od xPet » 25 lis 2018, 23:26
Bostav se jen nevyjádřil tak nějak jak se říká, komplexně. "Tak začni přemýšlet V SOUVISLOSTECH pokud to není problém." Ale já naštěstí mám trochu času, tak ti to mohu pomoci objasnit.
Na začátku (tedy když já si dělal papíry, né úplně na začátku, to se snad mohlo jezdit i na občanku) byla možnost pro normálního civilního smrtelníka dělat řidičák na malou motorku (do 50ccm), velkou motorku, auto, náklaďák (nad 3,5t), traktor,....
Přičemž pokud jsi udělal na auto, nebo motorku, automaticky jsi s tím dostal i oprávnění na malou motorku. A jelikož přibývalo případů, kdy vypatlanej mlaďoch si v 17ti udělal řidičák na velké moto na autoškolácké Jawě350 a pak na narozeniny dostal 8x výkonnější GSXR a hned při první příležitosti někam napálil, rozkouskovalo se velké A na ty srágory co sou teď..., takový to A1, A2. A poslední dobou, tedy ono to bylo tak okolo roku 2012 se všichni začali tvářit hrozně jakože zeleně a začaly se vymýšlet kokotiny a tak vznikl tento benevolentní přístup, že když to bude skútr do 125ccm a 11kW, může jej řídit i jouda s B-čkem, aby se nezamořovala města smogem a doprava byla plynulejší.
Rozhodně v tom nehledej nikde žádnou logiku. Vše je jen důsledkem nějakých lobby a naplňování přísloví o nažraných vlcích a kozách co zůstaly celé. A pokud jak ty říkáš nechceš být ovce tohoto státu, můžeš být ovcí jiného státu, dle vlastní volby. V každém státě ovšem budeš nějakou tou ovcí a dříve či později se budeš muset řídit tamními pravidly. Můžeš vyskakovat, že se ti to nelíbí, a že chceš třeba i aby se jezdilo vlevo, aby se věci dělaly na větší životnost než jen 2-3 roky, ....., ale to už tu všechno bylo a "pokrok" nezastavíš.
Spotřeba: