí a bydlí na úřadě. Nemluvě o době a nákladech, u "levných" věcí se to prostě nevyplatí.

Ovšem ani autosalon není vždy výhra, kámošovi prodali převáděcí auto v perfektním stavu, samozřejmě jako nebourané, a po čase (když se mu pořád něco pokazilo) zjistil, že bylo bourané na předek s takřka totální škodou. Dalšímu, jinde, nové auto, které při skládání spadlo, a mělo opravovaný celý bok, a ještě blbě - díky tomu se to prolátlo. Samozřejmě mu to neřekli. Zkrátka jistota není nikde, byť tohle jsou opravdu výjimky. Oba dostali peníze zpět, ale ten první se musel soudit.

Jak píšeš, nejpodstatnější je, jak kupovaný dopravní prostředek vypadá. K tomu si dovoluji podotknout, že kdo to umí, tak vozidlo na kup nachystá tak, že kilometry, zejména u moderních vozidel, prostě nepoznáš. Leda mít s sebou někoho kdo se OPRAVDU vyzná. A ani ten nemůže říct verdikt s naprostou jistotou. P

A nejhorší na tom je, že si lidi koupí nějakou napucovanou stočenku, tak se jim pak s.ere, a nadávají na výrobce vozidla jaký to je vrak, místo na sebe. No, bodejť, vždyť přece mají to takřka zánovní vozidlo....

Jenom podotýkám, že k dnešnímu dni jsem pořídil 7 ojetých aut a 4 ojeté motorky/skútry. Až ten poslední mám nový, a jeden málem - nakonec se zadařilo od známého. Tudíž rozhodně nejsem proti nákupům ojetých vozidel, pouze si jsem vědom rizik.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

15 dub 2023, 14:44

DALE píše:Inzeraty co me zaujaly jsou napr. tyto:
https://www.sauto.cz/motorky/detail/honda/pcx/188343561
https://www.sauto.cz/motorky/detail/honda/pcx/187395645
starsi, ale s minimalnim najezdem, prvni majitel, servisovano


Tak tomu prvnímu bych se vyhnul obloukem, píše originální kufr, originální kryt apod., což evokuje, že jsou to věci origo od Hondy, ale kufr je Givi, plachta od Tucana (podívej se kde je uvázaná, jestli není poškrábaný lak), plachta je max. za 800, od servisu v říjnu 2021 najeto 200 km? To bude chtít minimálně vyměnit olej a důkladně projet, jestli je nezanesená palivová cesta. Dvě jetý helmy po cizím člověku bych mu nechal ležet domy. Navíc padený na pravou stranu, poškrábanej kryt výfuku, plast a kufr. Já bych za to tolik peněz nedal.

Druhý skútr vypadá pěkně, ale kupovat 4 roky starej skútr když je funglovka s bezklíčkem dražší "jen" o cca 14 tis.? Bych šel do novoty, bezklíček je návykovej. :-)

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

15 dub 2023, 15:05

niekedy to ani nemusí byť známy, ani nemusí človek kupovanú vec extra skúmať a hned je to jasné na prvý pohľad .

Ja ked som kupoval v 2014 tom svoju PCXku s rokom výroby 2013 a na dohodnuté miesto prišiel mladý chlapec v tesilovom kabátiku, omotaný do šálu , na hlave s helmou z Lidlu, tak som mu tých nabehaných 1100 km za rok a čerstvú prvú prehliadku potvrdenú v knižke rád uveril. Dôvod predaja- zmena práce a vyfasované služobné auto s tankovacou kartou , takže úspora majiteľa vodičáku skupiny B s nie celkom motorkovým srdcom cez spotrebu a parkovanie prestalo byť dôležité.
Hondička poslúžila 10 rokov bez absolutných problémov a to už určite odo mňa také jemné zaobchádzanie nezažila. Dostala každý rok doma v garáži čerstvý olej (0,8 l motor, zvyšných 0,2 z tej istej flašky do prevodu ), vyčistené olejopvé sitko.
Okrem toho už len raz za život nový vzducháč (fukal som každý rok ) , novú brzdovku a chladiacu kvapalinu. No a ešte išli hore Michelinky za tie železné IRC, či jak sa to volalo.
Inak nič, ani remeň, valčeky som nestihol, na bájne ventily nikto ani nekukol. Skutrik prežil takmer 10 rokov v podmienkach najhoršieho možného použitia (väčšinou extra krátke 2 km trasy celoročne) bez absolutneho problému. Predaný v 2022 o 100 € menej ako som v 2014 kupil. Je to choré, ale bolo to tak. A to keby som počkal do leta, tak by som predal za viac. Išla za 1600 €, najmenšia cena nedovozovej, nepadnutej PCX na Bazoši to vtedy bola. Preto ja pri kúpe nového ani nezakopnem o inú značku, o inú krajinu výrobcu ako Japonsko už ani náhodou.

