Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
31 bře 2017, 07:30
Tak o tom není pochyb, že dotyčný udělal několik zásadních chyb, na což už i zřejmě přišel. Bohužel doplatil na svou důvěřivost, měl smůlu, že natrefil zrovna na podvodníky. Ono celá ta transakce byla od prvopočátku zpackaná.
31 bře 2017, 14:58
petr311 píše:Tak já to třeba četl celé a přijde mi to jako poučné pro ostatní, aby neudělali stejnou chybu
.
Díky. Přesně tak jsem to myslel. Nepíšu to kvůli svý grafomanii, ale protože jsou tu lidi, kteří ještě vozidlo nepřeváděli a někteří možná i umí číst:)
-- 31 bře 2017, 15:07 --
Transakce zas tak zpackaná není, od majitelky mi přišly dnes doklady a peníze na novou evidenčku, kterou jsem absolvoval a doklady poslal zpět. V pondělí má být převod hotový. Nemám dojem, že bych narazil na podvodníky, jen na ženskou, která na to prostě hodila bobek. A raděj lhala, než aby přiznala, že to hodila za hlavu.
31 bře 2017, 15:49
Na toto téma už je na motorkáři.cz i jinde tolik založených témat. Většinou jde o lidi, co dostanou peníze a pak na svoje povinnosti prdi. A že takových je...
Dle nových předpisů jsem přepisoval celkem 6 vozidel (bráno prodej i nákup a jedno i dvoustopa) a zásadně přepis vždy při prodeji, rovnou.
Nejde to v čase úřední doby na dopravním? To je smůla, někomu jinému to jistě půjde... Skutečný zájemce si příslušný čas udělá, tak jako si ho musím udělat já při nákupu i prodeji. Jediný spolehlivý způsob jak se vyvarovat problémů, a to často nemalych.
31 bře 2017, 18:03
Přesně: převod udělají prodávají a kupující společně v jednom dni. Jinak je to anabáze.
31 bře 2017, 23:37
V tomhle případě to dost dobře nejde, když každý je z opačného konce Čech. Nicméně i já, jako kupující, jsem si měl hned před začátkem vyhledat naprosto všechny informace o lhůtách, potřebných dokladech, co může a nemůže být v kopii a vše hned okamžitě napsat, nebo zatelefonovat. Ale i ty informace na netu jsou kolikrát dost zavádějící. Jednou může být evidenčka v kopii, jednou ne, někde napíšou, že je nutné mít před převodem prodávajícího od kupujícího jen evidenčku a pojištění a převod musí být nejdéle deset dní od smlouvy, ale o čtrnáctidenní lhůtě od evidenční kontroly nepíšou nic. Někdy napíšou, že je nutný i řidičák kupujícího, někdy jen doklad totožnosti. A vůbec je dost binec v tom, co má být v originále, a co v stačí v kopii. Někde píšou, že plná moc, v případě, že převod obstarává sám prodávající, nemusí být ověřená. Někde zase, že ano a musí to v každém případě být. Takže jediné, včem se úřady shodnou je originál velkého techničáku a originál malý techničák. A asi je nejlepší přímo zavolat na úřad, kde dojde k převodu a domluvit se s nimi, co opravdu vyžadují.
Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Díky Kyblos.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 03 dub 2017, 09:30, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
31 bře 2017, 23:55
Bohužel, opakuji, je jen jeden spolehlivý recept
Přepsat na místě. Vše ostatní vystavuje riziku jak kupce tak prodávajícího. Vždy je riziko úmrtí, nemoci, nespolehlivosti, neznalosti (no já myslel že... Já nevěděl že...)
01 dub 2017, 00:04
Máš pravdu. Uznávám, že pokud to jenom trochu jde, vzít si dovolenou, vše domluvit, odjet do příslušného města a udělat převod tam. Nicméně evidenční kontrolu musíš stejně udělat před tím ve svém městě.
01 dub 2017, 05:00
Vím, že mám pravdu, a je dobře, že to ve vlastním zájmu uznavas
Drobná korekce: evidencku můžeš udělat kdekoli. V tomto případě nejlépe někde poblíž dopravního úřadu přímo před provedením přepisu...
02 dub 2017, 13:17
Tak to jsem taky nevěděl, díky za info. Jo, člověk se furt učí:)
04 dub 2017, 13:55
Ahoj Forzáci, tak zvažuji, že bych si také koupil Forzu proč jste si vybrali právě Forzu ??- osobně je to také můj favorit, ale jsou zde i další adepti k úvaze. Porovnávali jste ji s něčím jiným např Kawasaki j125 osobně si myslím, že po stránce vzhledu vypadá nejlíp, ale prý je to v podstatě Kymco ve spolupráci s Kawasaki a je o 20kg těžší což u 125 už je dost v DE se dá sehnat za dobré peníze, dál co říkáte třeba na Yamahu X-Max. 125 takovej nejrozšířenější skutr?? dál např Suzuki Burgman (malej výkon 9,6 kW, co třeba Kymco Downtovn 125i. atd
Když jste sháněli Forzu porovnávali jste s něčím z výše uvedených modelů a proč právě vyhrála Forza.
Osobně se mi nejvíc zamlouvá také Forza přijde mi taková nejvyváženější lehká, vykoná, dynamická, vzhled taky dobrý.
Jinak vlákno 66 stranek jsem přečetl, ale spíš tak řešíte držáky na tel. servis a tak, ale nějaké porovnání tam není.
Dík za odpovědi
Naposledy upravil
KYBLOS dne 04 dub 2017, 19:40, celkově upraveno 1
Důvod: Z důvodu porovnávání několika skútrů 125 ccm před koupí, přesunuto do obecného tématu - Výběr 125ccm skútru.
04 dub 2017, 14:27
ziter: u mě to bylo vcelku jednoznačný, suzuki burgmann se mi nelíbí po stránce vzhledu, kawasaki a kymco jsem nechtěl, protože mají téměř totožnou techniku od kymca ( předtím jsem měl kymco a moc kladných poznatků nemám), takže jsem se rozhodoval mezi Forzou a Xmaxem, mel jsem moznost obě chvíli projet, ale na forze se mi líp sedělo, prijde mi vic komfortnější a pak rozhodovali drobnosti jak LED vs. Žárovky atd.
04 dub 2017, 14:35
Srovnávací test Forza vs. X-Max je na youtube a výsledek celkem jednoznačný.
Minulou generaci Kymco Downtown jsem vlastnil a rozhodně ho nechci kritizovat. Ovšem z porovnání s Forzou vychází jako těžší, malinko těžkopádnější ve městě, ne tak agilní ve vyšších rychlostech a s mírně vyšší spotřebou. U Hondy taky ušetříš za pravidelnou výměnu filtru oleje a celkově mi servisní úkony a intervaly přijdou výhodnější. Nová generace Downtowna je o kus dál, ale některé mouchy přetrvávají, např. více možností uložení nohou na nášlapech, cena je taky dosti sebevědomá.
Kawa J 125 je lehce modifikovaná verze starého Downtowna, údajně má lépe odladěné odpružení, ale sám jsem to neměl možnost porovnat. A to je také další plus, které bych dal Forze - na nerovnostech mi přijde stabilnější a celkově pevnější a odolnější než Down, o X-Maxu nemluvě, protože toho řada lidí hodnotila jako nadmíru tvrdý... ale zase jistý v zatáčkách. Vždy je to něco za něco. Forzu beru jako velmi vyvážený kompromis.
U Hondy mne baví moderní technologie, zejména startování, nízká spotřeba a s tím spojený značný dojezd na nádrž nebo skutečně funkční LED čelní reflektor, se kterým mám z nočních jízd velmi dobrou zkušenost.
05 dub 2017, 07:46
Gandalf, Luky Forza, pánové dík taky to tak vidím ta Forza mi přijde taková nejvyváženější po všech stránkách sice mě ještě zajímají další poznatky uživatelů Forz.
Dál bych chtěl poděkovat velice aktivnímu adminu KYBLOS , který přesunul můj příspěvek do jiné kategorie, ještě tak neštastně jako poslední na konec stránky Příspěvek se týkal Forzy a jejich uživatelu kde by se konkrétně k tomu vyjadřovali, NEJEDNALO SE O ŽÁDNÉ OBECNÉ TÉMA, ale konkrétně Forzy takto si toho už ani nikdo jiný nevšimne
Myslím si, že zde na foru by bylo dobré věnovat větší pozornost jiným aktivitám než přesouvání KONKRÉTNÍCH příspěvků. Např. v kategorii Výběr skútru 125 - obecná téma
po přečtení několika stran je tam práce dost
Jestli je to možné vraťte původní příspěvek do kategorie Honda Forza 125. Děkuji
05 dub 2017, 08:24
Zdar, sice nejsem forzak, nicméně pochybuji, že ti poskytne forzak relevantní objektivní srovnání všech těchto strojů...
Podstatná věc, na kterou bych se zaměřil, je například forma naslapu a velikost prostoru na nohy. Tady najdeš opravdu značné rozdíly.
Jinak burgman je jistě o něco slabší, ale má nejlépe vyřešené úložné prostory, nejvíc místa na nohy a troufnu si říct že ochranou proti počasí bezkonkurenční a přitom je skvěle kompaktní. Je to taková samostatná třída, která ani nevím jestli má přímého konkurenta
Já bych ho osobně ve 125ccm asi nechtěl, ale ve dvoukile by mi vůbec nevadil, kdyby manželka měla Áčko
05 dub 2017, 18:55
ziter:
Ahoj. Nebudu ti to přesouvat zpět. Skútr ještě nemáš, ale do budoucna si jej pořídit chceš, takže tvá otázka patří do sekce Rady před nákupem skútru. Ve svém prvním příspěvku se ptáš na srovnání s Kawasaki j125, Yamaha X-Max 125, Suzuki Burgman 125 a Kymco Downtovn 125. Přesně tyto otázky patří do tématu Výběr 125ccm skútru - obecné téma.
Téma Honda Forza 125, je určeno výhradně skútru Honda Forza 125. Kdyby se tam tahle srovnání několika skútrů řešilo, tak se zbytečně téma prodlužuje a míchá s vědomostmi o dalších skútrech, které mají také svoje témata. Stačí si tedy tato témata pročíst, abys o těch skútrech zjistil nějaké informace. Pokud chceš srovnání proč Honda Forza 125 a ne Kawasaki j125, Yamaha X-Max 125, Suzuki Burgman 125, či Kymco Downtovn 125, polož takový dotaz do tématu Výběr 125ccm skútru - obecné téma, protože právě k tomu je určené. Kyblos