Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

26 lis 2018, 06:38

forester píše:romulus: A koľko najazdíš na moto ročne ? Vieš že sa hovorí o takých čo sa chvália že nemali žiadnu nehodu ? Že lepší šoféri sú taký čo už niečo mali či už s vlatnej viny alebo viny druhého. A to preto že práve oni najlepšie vedia čo to obnáša a vedia to posúdiť a ich to posílilo a sú lepšími ako tý čo ich to len čaká.
Možno trocha pritiahnuté za vlasy ale určité racio to má.
Ano, já se také, podle této teorie, už přes 180tis km v jedné stopě těším, že až sebou jednou plesknu, budu lepším šoférem a furt nic, abych se přiznal, začínám být trochu nervózní, jestli něco nedělám špatně, takže na chlubení to rozhodně není, na rozdíl od mého strážného anděla, který se chvástá, kudy lítá :-D

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

26 lis 2018, 11:25

xPet píše:Bostav se jen nevyjádřil tak nějak jak se říká, komplexně. "Tak začni přemýšlet V SOUVISLOSTECH pokud to není problém." Ale já naštěstí mám trochu času, tak ti to mohu pomoci objasnit.
Na začátku (tedy když já si dělal papíry, né úplně na začátku, to se snad mohlo jezdit i na občanku) byla možnost pro normálního civilního smrtelníka dělat řidičák na malou motorku (do 50ccm), velkou motorku, auto, náklaďák (nad 3,5t), traktor,....
Přičemž pokud jsi udělal na auto, nebo motorku, automaticky jsi s tím dostal i oprávnění na malou motorku. A jelikož přibývalo případů, kdy vypatlanej mlaďoch si v 17ti udělal řidičák na velké moto na autoškolácké Jawě350 a pak na narozeniny dostal 8x výkonnější GSXR a hned při první příležitosti někam napálil, rozkouskovalo se velké A na ty srágory co sou teď..., takový to A1, A2. A poslední dobou, tedy ono to bylo tak okolo roku 2012 se všichni začali tvářit hrozně jakože zeleně a začaly se vymýšlet kokotiny a tak vznikl tento benevolentní přístup, že když to bude skútr do 125ccm a 11kW, může jej řídit i jouda s B-čkem, aby se nezamořovala města smogem a doprava byla plynulejší.
Rozhodně v tom nehledej nikde žádnou logiku. Vše je jen důsledkem nějakých lobby a naplňování přísloví o nažraných vlcích a kozách co zůstaly celé. A pokud jak ty říkáš nechceš být ovce tohoto státu, můžeš být ovcí jiného státu, dle vlastní volby. V každém státě ovšem budeš nějakou tou ovcí a dříve či později se budeš muset řídit tamními pravidly. Můžeš vyskakovat, že se ti to nelíbí, a že chceš třeba i aby se jezdilo vlevo, aby se věci dělaly na větší životnost než jen 2-3 roky, ....., ale to už tu všechno bylo a "pokrok" nezastavíš.

Verte,ze mi nedela problem premyslet a nechapu,proc mne urazite.Ve Vasem prispevku souhlasim s nekterymi vecmi,ale nemuzu souhlasit s nazorem,ze drive se jezdiilo snad naobcanku.Vr.1971-normalni autoskola s bobovanymi zkouskami...Proc by mel byt ridic Becka jouda?apod.Ale je to Vas nazor a nebudu psat,at premyslite-pokud to neni problem,,.Vite,kdy se tak nasim zakonodarcum povedlo rozpitvat motocykly,tak proc by se dalsi etapa nemohla tykat automobilu?Nejprve by to mohli rozdelit na automaty a manualy.Pak podle obsahu a vykonu,pak podle veku ridice.Proc by mel mladik ridit 3,5 litrovy bourak o obsahu 4 litry,na stejny ridicak jako duchodce svou svou ojetou fabku?Dale jsou i jine moznosti apod.Mel jsem 4kolku glada 500_37 KW a nej je Becko...a kdo ridil rozjetou 4kolu mi da za pravdu,ze to asi bude vetsi sila,nez ridit 125 ccm,6KW...a na tu mi Becko nestaci-neni to automat.Mohl bych psat dlouze ale tady to asi bude o tom hrachu na stenu...Hezky den

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

26 lis 2018, 11:30

Ještě začni nadávat na EU a bude vymalováno. Marleno?

