Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
28 led 2013, 12:39
Losky > Že někdo prodává od prosince a zatím to tam visí, neznamená, že automaticky sundá cenu. Já jsem auto prodával od září a prodalo se v listopadu, všem "zájemcům" jsem natvrdo řekl, že nezlevním, že nemám důvod prodat (inzerát jsem dal, protože jsem si chtěl koupit něco nového, ale jen pokud se to staré prodá "rozumně"). Nakonec jsem si udělal regulérní servisní prohlídku (vč. svíček atd.), nachystal na zimu, nabral plnou nádrž a den na to se ozval seriozní kupec - v sobotu volal, v neděli přijel na prohlídku a auto odvezl. Díky té mé investici jsem mu vlastně dal slevu 7 000, ale ti všichni, co chtěli spekulovat o ceně, chtěli sundávat daleko více (jeden měl tu drzost říct si o 40 000, že s takovou si pro to hned jede a cash platí) - ale nejsme v Turecku na tržnici. K tomu, že neuhnu, jsem dospěl právě poté, co jsem před 2 roky prodával padesátkový skútr - z 27 000 jsem šel na 21 000 a ještě mě pak ten vykuk uháněl s báchorkama, až jsem mu ještě další litr poslal s tím, že už o něm nechci nikdy slyšet. Takže pokud někdo prodává za 45, počítej spíše s tím, že to opravdu koupíš za 45.
28 led 2013, 13:15
Jj, taky mám s tímhle zkušenosti, přijedu ihned a 30tis dolů:) Já jen, že ten inzerát dal poprvé za 45tis a teď chce 32, což není až tak malá sleva.
Ale asi budu stejně řešit nový. Teď jsem byl omrknout novou Kymco Super 8 125 a moc se mi to líbilo. Chtějí za to 50tis, prý by ještě trošku udělal něco s cenou (netuším kolik), ale bylo by to nový a bez starostí a designově se mi to moc líbí. Servis 10km od baráku, díly do dvou dnů (sklad Weiden). Ještě bych chtěl ale omrknout Benelli Caffénero 125, ta ma větší výkon, ale zase servis o dost dál a těžko říct, jak je to s díly:( a pak na Symphony SR 125.
http://motorky.bazos.cz/inzerat/2105933 ... DA-125.php
Naposledy upravil
KYBLOS dne 20 bře 2013, 22:33, celkově upraveno 1
Důvod: Citování posledního příspěvku
28 led 2013, 13:30
Zdravím všechny a rovnou musím říct, že jsem zde strávil spoustu hodin hledání informací - několika dotazům se však neubráním. Cena do 35 tis.
Hodlám si pořídit skutr 125 ccm na denní ježdění po Praze občas i s přítelkyní. Moji favorité jsou: Burgman, x-max, majesty, Yamaha maxster, piaggio X8.
Dotaz je, jestli ty maxíci nejsou prostě na tu Prahu a ježdění v zácpách moc těžcí a nebo, jestli jde jen o zvyk, nebo taky prostě moc široky?
Rozdíl ve výkonu 2 kw mezi x-max a burgman s majesty je opravdu znát?
Díky váze a mrštnosti jsem začal uvažovat právě o Yamaha Maxster o které tu nikde moc info není, ale jelikož jezdím i za deště, tak mi trochu vadí nedostatečné krytí, které mě prostě táhne k nějakému ze zmiňovaných maxíků. Ruuner jsem zavrh rovnou - nějak mě nezaujal:( Jinak prúser u maxster je taky nedostatečnej úložnej prostor.
Děkuju za názory
28 led 2013, 13:36
Beneli caffenero se mně taky líbí konečně v této velikosti vodník,je to novinka tak bych se toho nebál a na díly se zeptej prodejce klidně bych ho i otestoval objednej si nějaký spotřební díl třeba vzduchový filtr nebo kontrastní pružinu a hned uvidíš jak je na tom z náhradníma dílama to už neokecá,než jsem šel do yamahy tak jsem to tak udělal a nekecal do týdne byli doma.