Ceny dnešných zánovných motoriek sú samozrejme nezmysel. Kvôli 100 € úspory by som si na funglovku určite počkal aj pol rok. Hlavne ked má niečo technologicky navyše.
A to že tej Honde stúpa cena novej fakt že pomaly oproti ostatným značkám, tak to mi až hlava neberie. Však oni vedú v každej triede cenovú vojnu už dávno nie s Yamahou a EU, ale s CFmotom

Autá detto, vymenené štyria malí jazdení benzínoví japonci bez turba a s reťazou (dôvody len potreba väčšieho kufra, klímy, automatu atd ).
Nissan, Suzuki , 2 x Honda. Nikdy nič, ale že ani žiarovka.Okrem Nisanu všetci predaní drahšie ako som kúpil
Takže teraz, ked mám prvý krát v živote funglovky (skuter Honda + auto Toyota ) tak si neviem predstaviť že by som sa zrazu začal učiť názvy kontroliek a chybových hlášok ako nejakí Vagisti. Neverím, že budem niečo riešiť, kým nebudem meniť.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

17 dub 2023, 09:32

DALE píše:No tak to je presne to vyuziti, ktere planuji!
Takze ho parkujes venku bez plachty a ok? Dest atd... preziva? :)
Celorocni jezdeni to je zajimavy - jak to jde v zime? Asi bych se trochu bal..?

ABS - aha... to jsem si neuvedomil, ten starsi model ho nema jo? (nemuzu to poradne nikde ted najit..)


Jj, parkuje celoročně u lampy na dešti / mrazu bez plachty a srovnává se s tím dobře. Jednou se mi stalo, že mi zmzla voda v ovladači blinkrů, tak jsem na to chvíli dýchal a pak to povolilo, jinak nic.

Na zimu se mi přes E-bay podařilo sehnat z itálie druhou sadu nových origo disků za cca 4500kč - což není málo, ale Honda v Čechách chtěla 10k za jeden :lol: Takže na zimu tam hodím disky s Heidenau K66 M+S snowtec - za rozsolených cestách drží parádně, v dešti taky, ovšem v teple mizí před očima ... no i tak dají max dvě zimy cca 6000km a to už jsou dávno sjeté pod značky 4mm hloubky dezénu. Jediné co je naprd, že po 4 zimách se chystám na generálku minimálně výfuku, ten už mám rezavý jak liška, v létě budu muset zkontrolovat ventilové vůle, tak zase kouknu pod kapotáž a uvidím co a jak bude schnilé :roll:

Jak psal 83427 - v Praze v podstatě sníh nepotkáš - už mám i najetou trasu do práce po linkách autobusů MHD - je to tak o kiláček delší, ale je 100% jistota, že budou rozsolený za každého počasí a nějaká námraza tam fakt nehrozí. Jediné co je v Praze naprd jsou kočičí hlavy, ty kloužou jako svině kdykoliv, ale já po nich nemusím, tak jen pro případ, že bys je měl v cestě tak bacha na ně.
Lehnul jsem s tím zatím 2x, jednou jsem si nenechal dost místa (nebo myslel jsem, že projedeme oba na oranžovou, tak jsem přidávál) no a když tam skočila, tak ten předemnou do zadupnul a já mu zaplul pod dodávku :D on nastěstí nic (vylez z toho policajt), má měl "jen rozlámané" plexi - naštěstí to nechtěl řešit a jen mi popřál šťasnou cestu :mrgreen:
Druhý jsem za to vzal, že zastavím na oranžovou, byly tam vyjeté koleje, do které jsem sklouznul, když se mi bloklo přední kolo, tak jsem pustil přední brzdu, ale zadní držel, abych to ubrzdil, no jak se ukázalo i to bylo moc a přední kolo se neodbrzdilo (ty generace před ABS mají CBS = páčka zadní brzdy ovládá i přední brzdu), takže jsem si ukázkově lehnul :D než skočila zelená už jsem zase stál na značkách 8)
Ad to CBS letos jsem si dal za úkol ho zničit :D Přední řemen je trojpístek - krajní 2 pístky ovládá páčka přední brzdy, prostřední pístek ovládá páčka zadní brzdy - což je ten problém ... na dva pístky to brzdí dost blbě, takže buď budu muset sehnat třmen z jiné motorky jen s jedním okruhem a nebo nějak propojit pístky na předek se zadkem. Když jen tupě odpojím okruh zadní páčky, tak ta přední brzdí dost blbě :cry:

Ad to hrabání zadku bez možnosti dávkování ... vcelku se mi osvědčilo používat zadní brzdu (místo "spojky" jako motorce) a když to začne hrabat na zadek, tak si lehce pomoct zadní brzdou - jen já musím velmi opatrně, kvůli tomu pitomému CBS, protože si brzdím i přední kolo a je výrazně lehčí to položit :evil: to je druhý důvod, proč ho chci zrušit ...

