Pokud máš limit 40k (a teď co nějaká vata na případné opravy?) a ještě chtít výkon, je to docela těžká písemka. U strojů jako x-max, které nové stály výrazně přes 100k je třeba počítat, že jakýkoli větší servis znamená i nemalé peníze. Pokud by bylo nějaké SH (přeci jen jako nové stojí míň) s původem ČR a jasnou historií, nebál bych se i staršího kusu.
V úvahu připadá třeba kymco yager, do 40k koupíš něco s historií tady prodané a kolem roku 2011-12. Jasně, x-max to není, ale riziko, že to bude kasička je výrazně menší. Je to podobný jako u aut. Luxusní káry (MB S klasse, BMW 7, jaguar,..) v určitém věku jsou dostupné i méně majetným a především mlaďasi si často chtějí splnit svůj sen. Ale už nepočítají s tím, že když koupí auto za 100k, tak do toho do roka můžou spadnout za další kilo (stačí, když se sejde porucha automatické převodovky, stávkující počítač nebo vzduchovej podvozek).
Prostě, kdo chce opici, musí mít na banány.