28 led 2013, 14:08
Symphony SR bylo pro mě překvapením, jak dobře vypadalo. Bohužel výkon je papírově velice nízký a proto bych tvé kroky směroval spíš k Orbit II, který má stejný motor, ale je to rozpočtovka:
http://www.sym-motor.cz/stroje/skutry-1 ... it-ii-125/Cafenero je povedená variace na téma "Honda SH" akorát s lehkou dávkou itálie. Zejména v černé je to nádhera. Budíky zaujmou na první pohled a zpracováním ostudu taky neudělá. Škoda jen, že kufr v ceně nemá takový to "zádový" polstrování
Vypadalo by to ještě o kousek líp
Pokud by ti záleželo na penězích a oželíš pár stylových detailů, existuje dvojník...stejný motor, vypadá skoro stejně jen o 5.000 levnější...
http://skutry-levne.cz/skutry-a-motorky ... 5-ccm.html
28 led 2013, 14:20
Díky za tip, ten Outlook vypadá jak ten Symphony 125. Ale jak koukám, tak motor je to samé, co je v tom Benelli. Otázka je, zda ty necelé 2kw jsou tak velký rozdíl. Jinak jak říkám, nejvíc mě zaujal ten Super 8 od Kymca a pak to Caffénero. Cena bude stejná. Tohle budu muset pořešit. Ale víc se mi líbí sportovní styl, ale zase je slabší
Naposledy upravil
KYBLOS dne 20 bře 2013, 22:33, celkově upraveno 1
28 led 2013, 14:57
řekne se necelé dva kW, ale touto cestou nejde se vydat...
1. převeď si to na procenta...benelli/keeway je o 37% výkonnější (teď to zní jinak)
2. vycházej, že standard (i když draze zaplacený) je 11kW a kompromisem potom jdeme dolů. Těch 12 koní už bych považoval za výkonný stroj i když nepatří ke špičce.
28 led 2013, 15:06
jo tak necele 2kw je sice prd ale u vykonu 11kw nebo 9kw je to celkem rozdil. kdyz je to 150kw nebo 152kw tak to nepoznas ale u takto maleho vykonu to poznas.
28 led 2013, 15:18
Losky - Zkus prosím přestat pokaždé citovat příspěvky.
Na jakém skútru už jsi seděl,nebo ještě lépe jel ? Doporučuji si pár skútrů projet,než vydáš jakýkoliv další verdikt. Nový stroj je fajn,ale jen na dva roky po čas záruky,nedostatek koní by jsi ale pociťoval po celou dobu co budeš skútr provozovat. Takže bych koukal spíš po strojích kolem těch 10-11kW.....minimum kolem těch 9. Ale je dobré si to vyzkoušet,jak to jede,kdy tomu začně docházet dech atd. Stroje s 6-8 kW jsou celkem slaboši.
28 led 2013, 16:35
já vím, ale zas každý motor je originál a kolikrát slabší motor s lepším průběhem jede líp jak stroje, které mají x koní navíc a špatný průběhový graf kroutícího momentu. Jinak jezdit na tom hodlám jen silnice 2. a 3. tříd. Žádné dálnice atd;)
28 led 2013, 16:47
To ovšem neni tento případ,průběh se na skútrech velice jednoduše ladí variátorem,který by měl být naladěn do optimálních otáček které by měli zůstat co nejlépe konstantní bez výrazných propadů. Takže lze jednoduše nastavit variátor tak,aby pracoval v optimálnim pásmu nejvyšího výkonu/momentu a pak už tedy záleží jen na jeho nejvyší hodnotě.
Dálnice je na jakémkoliv seriovém 125 ccm skútru jen pro otrlé...na to tyle stroje určeny nejsou.
Fakt radim se zkusit projet na více strojích s různym výkonem,ať to můžeš porovnat. Je tady spousta lidí co si ten svuj 7kW strojek chválí jak parádně to jede.........třeba taky pro to,že to nemají s čim srovnat.
28 led 2013, 19:27
já jezdil na skútru s variátorem jen na 7kw Kymcu. takže nemám s čím srovnávat, ale bohatě mi stačilo, že to jede po okresce do stovky
28 led 2013, 19:51
6,5kW 125ccm je pro lidi, když to řeknu jednoduše, kteří by si normálně koupili 2T padesátku, ale nechtěj dolévat olej a řvát na celý kolo. Poježdění na tom bude asi podobný.
Jinak se shodneme, že čím víc koní, tím líp - to neobchčiješ ani průběhem...jde o překonávání odporů. O co tady ale jde je přidaná hodnota v podobě koníků v závislosti na ceně. A tady nejlíp vycházejí ty 12 koňový stroje. Kolikrát koupíš za polovinu toho, co bys dal za 15 kobyl. Nebo jinak...najdi nejlevnější 15k scooter
28 led 2013, 19:57
A pak ještě platí i jedno staré pořekadlo : Objem ničím nenahradíš
28 led 2013, 22:41
já si myslím, že i kdybych koupil tříkilo, že to časem bude málo. Je to tak se vším. Jak u auta tak i u motorky. Ještě mám času dost. Osobně bych potřeboval vzhled Super8 a výkon Hondy SH.