zdravím,
samozřejmě sem píšu proto, abych dostal jednoznačnou odpověď, který skútr 125ccm je ten nejlepší na světě a proč nekupovat jiné...
Sepíšu to, jak jsem postupně získával informace v uplynulém týdnu. Kdyžtak mě opravte, jak moc jsem se vzdálil od té svaté pravdy
No, kdo to nechce číst, ať nečte
Takže potřebuji něco na každodenní ježdění do práce: cca 25km tam a 25km zpět (z vesnice po okreskách do č.budějc a zpět). Neplánuju jezdit v mrazu, ale rád bych, aby skútr měl vymyšlené krytí nohou, ať na mě nefouká. A zdá se mi to i bezpečnější. Mám téměř 190cm a tipnul bych tak 90-95kg. Jezdil bych z 95% sám. 5% s manželkou do cukrárny a zpět, když na uherský rok budeme mít hlídání. Pokud bude pršet, jel bych do práce autem. Předesílám, že na motorku papíry nemám (mám B). Moje poslední zkušenost s motorkou byla v náctinách na tovární jawě 90 s poctivým 5 kvaltem, kdy docházelo k tavení žhavících svíček za všeobecného "veselí" seniorů v ulici. Plánuji, že pokud mě ježdění chytne, udělám papíry na moto a "devadesátku" zrenovuju do veteránského stavu... Ale teď není čas.
Ke skútrům:
Tak jsem navštívil bazarové stránky (motoholub v budějovicích) a za 20-25 tisíc tam nabízí jeté scarabeo 125 (
https://holubmoto.tipmoto.com/motorky/a ... -akce.html). Moc se mi to nezdálo a po přečtení pár příspěvků na netu odradilo (moto bez záruky, s italskýma papírama, naleštěnej prd o kterým vlastně nevím nic, 25 papírů hozených větru vstříc).
Zkusmo jsem ještě zastavil u JKscooters cestou do práce a okukoval ojeté Kymco za krásných 21 tisíc, 5 let staré, italské jméno i příjmení
https://jkscooters.tipmoto.com/motorky/ ... jitel.htmlAle jak jsem psal, patálie na úřadech, zajíc v pytli, sám podle zvuku motoru poznám v prodejně kulové a reference prodejce, který kupuje bourané moto po celé čr a platí na ruku... Takže ojetý skútr ne.
Proběhla doma porada, že skútr bude novej a stát víc =) Manželka kývala, že stejně kdysi chtěla jezdit na skútru.
Pak jsem se byl podívat v Č. Budějovicích v Hondě u Bartyzala na SH 125 a PCX. Překvapilo mne, že PCX vychází levněji. Jedná se o nový model 18/19 s cenou cca 74 tisíc. PCX se mi líbilo víc, motor se mi zdál podle tabulek stejný jako na SH. Jen mám trochu obavu, že 16palcový kola by byly lepší (PCX má 14).
Prodejce mne ujistil, že i silnější skútry běžně používají menší kola a nikoliv 16 a že to není úplně zásadní.
Pak jsem vylezl z krámu a vedle byl showroom yamahy. Tak jsem vlezl i tam. Nmax 125 mi na první pohled připadal stejný jako PCX. Zeptal jsem se tedy prodavače a povídá mi: "to máte vlastně stejný jako PCX, tam není rozdíl". Takže jsem se vlastně nedozvěděl proč koupit Nmax a ne PCX a obráceně.
No a celé to zamíchalo pár internetových fór kde se vychvaluje Sym nebo Kymco. Kymco se mi líbí Agility 125. Sym jsem podle obrázku vytipoval na ST 125. Vtip je v tom, že jsem nabyl pocitu, že ani jeden z obou jmenovaných tchajvanců si nedrží cenu narozdíl od japonců = není tolik kvalitní.
Jsem téměř rozhodnutý pro Yamahu nebo Hondu 125 v ceně +-75 tisíc. Nicméně bych rád na závěr položil pár dotazů:
- samozřejmě chci aby skútr měl nějaký (lepší než průměrný) výkon, vím že je to jen 125 a nepotřebuju ladit výfuk abych dostal koně navíc, ale když pojedu do kopce, ať nejedu 40 km/h, pokud to bude mít charakterní zvuk, tah atd. jedině plus
- spotřeba max 3l, míň líp, ale nehoním se za deckama
- jak je to s krádežema? mám mít důvod navíc když koupím yamahu, že to někdo ukradne, než když koupím symáka? dá se to nějak zabezpečit proti krádeži? parkovat budu v garáži, v práci to mám za plotem nebo na stavbě, kde si to pohlídám
- jak vycházejí cenově různé doplňky na skútra podle výrobce? cena je stejná nebo u Kymca poloviční oproti Hondě atd?
- co se týče možnosti dovybavit si skútr, je pestřejší na bídka u Hondy nebo třebas u Sym?
- cenu servisu jsem tak nějak pochopil, že je plus mínus stejná, dost záleží na samotném mechanikovi
- když budu chtít přilepšit výkon, bastlí se lépe na Hondě/Yamaze/Kymco?
- neměl jsem možnost v reálu vidět 125 skutr od Gilery, co nabízí oproti hondě/yamaze?
- z nabídky jsem vyloučil Aprilia Scarabeo 125ie (nasel jsem cenu 87 tisíc a to nevím jestli ještě aktuální)
- z nabídky jsem vyloučil i Piaggio Liberty 125 3V (víceméně proto, že o 5 tisíc víc se dá koupit japonec např. Nmax)
Vím, že toho je hodně, ale líná huba holý neštěstí