panTerek píše:Největší hloupost je panické cokoliv, ať už v autě, na kole, nebo na motorce/skútru. Kdo panicky brzdí by se to měl prvně naučit ovládat a ne aby to za něj museli řešit asistenti. Krizové brždění a vyhýbání se překážce učí každá druhá motoškola. Mít ABS jako "záložní systém" je určitě fajn, ale brdit jak hovado a spoléhat na elektroniku že to vyřeší taky není dobrá cesta.
pises jak ze skript teoretika...
nouzove/panicke brzdeni nebyva vetsinou zpusobeno tim, kdo jej musi pouzit, ale okolnostmi, ktere nejdou uplne predvidat a stanou se z niceho nic. Pak je treba okamzite reagovat. Panick brzdit muze uklne kazdy kdykoli a kdekoli, klide i student autoskoly ve sve prvni jizde.
Umet zabrzdit nekde na okruhu, kde mas jine soustredeni, neresis okolni provoz, miliony ucastniku a kde co a v realnem zivote je taky neco jineho.
A zaroven nevim, kdo by tu psal o nejakem "spolehani se na elektroniku". Jen je to sakra dobry pomocnik.
Musim rici, ze nouzove brzdeni sem musel letos udelat tak 3x. Jednou bych rekl ze nemit ABS tak bych se v tom mokru a naklonu blbe vyhybal a udrzet v ten okamzit predni a zadni brzdu, spolu se zmacklou spoojkou tak, aby se kola neblokovala a zaroven jsem brzdil na maximum mozneho a pritom ovladal stroj tak bych to asi neustal. A ne, nebylo to vlivem me chyby, me nepozornosti, ale tim, ze v protismeru "par metru predemou" na okresce zacalo predjizdet auto bo men prehledlo, vymetl sem krajnici a nejak to dal.
Ano uznavam, ze nejsem takovy borec jako ty, abych toto natrevnoal v autoskole a moto skole (ostatne ty absolvuji pravidelne taky..).
Proste nekoupit si dnes stroj se zakladni vybavou, ktera extremne zvysuje bezpecnost, kdyz to na trhu je za stejnych podminek jako stroje bez je za mne nesmysl. Ano, verim, ze ty to na truc udelas.