ad rychlost -- já nechtěl maximálku sto+ kvůli tomu, že chci jezdit nad sto ..to jsem nikde nepsal
Ostatně nad sto můžu jezdit jen po dálnici a po ní budu jezdit jen pár km ..a na pár kilometrech si časově nepomůžu, že pojedu 105 místo 95. Já chtěl co nejvyšší maximálku kvůli rezervě. Pokud má skútr napsáno, že jen s obtížemi dosáhne sto, tak si myslím, že je nespolehlivý třeba i při 90 a další věc je to přetěžování, na které jsem ani nemyslel, ale určitě skútr přetěžovat a ničit nechci. No ale právě to je důvod, proč by měl být schopen víc než sto! Když skútr může jet třeba 110+, jak píšou o nmaxu tak by mu "denně 80-90" (dle silnice a povolené rychlosti) nemělo dělat snad žádný problém, tj. měl by takto jezdit nepřetížen a měl by schopen tuto rychlost udržet i s větrem, s nákupem nebo do mírného kopečka. Možná jsem pesimista, ale já spolehlivou rychlost, kterou mám "garantovánu" a skútr navíc neničím, odhaduji o 20 km/h níž od maximální. Neváhejte mě nicméně poučit, jak jsem říkal, nemám se skútry a motorkami zkušenosti.
..zatím mi to ale přišlo jako nedorozumění
(..jinak vždycky když jsem psal o rychlostech, měl jsem na mysli tachometrové rychlosti)
pytlak01 píše:Při ježdění pár km do zaměstnání jsem za prioritu považoval pohodlnost, spotřebu, zrychlení na křižovatce, vzhled a úložný prostor. A právě úložný prostor je pro městské ježdění (dle mého názoru) podstatný. Do Medleye s jeho 36 litry dám 2 přilby nebo nákup, rukavice, pláštěnku, ................. A když pořídím menší box, dostanu se na úložný prostor celkem 70 a více litrů.
zas aby ten úložný prostor nebyl overkill. Myslím, že je to hodně individuální. Já třeba bydlím a budu bydlet sám (tj. nenakupuji např. pro rodinu) a žeru samý děsně skladný věci typu rýže, luštěniny, mražená zelenina ..naopak vůbec nejím věci typu chleba, ovoce ap., což jsou věci, který zabírají strašně místa a nic nevydrží (rychle se sní = je třeba toho kupovat velké objemy). Když dám 30l do batohu a 30l do kufru, tak mám dohromady 60, což si myslím, že by mi mělo stačit na nákup na týden...ještě s ohledem na to, že některý věci si nechávám ve velkým (tj. doprava zdarma) dovážet z rohlik.cz
docela slyším na to, když někde opěvují stabilitu a manévrovatelnost a sleduju i hmotnost skútru. Mám totiž z jednostopých přibližovadel trochu bobky u zádele... Vzpomínám, jak jsem před 10 lety poprvé a zatím naposled seděl v autoškole na motorce a několikrát jsem dokázal s tou motorkou skoro spadnout na křižovatce, když jsem stál...trochu se to naklonilo, chvíli jsem koukal po vejrech a už jsem letěl. ...kdyby mě pokaždé nezachránil instruktor, tak jsem skončil na boku s rozflákanou motorkou a rozflákanou nohou pod motorkou.. Teď jsem snad trochu silnější, ale rozhodně to bude jedna z prvních věcí, který si vyzkouším v obchodě
..netuším, kolik je 130 kg a kolik měla ta příšerná motorka v autoškole, ale určitě je pro mě důležitý, abych ten skútr fyzicky přepral
..další věc je, aby to pevně sedělo na vozovce i v těch břečkách zimních nebo s menší námrazou. Naproti tomu třeba jak to tlumí nárazy pro mě asi až tak důležité není ..přijde mi, že v Praze a nejbližším okolí ty silnice nejsou tak strašný.
HonzaR píše:Počítej s tím, že autonavigace v obalu je akorát pro kočku. Jestli jí skutečně tolik potřebuješ, raději investuj do motonavigace, i bazarová bude sloužit líp.
jj ...počítám s tím, že si koupím motonavigaci ..ale není mi jasný, jak se to provádí s tou zásuvkou?! Prošel jsem si profily na
http://www.motorkari.cz/motorkari/?act= ... amaha+NMAX, ale bohužel to tam nikdo nemá (neznáte nějaký jiný web, kde by měli lidi účty a psali tam o svých motorkách a šlo vyfiltrovat konkrétní motorku? Nepodařilo se mi to ani vygooglit.). Pochopil jsem, že si to tam člověk musí udělat nějak sám a zapojuje se to přímo na baterku ...ale nevím, jak si to představit v praxi. Jak připevnit ty dráty ..jako izolepou?!?! A jak připevnit ten vývod, tu vlastní zásuvku? Představa nějakých invazivních zákroků typu vrtání do plastu ...mi nedělá dobře. Tohle mi fakt není jasný, jak se má přidělat podělaná zásuvka na skútr, kde není.
~~~~
edit: ad další alternativy
na ně se podívám asi až zítra, dneska už nebudu mít čas.. Čínu ale určitě nechci. Zatím jsem to z různejch přehledovejch článků bral hodně letem světem, myslím, že Kymco pro mě nic nemá, všechno je to pomalý ...nevím, co si myslet o SYM Symphony ST 125 a Piaggio Fly 125, moc se mi ale nelíbí.