Zdarvím, dlouho jsem tu nebyl, spíš vůbec.
Včera jsem si pořídil S-winga 125. Navzdory všem radám jsem ho vzal, druhého co jsem viděl. Možná to nekomu pomůže při výběru, ale vlatně jsem skočil z Pantheona 125 2T do S-winga. Pár prvních postřehů po prvních 140 km. Jezdím každý den, tím myslím každý, loni ani zatím jsem nevynechal jediný den, takže docházka do práce je 100%. Jezdím po Praze, ven ojediněle.
Pantheon mi plně vyhoval, výkon, prostor pod sedlem, posez, jen když jsem jel pro neco většího, bral jsem 46 L kufr. Spotřeba byla horší, kolem 4L.
Ale k S-wingu, výkon ,,jen" 9kW, bych asi poznal i když podle stavu skůtr stál 3/4 roku, beru to, že byl ,,ztuhlí" Moc se mi líbí zrcátka na kapotáži, jseu ještě menší než na Pantheonu, ale není to tak zlé, zvyknu si, i když po městě je potřeba i vidět za roh.
prostor pod sedlem mě velice překvapil, je výrazně větší než jsem čekal a viděl na fotkách. Pantheona 4T jsem jen viděl půl hodiny a troufnu si tvrdit, že S-wing má 2x větší.
K přístrojovce snad není potřeba nic říkat, já ji prostě chtěl. Přijemné je zobrazení průměrné spotřeby nebo ujeté vzdálenosti na 1 litr benzínu. Mě je to ale fuk, pokud se vejdu pod 4 l/100, což se ukázalo, že určitě, spotřebu neřeším.
ABS je přítomno a udělal jsem jen krátký test. Vzhledem k dlouhodobému stání bylo za páčku třeba trochu vzít, ano, použil jsem i druhý prst k uvedení kola do klidu, ABS zabralo okamžitě a fungovalo. Pád myslím nehrozil, takhle roztažené nohy jsem dlouho neměl, radši. Zadní naprosto stejně.
Baterie byla sice rok stará, ale mrtvá. Pozor na chytré nabíječky, hlásí chybu a nic nabijí. tak trochu s obavou použil startovací kabely a stroj natočil. O mé menší překvapení se postaral okamžitý start. Fakt to stálo (podle prachu) a motor byl studený. Pantheon 2T mi taky chytal na 1*. po krátkém zahřítí, jsem se šoural v uzavřeném areálu. Působyl na mě nějak tuhý, ale to už jsem věděl, že se to podá. Vzal jsem ho cca 8 km na výlet. Přiznám se, že už jsem věděl, že pojede se mnou do Prahy.
Nicméně, je doma, baterie rozum dostala z Jižních čech rozum kolem Benešova a zatím drží. Spotřeba byla ukázána 3,1l. Berte to tak, že cca 40 km jsem se ploužil 60-75 a koukal po budíkách a sledoval co se mi stane pod zadkem, když nic, zbytek cesty jsem zpocenej co by se mohlo přihodit, dojel 80-100 km/h. krom smradu horkého prachu, se nestalo nic.
jízdní dojem? Pantheon jsem bral jako super pohodlný skůtr, tady je to úplně stejné, jen bych řekl, že sedím o kousíček výš, ale dnes to změřím. Ovladatelnost mi přijde stejná, rejd má ale rozhodně větší a o dost. Chová se opravdu stabilně i při vyšších rychlostech. Pantheon mi byl kolem 90 km/h přes dilatace mostu v zatáčce trochu rozelátý, ale staří 13 let se na něm asi podepsalo. Přes dlažební kostky jsem jet jako vždy ale už s velkou zvědavostí. Hodně, ale opravdu hodně mě S-wing překvapil. Kurňa to bylo jako v Superbu 1.
Dnes proběhne nezbytná kontrola brzd, asi tam toho moc nenajdu, ale radši a pak pojedu nekam vyjet nádrž. Benzin je potřeba vyjet a natankovat čerství. To jsem vlastně udělal včera
No preventivně znova.
Je to opravdu strašný skok za starého na novější, ještě navíc, když jsem jednoho následovníka přeskočil. Uvidí co bude dál, ale zatím ze mě srší strašná radost, doporučuji.
Lada