Čau, pokud se vrátím k původní otázce tazatele, sám jsem řešil v podstatě stejný výběr s podobnými požadavky od konce zimy. Od dubna tohoto roku jsem pak majitelem nové Hondy PCX125 a po prvních 900km zatím spokojenost... nyní mě čeká první garančka.
Abych shrnul své prvotní dojmy z PCX125 a i z procesu jeho výběru (je to můj první skůtr):
- před nákupem jsem srovnával jízdně s Yamahou NMAX. Shrnul bych to asi tak, že NMAX měl výrazně lepší brzdy a více místa na nohy pro mě (mám přes dva metry), PCX zase více místa pod sedlem a další vychytávky, které se mi líbily. Na nohy místa sice méně než na NMAX, ale i tak naprosto dostatečně a do řidítek při jízdě nohama nebouchám. Rozdíl ve výkonu jsem nepozoroval žádný. Spotřeba ale alespoň de palubních počítačů obou strojů byla výrazně lepší pro PCX.
- jezdím na PCX město, každý den do práce a z práce. Po spojce i uličkami města. Cca 13 km tam a pak zase 13 zpět. Obojí zvládám v pohodě, jak rychlou jízdu po spojce, tak obratné proplétání stojící kolonou, na které si postupně zvykám a sbírám zkušenosti.
- při jízdě po nerovnostech a při brzdění jsem měl "problém", že jsem sklouzával ze sedla směrem dopředu. Ale zvykl jsem si jezdit s nohama na předních šikmých opěrných plochách, které mi v těchto situacích dělají oporu a problém už tak s tímto nemám.
- absolvoval jsem na skůtru už i dva výlety za město... jeden jen tak po blizoučkém okolí (asi 100km), a jeden delší o víkendu po středočeském kraji (asi 250km) a oba výlety naprosto v pohodě. Nic mě nebolelo, skůtr jel spolehlivě kopce nekopce i s mými 100kg (samozřejmě do mega krpálu to 90 nejelo
)
- na PCX se mi na výletu skvěle osvědčila zásuvka v přihrádce, přes kterou jsem dobíjel po celou dobu výletu telefon s navigací. Jedna z vychytávek, pro kterou jsem volil PCX před NMAXem.
- druhá vychytávka, která mě dostala, je start-stop systém. Při cestách městem fakt super. Nakolik to šetří benzín netuším (nečekám žádný zázrak), ale je velmi příjemné na červené stát na úplně tichém stroji, který je i naprosto klidný, protože motor stojí. Je to jako sedět v obýváku na pohovce
- odhledně postřeby, po 670km mám ručně vypočítanou spotřebu 1.9 l/100 km
Je fakt, že plný tomu ještě moc nedávám, spíš jsem jezdil tak 80 km/h max kvůli tomu, že je motor v záběhu. Uvidím teď po dalším tankování, kdy už jsem zařazoval i dynamičtější jízdu.
- druhou osobu (přitelkyně 50kg, 170cm) jsem vezl zatím jen na krátkých jízdách. Vejde se i za mě jako za dvoumetrového obra v pohodě, nijak si nestěžovala na místo. Ale dlouhé cesty ještě za sebou nemáme, zatím nebyl čas. Dynamika ale samozřejmě šla dolů, což šlo poznat i na těch kratších jízdách.
- ohledně ochrany před větrem... kolena mám schováné, ty jsou v pohodě, když mám nohy na šikmých nášlapech, tak i kotníky jsou v pohodě. Jsem překvapen, že ani vítr do těla mi nedělá moc problém, jelikož mám standardní malé plexi od Hondy. Je pravda, že pokud silně foukal vítr jako takový (ne za jízdy, ale ten normální vítr
), tak se mi to do těla už opíralo docela nepříjemně. Ale za mírného okolního větru to bylo v pohodě.
Toť zatím mé první postřehy. Já jsem tedy s PCX zatím naprosto spokojen. Uvidím, co ukáže čas...
V případě dotazů rád odpovím
Přeji šťastnou ruku při výběru