Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
22 led 2017, 22:37
Ani profesionál v kontrolovaných, bezpečných podmínkách, kdy je plně připraven a nerušen, není schopen za snížené adheze, tj. na mokru atd., zastavit rychleji bez abs. To už je mýtus, který platil nějaké roky zpět, kdy abs nebylo ještě tak vychytané jako dnes, a skutečně brzdnou dráhu prodlužovalo.
Připočteme-li k tomu, že obvykle nejsme profesionálové, nejsme (nikdo není) schopni se 100 procent času 100procentně soustředit, na silnici se děje spousta nepředpokládaných věcí, navíc se může povrch nečekaně proměnit (např. asfaltoví hadi, píseček, co není z dálky vidět atd. atd.), ABS je JEDNOZNAČNĚ výhoda.
Jediný, kdo dokáže zatím zabrzdit rychleji (v řádu milisekund) je velmi zdatný jezdec, a to ještě v ideálních, řekněme laboratorních, podmínkách, které rozhodně nepřevládají v běžném provozu a je-li horší počasí/povrch/v noci, nejsou vůbec.
A i tady už je to skoro fifty fifty a je otázka krátkého času, kdy ani tohle nebude platit.
Nesmíte sledovat/číst testy staré deset let, či s motorkami, jejichž abs bylo vyvinuto před mnoha lety...
23 led 2017, 00:10
Tak to jsem asi dítě štěstěny. Mé "kondiční" jízdy sestavaly jen z testovacich jízd u prodejců. Nalakalo mě skutry-levne kde inzerovali půjčení Liberty zdarma. Dostal jsem pár rad a doporučení, dokonce i nabídku doprovodu na jiném skútru (tu jsem odmítl vzhledem k jednoduchosti ovládání) a jel po vesničkach. Zkusil pár zastavení, odbočení, objizdeni atd. a vrátil. Takto jsem pak zkusil dalších 5 skútrů než jsem si vybral a pak už jsem se toho nebál a 50km cestu z Valmezu do Olomouce dojel úplně v klidu. Prostě se řídím tím, že jedu opatrně, nevěřím ani těm na vedlejší a držím si odstup na brzdění i viditelnost. Mám najeto 1000km i trochu po dálnici a reakce zatím ok. Proti mému drivejsimu ježdění na kole se to až tak neliší, jen to je rychlejší. Točení plynem zvládne i pavián a asi je jasné, že se na všechno musí pomalu zvykat.
23 led 2017, 07:20
Ani jsem netušil že jízda na osmince je taková adrenalinová zábava. Prostě ten brutální výkon nezvládne každý...
23 led 2017, 08:16
Mě přijde, že kdo zvládl jízdu na kole a nemá v ruce Parkinsna, tak to zvládnout musí. Předpisy a nástrahy provozu snad umí, kdyz ziskal řidičák. A jestli bude jezdit úměrné svým schopnostem a aktuálním podmínkám je spíš na inteligenci daného jedince. Nebo musí do autoškoly, aby se naučil, že mokro a listí může klouzat a že motorka nemá drformačni zónu?
23 led 2017, 10:09
Po mnoha letech motocyklové abstinence jsem sedl na půllitrový skůtr a neměl jsem problém ho zvládnout. Brutálního výkonu celých 11 koní bych se proto nebál. Pro bezpečnou a pohodlnou jízdu větší výkon neškodí. Pokud se někdo bojí jestli zvládne 125 skútřík neměl by možná na motorku raději vůbec sedat.
23 led 2017, 10:27
zdeny65 píše:..No a k tomu ABS.Je to totiž povinné dle norem.Ale,když se amatér domnívá,jak mu to pomůže,tak to je bohužel zcestné..
pozn. k ABS: není to vůbec zcestné. Mě jako amatérovi ABS strašně pomáhá v tom, že vím, že můžu na srovnaném skútru za obě brzdy naplno vzít, kdykoli, na jakémkoli povrchu. A i když mi ABS zafunguje tak 3x ročně vzadu a 1x vpředu (v podzemní garáži), ten pocit sucha a bezpečí je nezaplacení.
23 led 2017, 10:57
Ještě jedna věc, kterou si, soudě dle některých občasných příspěvků, každý není s to uvědomit...
Když jedeš stovkou a vletí ti do cesty srny (nebo cokoli jiného...) a je mokro a chladno, je skutečně ÚPLNĚ JEDNO, jaký máš výkon motoru.
Záleží na rychlosti, reakci, schopnostech jezdce, gumách a účinku brzd, a přesně tady to může abs zachránit, protože můžeš vzít za brzdy okamžitě a " na krev". Řeč je skutečně o moderních strojích, nikoli o abs, co se montovalo před 15-20 lety (i když i to může samozřejmě pomoct).
Nemluvím teoreticky, nýbrž z každodenní a celoroční praxe, za všech myslitelných podmínek...
23 led 2017, 12:46
ABS je dobrá záležitost do mokra (vyzkoušel jsem si to na dni BMW, kde kropili dráhu a zkoušíš tam krizový brždění ze stovky i víc - podle toho na co se cítíš). Ale ruku na srdce - jaký má kdo poměr jízdy na suchu a na mokru - myslím že většina jezdí když je sucho a když je mokro, tak je třeba vzít rozum do hrsti a nejezdit jak bezmozek.....
Na suchu je ti k ničemu (zastánci ABS nechť prominou), navíc při ztrátě adhese (což je při krizovým brždění dost často) a na nerovnostech může udělat slavné ABS pěknou rotyku. Prostě když za to (na suchu) vezmeš, tak zabrzdíš dřív když na asfaltu maluješ gumou nepřerušovanou stopu než když tam zanecháváš jen "odvalky" od přerušovanýho brždění.
Nenutím nikomu tento názor ale když si někdo zajedete třeba do motoškoly Pepy Sršně, tak vám poví to samé a třeba i to, že když to jde, tak si ho (ABS) vypíná -viz jeho některé příspěvky v Autosalonu. A to už je Pepa nějakej jezdec a ví o čem mluví.....
23 led 2017, 13:48
no jo, ale Pepa si akorát stěžuje, že ABS neumí po předním kole..
Všem běžným amatérům ABS zkracuje brzdnou dráhu.
No a na nerovnostech - není to myslím, tak jako u auta, že přestane brzdit celé auto, přecejen páčky jsou dvě a v ruce je větší cit než v noze. Stále má každý možnost brzdit na samé hraně adheze a odvalování, teprve když to přežene páčka udělá trrrrrrr a stroj nejde hned za předním kolem na zem ... ale až o sekundu později (při náklonu)
23 led 2017, 16:11
A jejda,to jsem zase něco napsal
Na vysvětlenou.Myslel jsem to tak,že je potřeba nejdřív se naučit ovládat stroj,bez takových vynálezů.A to proto,že si začátečník myslí,že to za něj udělá všechno a pak ,když už se dostane na hranu možností,tak mu nic nepomůže.
23 led 2017, 16:58
Jo, Pepa Sršen je známý svým odporem k abs
Akorát, že při posledním "klání" s Mírou Lisým (přívrženec abs a taky profík) - moto s abs versus bez abs - na mokru už trvale prohrával ačkoli na suchu byl ještě pořád o pár milisekund rychlejší. A to je Pepa fakt jeden z nejlepších jezdců u nás, aspoň co se univerzálnosti týče, a bavíme se o "laboratorních" podmínkách, kde je vše ťu ťu ňu ňu... Vezměme rovněž v potaz, že tento testík se odehrál před několika lety (nevím kolika), a vývoj abs na motocyklech jde dál.
Já mám na skútru abs a na suchu v rychlosti jsem ještě nebyl s to předek zablokovat.
Na motorce abs nemám a ano, jednou při krizi, kdy jsem brzdil ze 110 km/h před autem, co mi tam nečekaně vjelo, jsem namaloval pěknou dlouhou čáru předním kolem a postavil to krásně na předek a nějak to s pomocí boží vyšlo
25 led 2017, 22:25
Jen si dovolí sdílet z jiné sekce fóra...
Chystám se koupit nový skútr a chci ho výhodně...
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=tSent from my iPhone using Tapatalk
26 led 2017, 08:50
Jak jsem se podíval na video Kymco,tak docela obstojně obšlehávají dost prvků od Yamahy.
26 led 2017, 09:18
Přesně tak, dvě kola, jedny řidítka, jedno sedlo. Všechno kopírují, šmejdi šikmooký.
26 led 2017, 10:02
A taky jen jeden motor davaji
Sent from my iPhone using Tapatalk