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

26 lis 2018, 11:54

Tady se to rozjelo :-) Já bych se jen vrátil k tématu ABS a přidal drobnou poznámku. Při každodením zajíždění do garáží business centra do -3 patra, kde podlahu činí šedivym slizem politej beton jsem za něj celkem rád. Neříkám že by to bez něj nešlo, ale jednoznačně sem za něj rád :-) Když je venku mokro, na sjezdu do jednotlivých pater skůtr zadní brzdou nezastaví, když šáhnu na přední, zapojí se ABS. Jelikož parkování v nákupácích a podzemních garážích je pro mě v Praze obecně časté, hodí se. Ale jednoznažně nejhorší podlaha je fakt u nás u kanclu. Ten nátěr se jim povedl. Sršně chápu, rád bych jezdil jako on, ale s ohledem na věk už ho dohánět nebudu, takže sem i skůtr chtěl s ABS alespoň na předku. Zadek je spíš příjemnej bonus.

-- 26 lis 2018, 11:00 --

To romulus: no já myslím že nás v souvislosti s elektropohony a řidičáky na ně světlé zítřky teprvě čekají :-D Protože že výkon vozidla se spalovacím motorem / elektromotorem se zančně liší, byť motory mají stejný výkon. Ale jak pravil bostav, nechme to na EU :-D Jinak se na mě nezlob, působíš dojmem muže, který není úplným mladíkem, ale jestli hledáš v zákonech logiku a zdravý rozum, budeš ještě dost trpět. Není tam pro ně místo.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

26 lis 2018, 12:34

romulus píše:
xPet píše:Bostav se jen nevyjádřil tak nějak jak se říká, komplexně. "Tak začni přemýšlet V SOUVISLOSTECH pokud to není problém." Ale já naštěstí mám trochu času, tak ti to mohu pomoci objasnit.
Na začátku (tedy když já si dělal papíry, né úplně na začátku, to se snad mohlo jezdit i na občanku) byla možnost pro normálního civilního smrtelníka dělat řidičák na malou motorku (do 50ccm), velkou motorku, auto, náklaďák (nad 3,5t), traktor,....
Přičemž pokud jsi udělal na auto, nebo motorku, automaticky jsi s tím dostal i oprávnění na malou motorku. A jelikož přibývalo případů, kdy vypatlanej mlaďoch si v 17ti udělal řidičák na velké moto na autoškolácké Jawě350 a pak na narozeniny dostal 8x výkonnější GSXR a hned při první příležitosti někam napálil, rozkouskovalo se velké A na ty srágory co sou teď..., takový to A1, A2. A poslední dobou, tedy ono to bylo tak okolo roku 2012 se všichni začali tvářit hrozně jakože zeleně a začaly se vymýšlet kokotiny a tak vznikl tento benevolentní přístup, že když to bude skútr do 125ccm a 11kW, může jej řídit i jouda s B-čkem, aby se nezamořovala města smogem a doprava byla plynulejší.
Rozhodně v tom nehledej nikde žádnou logiku. Vše je jen důsledkem nějakých lobby a naplňování přísloví o nažraných vlcích a kozách co zůstaly celé. A pokud jak ty říkáš nechceš být ovce tohoto státu, můžeš být ovcí jiného státu, dle vlastní volby. V každém státě ovšem budeš nějakou tou ovcí a dříve či později se budeš muset řídit tamními pravidly. Můžeš vyskakovat, že se ti to nelíbí, a že chceš třeba i aby se jezdilo vlevo, aby se věci dělaly na větší životnost než jen 2-3 roky, ....., ale to už tu všechno bylo a "pokrok" nezastavíš.

Verte,ze mi nedela problem premyslet a nechapu,proc mne urazite.Ve Vasem prispevku souhlasim s nekterymi vecmi,ale nemuzu souhlasit s nazorem,ze drive se jezdiilo snad naobcanku.Vr.1971-normalni autoskola s bobovanymi zkouskami...Proc by mel byt ridic Becka jouda?apod.Ale je to Vas nazor a nebudu psat,at premyslite-pokud to neni problem,,.Vite,kdy se tak nasim zakonodarcum povedlo rozpitvat motocykly,tak proc by se dalsi etapa nemohla tykat automobilu?Nejprve by to mohli rozdelit na automaty a manualy.Pak podle obsahu a vykonu,pak podle veku ridice.Proc by mel mladik ridit 3,5 litrovy bourak o obsahu 4 litry,na stejny ridicak jako duchodce svou svou ojetou fabku?Dale jsou i jine moznosti apod.Mel jsem 4kolku glada 500_37 KW a nej je Becko...a kdo ridil rozjetou 4kolu mi da za pravdu,ze to asi bude vetsi sila,nez ridit 125 ccm,6KW...a na tu mi Becko nestaci-neni to automat.Mohl bych psat dlouze ale tady to asi bude o tom hrachu na stenu...Hezky den


