moto.joker píše:Ale každý kdo zkusil menší kola, ví o těch výhodách. Větší obratnost v provozu je dost znatelná.
Měl jsem Leada a ten měl 10" kola. Bylo to úplně v pohodě a žádný problém nebyl. Myslím si, že ve městě a blízkém okolí na velikosti kol až tak moc nezáleží. A 12" nejsou zas tak malý.
Vespa má také 12" a nikdo si nestěžuje. Jezdí jich mraky a majitelé jsou spokojení. A našel bych jistě i více oblíbených modelů různých výrobců.
Myslím, že se u skútrů do města ta velká kola přeceňují. Pořád se jen mele cosi o stabilitě, ale je třeba brát také v úvahu o jakých rychlostech se bavíme. Velká kola = velký skútr a to může být ve městě dost nevýhoda.
Máme zkušenost s Maxonem 12" kola a Honda SH 125 16" kola. Rozhodně větší jízdní komfort na nerovnostech ve prospěch SH. Při normálním průjezdu městem bez pozorovatelného rozdílu v obratnosti (žádné divoké messengerské kličkování). Na druhou stranu moje ADV 14"+15" mě bouchá do páteře méně než SHčko. Jsouce po několika operacích plotýnek rozdíl opravdu poznám. Aneb důležitá je nejenom velikost kol, ale celková konstrukce a odpružení. A Vespa je, stejně jako Apple, kapitola sama pro sebe. Mimo to není pravda, že si na ni nikdo nestěžuje, právě ve spojitosti s malými koly ano. Prošel jsem hodně recenzí a diskusních fór když jsme kupovali skútr pro manželku.
A velikost je relativní, podle mne je SHčko malý skútr. Velké skútry s "omezeními" ve městě jsou až ty v kategorii "maxi".
panTerek píše:Ty a tvoje stěhovací žena. Moje žena má na stěhování mě a auto...
A tak to ta moje taky. Ale ježdění na skútru ji baví, jezdí denně, a proč si komplikovat život domluvami, když to zvládne s přehledem sama. Auto má vždy až jako druhou volbu, a mě využívá až při větších objemech do kombíka