Sice je toto obecné téma na výběr skútru 125ccm, ale trochu mi tady chybí hodně zajímavý model od Kymca. Tedy určitě tu chybí i Piaggio, Vespa a jiné značky. Proč ale mluvím o Kymcu? Sice jsem prodejce a rád tuto značku nabízím, ale model Agility city 125 musím prostě zmínit. Je zde i o Agilitce téma, ale ve stručnosti tento skútr trochu představím i zde.
Kymco Agility City 125 je určeno hlavně pro kategorii začínajících skútrařů, pro práci i pro zábavu. Skútr je vybaven 16" koly, kotoučovou brzdou vpředu i vzadu, předním hydraulickým odpružením a zadním odpružením se stavitelnou tvrdostí.
Díky své konstrukci a designu, se řadí mezi střední kategorie. Tyto skútry můžete hodně vidět Miláně u mnoha pizzérií. Skútr je úzký a jeho oplastování vychází že skromnosti. Cenová hladina náhradních dílu je na střední cenové úrovni a hlavně, poškození při spadnutí se oproti plně sofistikovaně obaleným skútrům drahým lakovaným plastem nedá srovnat.
Agilitka je prostě stroj, dosažitelný za velice příjemný peníz s potenciálem každodenního využití pro práci i zábavu.
V tomto tématu, který je směrován k výběru 125ccm, bych si dovolil ze své zkušenosti také navrhnout pár důležitých bodů, kterých by se držel při nákupu.
1) pokud vybíráte že starších skútrů, dávejte přednost českému původu. Našinec se stará o stroj daleko lépe a máte jasný původ.
2) pokud kupujete skútr poškozený, vždy se nejprve informujte, kolik bude stát oprava. Né na všechny díly jsou za pár korun.
3) před koupí si rozmyslete, k jakému účelu budete stroj využívat a podle toho vybírejte konstrukci a výbavu
4) při výběru nového skútříka se orientačně i formujte na ceny náhradních dílů, skladovou dostupnost ND a ceny za servis.
5) pokud máte čas, před koupí si stroj nechejte řádně představit a pokud je to možné, učiňte zkušební jízdu.
6) v žádném případě nekupujte neznámou značku. I když je cena mnohdy lákavá, buďte připraveni na velké problémy při shánění náhradních dílů a servisu.
7) při nákupu ojetiny si vždy ověřte správnost zápisu v OTP
k nákupu ojetiny si pozvěte mechanika, který je schopen posoudit stav a možnou investici do opravy. Ne každý autař je odborník na skútry
9) u ojetiny si vždy spočítejte základní investici po koupi (valečky, řemen variátoru, destičky, kapaliny atd). Tyto díly nemusí být nejlevnější a základní cenu to i u hodně levného nákupu může hodně zvednout.
10) u ojetin si dávejte pozor na běžnou závadu, kterou je ložisko řízení. Často nebezpečná závada. Prodejce ji většinou maskuje dotažením řízení. Toto dotažení je ale velice nebezpečné! Řízení musí jít vždy zlehka a nesmí se zadrhávat.
11) nechejte si skútr vždy zahřát, zjistíte tím stav vodního systému a ověříte si stav motoru po zahřátí. Některé motory s poškozením můžou po zahřáti chcípat, nebo drží špatně volnoběh.
12) než vyjedete za nákupem, nechte si zaslat detailní fota a pečlivě se informujte o stavu. Věřte, že jsou mezi námi i střelci, kterým absolutně jedno, že je vaše peněženka citlivá.
A teď už jen dobrou ruku při výběru..