Romulus, já nikoho neurážím. Možná jsem malinko popíchnul Bostava, že jsem naznačil, že se mohl k tobě zachovat trochu lépe. Já nemám názor, že v roce 1971 se nedělala autoškola, bavím se o začátku motorismu..., řekněme někde okolo roku 1924 +/-, když to teda má být chápáno takto. Ten řidič co má B je jouda z toho pohledu, že nikdy v životě neseděl na motorce, kolikrát ani na kole ne. A že takových je většina. A není to žádný můj názor, to je prostě holá skutečnost, alespoň v ČR. Autoškola na AT a manuál už je rozdělená, zapisuje se to už i do ŘP.
Psát můžeš dlouze..., ale jak říkáš, je to jako hrách na stěnu. Tohle je forum a ne sněmovna, nebo nějaká jiná instituce pro podávání návrhů zákonů ke schvalování (ikdyž šašci se najdou i zde).

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

26 lis 2018, 12:42

mirsil píše:, jestli něco nedělám špatně, takže na chlubení to rozhodně není, na rozdíl od mého strážného anděla, který se chvástá, kudy lítá :-D


Ty nemusíš robiť niečo "špatne" k tomu stačí velmi málo a andelov nad sebou môžeš mať plné nebo. Buď ti nedá niekto prednosť a ty to už nedokážeš ustáť alebo sa z ničoho nič objavý jama na ceste. Tak v mojom prípade to bol zvlnený asfalt pred kanálom, ktorý mi nadvihol predné koleso a ako som mal zatočené do prava tak som dosstal šmyk a predné koleso mi ušlo a už som to neustál.Bol vtedy február 13c a slnko ma vytiahlo von. Akožto neskúsený šofér na motocykli som si neuvedomil že aj keď je krásne slnečno že predsa tá pneumatika je tvrdá a asfalt studený a tie adhézne podmienku sú úplne iné ako v lete. Od vtedy ubehlo už 8rokov a ja som najazdil nejakých 140 000km ale mám to stále pred očami a vždy si na to spomeniem keď sa zjavý na ceste nepredvídaný výmol alebo jama.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

26 lis 2018, 17:00

forester píše:Ja vidím, 3x značku zákaz vjazdu všetkých vozidiel,ale iba čiernobielo :D

Ony ty fotky opravdu nejsou vidět nebo jen legrace? :D

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

26 lis 2018, 17:46

Tak už sa to zmenilo na text 3x Obrázek.Ako sa vkladajú do prílohy fotky je vo FAQ vysvetlené ale podstatné je aby neboli moc veľké deálna velikosť je 800x600.Keď máš aplikáciu Tapatalk tak tam to zobere aj velikosť takú akú máš s mobilu ale zase sa ťa vo finále opýta na volbu velikosti. Musíš dať strednú lebo ináč to bude osekané.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

26 lis 2018, 17:59

Tak jsem ty fotky zmenšil, tak snad budou vidět. :wink: strana 315

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

26 lis 2018, 18:12

Na Nmaxu lepší. Ale zkus Forzu :-)

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

26 lis 2018, 21:31

stm01 píše:Tak jsem ty fotky zmenšil, tak snad budou vidět. :wink: strana 315


Kde nic tu nic.Nepodarilo sa :)

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

27 lis 2018, 05:02

To není možné, vždyť je tam vidím. :?:

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

27 lis 2018, 06:30

Bohužel v Chrome, Edge ani v Tapatalku ne.


Screen Shot 11-27-18 at 05.12 AM.JPG

Screen Shot 11-27-18 at 05.15 AM.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

27 lis 2018, 07:47

Ako píše a screenuje mirsil, na Windows 10 Chrome máš tie spomínané zákazkové značky namiesto obrázkov a v Safari na IOS mobile iPhone je iba text 3x Obrázek a nikde sa fotky nezobrazujú. Takže makať kámo to nie je vysoká škola :D

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

27 lis 2018, 18:04

Obrázky nejsou, jen by mě zajímalo, zda to, "že je tam vidíš" není pouze ten fakt, že je vidíš jen při psaní příspěvku, kdy vkládáš přílohu. Pak je možné, že na obrazovce fotky vidíš. Ale po odeslání příspěvku na server a jeho zobrazení není prohlížeč schopen je ukázat - špatný formát, velikost, kódování. Napiš, jaký prohlížeč, systém používáš, případně formát fotografií, jejich velikost (pixely), prostě cokoliv, z čeho by bylo možno "uhádnout", proč ti to dělá. Přirovnal bych to k formátu videa, kdy soubor v avi "není" avi, přehrávač tvrdí, že je to neplatný formát. Důvodem je "pouze" jiné formátování a kódování. Drobnost, ale pokud tvůj přehrávač nemá instalovány správné kodeky, tak prostě hlásí "neplatný formát". 8)
Odeslat odpověď