forester píše:A ináč ja nie som zástanca povolovania šoférovať motocykel 125 s vodičákom B. Nehovorím že niekto s tým nemá problém ale šoférovať auto a skúter je velký rozdiel a prináša vela śpecifík ktoré nie každý dokáže zvládať.
LadaM píše:forester píše:A ináč ja nie som zástanca povolovania šoférovať motocykel 125 s vodičákom B. Nehovorím že niekto s tým nemá problém ale šoférovať auto a skúter je velký rozdiel a prináša vela śpecifík ktoré nie každý dokáže zvládať.
Souhlas. Současný stav je klasický byrokratický přístup (pozůstatek Rakuska-Uherska, dnes Brusel) - je jednodušší zkontrolovat formulář nebo kartičku, než zhodnotit něčí schopnosti, nebo např. technický stav vozidla. Domnívám se, že kdyby rozšíření B na A spočívalo jenom v praktické zkoušce (plus volitelný kurz), nemusel by paskvil se 125 s B vůbec existovat a lidi by si vpohodě udělali A, nebo nějaké omezené A na skůtry (stejně jako někde funguje B pouze s automatem). Protože všichni, co znám, co si rozšiřovali papíry, měli problém pouze s teoretickou zkouškou, případně s povinnými jízdami, pokud už stejně motocykl ovládali. To samé jsou třeba papíry B+E. Jízdy i praktická zkouška o ničem, ale dělat po 20-ti letech řízení zkoušku z teorie s rizikem komplikací v případě neúspěchu je dost stresující. Proto si taky holanďani vydupali B96 na karavany (jenom praktická zkouška bez teorie). Klasický argument, že pro zkušeného řidiče je abstraktní test z teorie brnkačka a kdo ho neudělá, neměl by vůbec vyjíždět, neberu. Lidi nebourají proto, že by neznali předpisy, ale kvůli nepozornosti, případně podcenění schopností / situace.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků