od Badarala » 22 led 2017, 22:37
Ani profesionál v kontrolovaných, bezpečných podmínkách, kdy je plně připraven a nerušen, není schopen za snížené adheze, tj. na mokru atd., zastavit rychleji bez abs. To už je mýtus, který platil nějaké roky zpět, kdy abs nebylo ještě tak vychytané jako dnes, a skutečně brzdnou dráhu prodlužovalo.
Připočteme-li k tomu, že obvykle nejsme profesionálové, nejsme (nikdo není) schopni se 100 procent času 100procentně soustředit, na silnici se děje spousta nepředpokládaných věcí, navíc se může povrch nečekaně proměnit (např. asfaltoví hadi, píseček, co není z dálky vidět atd. atd.), ABS je JEDNOZNAČNĚ výhoda.
Jediný, kdo dokáže zatím zabrzdit rychleji (v řádu milisekund) je velmi zdatný jezdec, a to ještě v ideálních, řekněme laboratorních, podmínkách, které rozhodně nepřevládají v běžném provozu a je-li horší počasí/povrch/v noci, nejsou vůbec.
A i tady už je to skoro fifty fifty a je otázka krátkého času, kdy ani tohle nebude platit.
Nesmíte sledovat/číst testy staré deset let, či s motorkami, jejichž abs bylo vyvinuto před mnoha lety...