Záruka začíná běžet ve chvíli, kdy je výrobek prodán koncovým prodejcem zákazníkovi. To, že někde leží půl roku ve skladu nebo v překladišti, nemá na záruku vliv. Koncový prodejce tím, že zboží zakoupí a následně prodá zákazníkovi, na sebe bere zodpovědnost kolem záruky. Takže když ti prodá stroj vyrobený v roce 2018 až v roce 2019, záruka začne platit až ve chvíli prodeje, t.j. v roce 2019 + délka záruky, která platí v zemi prodeje. Když je následně stroj opět přeprodán zákazníkem dál a pak dalším opět dál, záruka stále běží, ale stále jen po tu dobu, co platila u prvního zákazníka. Samozřejmě platí, že prodejce, případně výrobce, zodpovídá za vady vzniklé ve výrobě, při přepravě, vadou materiálu atd., ale jen pokud nebyl proveden zásah do výrobku, který záruku porušuje nebo nebyly dodrženy podmínky pro uplatnění záruky - pravidelné prohlídky předepsané výrobcem v době záruky, používání výrobku v rozporu s pokyny výrobce. Pokud si to budeš servisovat sám, záruka padá a prodejce nebo výrobce plnění záruky odmítne, protože jsi nedodržel podmínky, za kterých oni musí povinnosti vyplývající ze záruky, plnit. Asi tak nějak.
Edit: Pokud tedy s.r.o. koupila PCX pro další prodej (Honda - výrobce -> s.r.o. - prodejce -> kamarád - zákazník), tak platí záruka 2 roky od chvíle prodeje u s.r.o. kamarádovi. Pokud by s.r.o. byl "zákazník" (bráno jako běžný kupující), záruka platí od chvíle, kdy s.r.o. zakoupila PCX u Hondy. Délka záruky může být i delší, než 2 roky, to ale věcí prodejce -akce, doprodeje, zavádění nového modelu, limitované edice apod. Jinak ale platí taková, jakou stanovuje zákon v té které zemi.