Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
06 kvě 2020, 21:22
u tak lehkejch skůtrů proč řešíte obě komplet chodidla na zem ? špičky sou v poho , osobně si myslim že to nejsou jen špičky ale aspon třetina chodidla , a navíc (zase) tak lehkej skutr nechat 1 nohu na plátu , lehounce naklonit a noha na asfaltu je komplet chodidlo ,
muj skutr ma cca 235kg nohy davam dolu obě na třetinu chodidel , a nebo právě mírnej náklon a chodidlo komplet , mám to naučený i na velký těžký motorky (jaká koliv) silnice , cest. enduro , cros , (někdy je třeba nechat nohu na brzdě) a bez sebemenšího problemu a nikdy sem se neválel
doporučuju vyzkoušet -
ten náklon stačí opravdu DECENTNÍ
10 kvě 2020, 09:43
Pise, ze chce chodit snim na ryby. Predpomladam, ze casto po polnych cestach. Tam lahko slapne do diery. Tam sa mu vyplati nejaka ta rezerva. A jak pise, sedi mu dobre nie je co riesit.
Prilba je kumst. Zalezi kolko si ochotny za nu dat. Otvorena je v teplom pocasi skvela volba. Ja osobne ale otvorenu nechcem. Vyklapacka alebo preklopka je kompromis, lebo sa vacsina znich da pouzit aj ako otvorena no v chladnom ci uprsanom pocasi ta lepsie ochrani. Preklopka je najlepsia, lenze aj najlacnejsia sa blyzi k 300€.
Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
11 kvě 2020, 20:16
Tak dakujem za vsetky rady, moc ste mi pomohli. PCX 125 ka je doma. Zatial prva jazda z predajne domov. Cca 15km a musim povedat ze som spokojny. Pre cloveka co nikdy na motorke nesedel je to nezvyk oproti biciklu a musim povedat ze po prvej jazde mam respekt a tato velkost ako prvy skuter bohato staci aby sa clovek naucil riadne jazdit. Ked som prvy krat nasadol a pohol sa tak ma ako prve napadlo ze je to strasna volnost oproti autu. Clovek vidí vsetko z inej perspektívy.
Prilbu som nakoniec zobral otvorenu s velkym plexy az pod bradu Yohe 878. Takisto po prvej jazde spokojny normalne som rozmyslal ci mam to plexy dole aky som mal dobry vyhlad. Hned som usúdil ze bude treba co najvisie predne plexy aby rozrazal odpor pri vyšších rýchlostiach.
11 kvě 2020, 21:44
Tak gratulácia, nech slúži k spokojnosti a bez porúch. Ako si to písal, tak presne tie isté pocity som mal aj ja keď som kúpil PCX a tiež som pred tým nikdy žiadnu motorku nemal
A ako si teda s tým dočiahnutím na zem čoho si sa tak obával?
11 kvě 2020, 22:16
Na pcx dociahnem uplne celými nohami. Takze kvôli bezpecnosti pre moto nováčika je to asi najlepsie ako moze byt.
Potrebujem este poradiť nejaku výbavu ale aby som to neplacal sem do vlákna ohladne kupy skutra tak dotaz položím do vlakna pcx.
Dakujem vsetkym.
14 srp 2020, 17:17
Jsem na skútru začátečník, tak mě prosím hned neukamenujte. Uvažuju o tom, že si pořídím malý skútr, ale protože jsem na skútru dřív jezdil jen kdysi v Řecku a Dánsku a nepamatuju si z těch jízd nic víc, než že ty stroje měly dvě kola a řídítka... tak jsem se rozhodl testovat skútry, než si něco koupím. Zkoušel jsem zatím piaggio medley 125 v horším stavu a NMAX 125 ve slušném stavu - k mému údivu a zklamání oba skútry zněly a jely stejně - hrozně...akcelerace a chování v zatáčkách v pohodě, neviděl jsem u nich rozdíl... ale. Asi jsem mimo, ale nečekal jsem tak strašný zvuk motoru u moderní yamahy 125 čtyřtaktu, nad 60 km/h se to nedá poslouchat. To takhle strašně zní i nový čtyřtakty u motorky 125? U piaggia jsem doufal, že je třeba zanedbaná údržba motoru, ale u yamahy, která měla najeto cca 4000, to znělo stejně. Naprosto stejnej zvuk. Takže byl by nějaký skútřík s trochu slušnějším zvukem? To už bych radši poslouchal dvoutakt... nejde mi tak o decibely, ale co za pazvuky to je...
A druhý šok - oba skútry naprosto příšerný na kostkách a špatných okreskách. Na záplatovaných okreskách člověk v rychlosti 50 km/h začne nadskakovat, zdá se, že spadne z motorky. Jako by to nemělo žádný odpružení... naivně jsem čekal něco jako gauč v obyváku, že to bude hezky houpat, měkce a pomalu, ale ono to je strašně tvrdý! Oba skútry, jiný značky, jiný stav, naprosto stejně příšerná jízda na špatný silnici. V obchodě mi řekli, že to je malejma kolama. S tím souvisí - proč teda nedělaj aspoň maxiskútry, který maj jezdit po dálnicích a dlouhý štreky s klasickýma 17? K čemu ty malý kolečka jsou, když je skútr stejně dlouhej a silnej jako velká motorka?
Ještě je tu naděje - vespa - třeba bude znít uplně jinak, mnohem líp a bude naladěnej podvozek na měkko.
14 srp 2020, 17:52
Roonin píše:Jsem na skútru začátečník, tak mě prosím hned neukamenujte. Uvažuju o tom, že si pořídím malý skútr, ale protože jsem na skútru dřív jezdil jen kdysi v Řecku a Dánsku a nepamatuju si z těch jízd nic víc, než že ty stroje měly dvě kola a řídítka... tak jsem se rozhodl testovat skútry, než si něco koupím. Zkoušel jsem zatím piaggio medley 125 v horším stavu a NMAX 125 ve slušném stavu - k mému údivu a zklamání oba skútry zněly a jely stejně - hrozně...akcelerace a chování v zatáčkách v pohodě, neviděl jsem u nich rozdíl... ale. Asi jsem mimo, ale nečekal jsem tak strašný zvuk motoru u moderní yamahy 125 čtyřtaktu, nad 60 km/h se to nedá poslouchat. To takhle strašně zní i nový čtyřtakty u motorky 125? U piaggia jsem doufal, že je třeba zanedbaná údržba motoru, ale u yamahy, která měla najeto cca 4000, to znělo stejně. Naprosto stejnej zvuk. Takže byl by nějaký skútřík s trochu slušnějším zvukem? To už bych radši poslouchal dvoutakt... nejde mi tak o decibely, ale co za pazvuky to je...
A druhý šok - oba skútry naprosto příšerný na kostkách a špatných okreskách. Na záplatovaných okreskách člověk v rychlosti 50 km/h začne nadskakovat, zdá se, že spadne z motorky. Jako by to nemělo žádný odpružení... naivně jsem čekal něco jako gauč v obyváku, že to bude hezky houpat, měkce a pomalu, ale ono to je strašně tvrdý! Oba skútry, jiný značky, jiný stav, naprosto stejně příšerná jízda na špatný silnici. V obchodě mi řekli, že to je malejma kolama. S tím souvisí - proč teda nedělaj aspoň maxiskútry, který maj jezdit po dálnicích a dlouhý štreky s klasickýma 17? K čemu ty malý kolečka jsou, když je skútr stejně dlouhej a silnej jako velká motorka?
Ještě je tu naděje - vespa - třeba bude znít uplně jinak, mnohem líp a bude naladěnej podvozek na měkko.
Za mna, kup si SYM, novy.
Ci uz Fiddle, Symphony ST, Jet 14.
Motory so vstrekovanim, kpncom roka budu vypredaje kvoli prechodu na Euro 4.
Budes mat nove nevyhrkane...
Odoslané z SM-A530F pomocou Tapatalku
14 srp 2020, 18:13
Tak co se týká velikosti kol, medley - přední pneumatika Bezdušová 100/80-16"
Zadní pneumatika Bezdušová 120/70-14"
NMAX Přední pneumatika: 110/70-13
Zadní pneumatika: 130/70-13
Necítil jsem žádný rozdíl na rozbité okresce, jako by to byl skoro tentýž skútr, co se týká pohodlí na hrbolech.
Jinak oba motory jsou kapalinou chlazené, tak třeba vzduchem chlazený by mohly znít líp?
Na sym kouknu.
Ještě drobnost, u NMAX jsem měl tendenci poposedávat dozadu, řídítka jsou strašně blízko těla, mám 185 cm.
Co je teda super, že ve vedru 30 stupňů mi bylo fajn i v bundě a helmě, jakmile jsem zastavil a sundal bundu a helmu, to bylo peklo.
15 srp 2020, 15:14
U Sym pozri GT, Joymax to su maxace 125tky. Dobre sedenie a zadne pruzenie sa da stelovat
Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
15 srp 2020, 21:11
Vespa má skvělý podvozek a kdo nepotřebuje cítit silnici a odezvu..tak kostky a díry mu prostě nevadí. Rázy jsou ale takové zvláštní, nepřímé. Přidej tak 50tis.penez a dostaneš více plechu méně výkonu,vzadu buben
ABS jen na předek, žádné asr ESP nebo jak, klasiku co nemá konkurenci. A tuning, výfuku, zvuku, se tady nepěstuje.
15 srp 2020, 22:13
josuk píše:Vespa má skvělý podvozek a kdo nepotřebuje cítit silnici a odezvu..tak kostky a díry mu prostě nevadí. Rázy jsou ale takové zvláštní, nepřímé. Přidej tak 50tis.penez a dostaneš více plechu méně výkonu,vzadu buben
ABS jen na předek, žádné asr ESP nebo jak, klasiku co nemá konkurenci. A tuning, výfuku, zvuku, se tady nepěstuje.
Myslím, že jsou lidi, co si na skútry pořizují upgrade, včetně výfuků. A na youtube pak ukazujou, jak to zní jinak. Možná se to ale týká jen dvoutaktů.
25 srp 2020, 14:16
Mám sym a dlažební kostky žadný problém. Co je horší tak zaplátované trojky. Tam musím fest stáhnout rychlost jinak bych si rozbil držku a skútr. Jen nevím v jakém pořadí.
Asi bude záležet i na váze jezdce mám 120kg a při výšce 190 cm jsem taky klouzal dopředu ač se mě líp sedělo víc vzadu. Musel jsem si nechat předělat sedlo a od té doby je s klouzáním po sedačce ámen což až tak neplatí při přejezdu silnic třetích tříd a nejen těch.
05 zář 2020, 15:58
Tak jistota náhradních dílů je u Hondy největší. Osobně bych dal přednost japonci, před italem.
05 zář 2020, 19:37
HonzaR píše:Tak jistota náhradních dílů je u Hondy největší. Osobně bych dal přednost japonci, před italem.
Poradili mi ze Epicuro ne.Ze se to sere a dily jsou drahy a blbe se shani.Honda Dylan?Nebo NES@?