HANZTD: Prosím Tě, on jezdí v integrálce i na kole Není to o tom, jestli integrálka nebo jetka, ale spíš že ta helma musí sednout a není pravidlem, že dražší jsou pohodlnější. Určitě budou vychytanější, lehčí, větranější atd, ale kupovat na začátek helmu za desítku kvůli bezpečnosti a obavě o pohodlí je podle mě nesmysl. Já mám zase helmy 2 - jednu, co jsem si pořídil ještě do motoškoly za pár šupů a furt jí vozím na léto, protože do ní fouká a lehce se nasazuje (taková integrála s vlastností jetky ) a druhou šubrtku, ta mi zbyla z motorky. Obě integrály. Taky jsem si říkal, že si na město pořídím jetku, ale nikdy na to nedošlo, tak stará caberg int. plní stejnou funkci a cítím se v tom tak nějak líp.
Co je podle mě past, je ta možnost výběru a certifikací a norem atd. To je jenom iluze, která má zajistit konkurenční výhodu v dnešním světě přesyceném produkty. Co by mnozí (vč. mě) dali za to přijít do krámu, kde mají 3 bundy, z toho 2 mají fakt divnou barvu, čapnout jí a jet drandit. Každý ví, v čem se cítí bezpečně a pohodlně a to je základ, ovlivňující i věci, o kterých vědomě nepřemýšlíme. Z internetu se to nevykouká.
Nejhorší byl vždycky šok, když jsem slezl z GS, touring komplet, integrála, vysoké boty... a pak jsem vyrazil na kolo v kraťasech, dresu, polystyrenové helmě a bezprstových rukavicích, plus ty uzoučké gumy a vratká věc podemnou. Před první zatáčkou jsem málem zastavil s pocitem - jak v tomhle můžu jezdit, vždyť musí být zákonitě po mě.