Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
28 led 2016, 18:22
S těmi kilowatty to samozřejmě není tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá:
Vezměme si oblíbené PCX: 8,7 kW a 125 kg, to je 0,0696 (se stokilovým cvalíkem v sedle 0,0387) kW/kg.
A proti němu nejoblíbenější "čínu, co podle majitelů není čína" Kymco DownTown - 10,3 kW (uznávám, jsou silnější skútříky) a úctyhodných 176 kg, tedy 0,0585 kW/kg. S řidičem jateční váhy v sedle je to trochu lepších 0,0373, ale furt horší jak to pecko
Druhá věc je samozřejmě pohodlí pro Vás dvoumetrové čahouny. Na PCX-ku jsem si i já se 173 cm připadl jak vosa na bonbóně.
28 led 2016, 19:00
Zaujimavý prepočet , takto som otom neuvažoval snáď len upresním Downtown 125 má 11kW a 15hp a zatiaľ som ani raz nebol pomalší od PCX a to vážim 92kg + váha skutru 176 kg.
Odoslané z LG-H440n pomocou Tapatalku
28 led 2016, 19:17
Není to jen o hmotnosti na kw, nýbrž mimo jiné o vhodném zpřevodování, aerodinamice, valivém odporu atd.
28 led 2016, 19:26
Medved.m přeně tak nějak jsem to myslel s těmi kilogramy. My velcí a v mém případě i hmotnější(fuj čuně nežer) + hmotnost stroje, to se nám těch 11kw max. najednou při přepočtu na výkon/kg pěkně smrskne.Ale do toho nám hraje roli samozřejmě ještě točivý moment,zpřevodování a vůbec celkový průběh výkonu motoru.
Já osobně trochu pohodlí i klidně oželím,ale nesmí to být na úkor ovladatelnosti.Nedá se čekat že v osminkové kubatuře najdu stroj s rozměry parníku který z 11kw pojede jako půllitr. Určitě je dobrým řešením udělat si A, a pak mít výběr otevřený jak u skůtrů tak normálních mašin,kde se i ceny překrývají u 125ccm s většími kubaturami ale jak už jsem psal jinde,já počítám s doděláním A až později(trochu mě teď děsí ty nové praktické zkoušky) a nejdříve se chci vrátit na dvě kola takovouhle pro mne poměrně nenásilnou formou
29 led 2016, 08:31
no ja sa na to pozeram inak - z praxe. napr peugeot satelis ma maximalku niekde pri 120kmh(tacho) co som cital, kymco downtown niekde pri 115kmh(tacho) a pcx niekde pri 105. S PCX som bol niekolko krat a viem, ze od 80kmh to je uz trapenie, rychlost ide hore len velmi slabo, naozaj si neviem predstavit na tom predbiehat napr. kamion. Takze ostava na pcx iba jazdit za kamionom v prachu. Neviem sice ako sa chovaju ine 11kw skutre, jedinu skusenost mam s honda SW 150 11kw a ta uz sla celkom rozumne aj pri predbiehani.
29 led 2016, 23:12
No a já se na to dívám tak - možná se na mne teď někteří budete zlobit - že jen úplnej magor si koupí stopětadvacítku, aby se s ní pravidelně honil na dálnici s kamióny.
Na to jsou velký skútry nebo ještě spíš motorky.
Nevím, jestli jsem dobře pochopil na začátku, že RUMcajz s ním chce jezdit každé ráno do práce přes Plzeň (tedy čím štíhlejší, lehčí, obratnější a mrštnější, tím líp) a občas na výlet. A tak bych výběr raději přizpůsoboval tomu prvnímu požadavku a ty občasné výlety bral opravdu jako pohodové vyjížďky, po okreskách, kochat se.
Obojí prostě s řidičákem na auto (snad s výjimkou trojkolky, tahle podivnost ovšem třeba mne vůbec neoslovuje) asi chtít nejde.
30 led 2016, 00:44
kto tu pise o dialnici s kamionmi?
30 led 2016, 01:03
Technická poznámka...obvykle to u těchto malých motůrků funguje tak, že čím vyšší max. výkon (důležité je tam to "max."), tím bývá dosažen při vyšších otáčkách, na úkor točivého momentu v nižších otáčkách. Důsledkem je o něco vyšší max. rychlost za cenu horšího odpichu z místa a vyšší spotřeby. Samozřejmě se bavíme o relativně malých rozdílech, bereme-li v potaz např. 9kw a 11kw. Proto např. Honda u mnoha skútrů i motorek stejné řady (např SHáčka) má u novějších modelů nižší max.výkon, nežli u starších- a lidi na diskusích bědují a nechápou
Váha skútru má taky značný vliv, znát je to především při akceleraci kopcem hore. Jinak 11kw 150ccm motor má o dost lepší odpich než 11kw 125 ccm motor, nebot bude mít přirozeně vyšší krouták, při nižších otáčkách. Lidi jsou obecně hodně zaměření na max. výkon, přitom je dost zásadní pro akceleraci průběh točivého momentu, u motorek tedy zásadnější nežli u skútru s variátorem.
30 led 2016, 20:33
Abych uvedl věci na pravou míru jak píše medved.m tak já mám práci hned na začátku Plzně. Jen přijedu kruhový objezd a hned vedle je moje práce a práci měnit nehodlám. Taky s nim přes Plzeň jezdit budu ale jen výjimečně. Hlavně okresky s nim budu zdolávat
30 led 2016, 21:30
Aha.
Tak to se asi přikloním k radě zkušenějších dodělat "A" (nejlépe bez omezení) a koupit pořádný stroj.
Mimo město by ses "25 tam - 25 zpět" asi trápil.
31 led 2016, 13:35
A licenci mám v plánu dělat až příští rok. Zatím si chci osahat 125 a kdoví třeba mi bude vyhovovat a nebudu mít potřebu se někam posouvat. Velká moto mě stejně neláká ale spis kvůli výletum za hranice. Německo mám kousek a chtěl bych se někdy podívat do Alp
01 úno 2016, 08:50
Už jsem chtěl reagovat na ten průběh točivého momentu,který u skútru zdaleka není tak podstatný a ani měřitelný (pokud se nezablokuje variátor v jedné pozici) když nemá pevně zařazenou rychlost jako u motorky,ale Badarala už to objasnil. Samozřejmě že je důležitá jeho max hodnota a to při jakých otáčkách je dosažený,ale průběh si naladíte max variátoru...
01 úno 2016, 09:19
Presne tak, aj ked seriovy variator sa obcas nedokaze pozriet do tych otacok kde je max vykon, stale sa to da za par supov doladit.
Presne s tymto som sa stretol u mojho downtown 300,kde sa pod 6200rpm"nic nedeje" a mozem zodpovedne povedat ze za inu 300vku by som ho urcite nevymenil.
01 úno 2016, 13:48
Na to je jednoduchá odpověď ... diskuse nedoporučují a Němci kupují
http://www.skutrportal.cz/1473-v-nemeck ... kutru.html
01 úno 2016, 15:56
Lenže pre nemcov je to spotrebák ktorý keď doslúži postavia ku kontajneru a pre nás majetok.