Díky za reakce. Včera jsem byl projet Yamaha NMAX a minimálně mě to donutilo ještě se zamyslet. Už jsem byl v podstatě rozhodnutý pro PCX a NMAXe jsem šel projet je tak, abych měl čisté svědomí, že jsem vyzkoušel i něco jiného. Po projížďce je ale fakt, že některé věci má NMAX lepší.
Především brzdy! Ty jsou opravdu výrazně lepší na NMAX. Místa pro mě na něm bylo dost, před koleny jsem měl ještě spoustu místa (když jsem na zkoušku sedl na X-MAX, tak tam bylo místa mnohem méně. Takže je pravda, že X-MAX byl menší, než NMAX, co se prostoru pro moji osobu jedná). Další lepší věcí jsou určitě širší a "značkové" gumy v základu. ABS je také plus, nicméně jeho fungování jsem neměl možnost posoudit, protože bylo teplo a sucho. Podvozek pak byl určitě tvrdší (pro mě osobně asi ne tak pohodlný jako na PCX). Spotřeba na palubním počítači byla pak mnohem vyšší, než udáváná výrobcem. Cca 3l/100km, což je o litr více, než ukazoval počítač Hondy. Celkově mi pak NMAX přišel o trochu méně kultivovaný, ve smyslu zvuku a vibrací od motoru. Ale možná to bylo tím, že byl skůtr nový, nezajetý, měl najeto jen 80km, když jsem ho bral na projížďku.
Mám tedy o čem přemýšlet. Půjdu ještě zpět mrknout na PCX, sednu si a porovnám si to, čeho jsem si u NMAXe všimnul a na co jsem u setkání s PCX zapomněl. Nevýhodou je, že u Yamahy neumí hnout s cenou, u Hondy ano, takže je rozdíl mezi oběma modely skoro 8 tisíc a to už není zanedbatelná částka. Nechám to uležet přes víkend a příští týden to asi rozseknu, pokud nezjistím nové zásadní skutečnosti.