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

05 čer 2023, 07:41

Ahoj pánové a dámy, mám na vás prosbu o radu, kterou tu jistě máte "nejradši".
Rád bych pořídil skůtr 125, mám řidičák B, jak už to tak asi bývá pro toto téma. Hlavní motivace je alternativní dopravní prostředek do rodiny, dojezd do práce (cca 25 km) a drobnější pojíždění kolem domova, když zrovna nechci žhavit dýzl nebo se zpotit na kole.

Vzhledem k tomu, že do práce to zčásti vede mimo obec, tak rychlost nad 90 km/h je základ i s mými 100 kily.
Skůtr by měl být pohodlný pro mých 190 cm, nízká spotřeba rozhodně výhodou.

Cena pro začátek 100k, uvidíme, jak se to vyvine, není to úplně důležité.
Důležitá je kvalita, spotřeba, dostupnost dílů atd. Porozhlížel jsem se, viděl jsem Hondu PCX, Peugot, Piaggio, X-Max 125, ale jako úplný lajk nevím, na co koukat.
Proto budu rád za každý postřeh.

Děkuju předem, vím, že amatéry nemá nikdo rád, ale snad se někdo rád podělí o nabité zkušenosti. Samozřejmě jsem přemýšlel i o papírech na motorku, ale jak se znám, skončil bych s něčím nad své schopnosti a nedopadlo by to dobře, proto se chci radši držet při zemi :).

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

05 čer 2023, 07:54

Tak na Hondu PCX s tvou vyskou zapomen je to male.Peugeotu bych se radsi vyhnul kvuli dostupnosti dilu.Ber radsi vodou chlazene kvuli vykonu.Nic pod 10kw bych nebral.Takze Honda Forza,SH.Yamaha X-Max.Piaggio X9.Aprilia SR,V modelech Kymco a SYM se nevyznam.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

05 čer 2023, 08:20

Mam PCX s 186 cm a je to jeste v pohode - teda pravda, ze obcas mi trochu fouka na kolinka :D
Zkus si projet Forzu, ale to uz je cca 130k ?

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

05 čer 2023, 08:21

smates píše:Tak na Hondu PCX s tvou vyskou zapomen je to male.Peugeotu bych se radsi vyhnul kvuli dostupnosti dilu.Ber radsi vodou chlazene kvuli vykonu.Nic pod 10kw bych nebral.Takze Honda Forza,SH.Yamaha X-Max.Piaggio X9.Aprilia SR,V modelech Kymco a SYM se nevyznam.


Děkuju, X9 z nějakého důvodu nemůžu nikde najít, při pohledu na stránky asi obměnili portfolio a přejmenovali modely, ve velkých skútrech už 125 kubatura není. Honda Forza a Yamaha X-max jsou cenově kolem 150k, takové ceny jsem si původně spojoval se silnějšími modely. Aprilia SR vypadá pěkně, cenově mezi 90-100k, specifikace taky, jen mě odrazuje, že značku neznám. Je to jen moje neznalost na poli skútrů?

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

05 čer 2023, 09:09

cena trochu menšia ako Forza 125,parametre podobné:

https://www.sym-motor.cz/stroje/skutry- ... 25-euro-5/

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

05 čer 2023, 10:52

[quote="inkvizition"][quote="smates"]Tak na Hondu PCX s tvou vyskou zapomen je to male.Peugeotu bych se radsi vyhnul kvuli dostupnosti dilu.Ber radsi vodou chlazene kvuli vykonu.Nic pod 10kw bych nebral.Takze Honda Forza,SH.Yamaha X-Max.Piaggio X9.Aprilia SR,V modelech Kymco a SYM se nevyznam.[/quote]

Děkuju, X9 z nějakého důvodu nemůžu nikde najít, při pohledu na stránky asi obměnili portfolio a přejmenovali modely, ve velkých skútrech už 125 kubatura není. Honda Forza a Yamaha X-max jsou cenově kolem 150k, takové ceny jsem si původně spojoval se silnějšími modely. Aprilia SR vypadá pěkně, cenově mezi 90-100k, specifikace taky, jen mě odrazuje, že značku neznám. Je to jen moje neznalost na poli skútrů?[/quote]

Ano, jen neznalost. Aprilia je italska a skutry vyrabeli uz hodne davno. Vzdy vice sportovnejsi nez Piaggio/Vespa.

Jinak pravda, ze davat cca 150 tis. za 125ccm skutr je proste ulet. Takovy skutr ma byt v rozumne cene a zaroven plnit nejake parametry. Tam se musis divat na Honda PCX, Honda SH 125i, Yamaha NMax, Aprilia SR GT 125, Piaggio Medley 125, Sym Jet 14/Jet X/ADX/, Kymco People 125
Odeslat odpověď